AleviSesi

Alevilik, Hz. Ali (a.s)'ın yolundan gitmektir.

Köşe Yazıları

Semah Üzerinde Otopsi

Yıllardır Alevilik adına Hz. Aliyle yada Oniki imamlar ile uzaktan yakından ilgisi olmayan fikirler savunuluyor ve Aleviyim diyen insanların kafaları karıştırılıyor. Biz bunların kasten yapıldığını, Alevilerin 12 imamların fikirleriyle tanışmalarının önlenmesi için yapıldığını biliyoruz.

Bu oyunun bazı varyantlarında kültürel olgular Alevilik diye sunuluyor. Buna en iyi örnek semah oyunudur. Eski Türk yada Kürtlerin basit bir oyununa bugün çok değişik anlamlar verilerek Aleviyim diyen insanlar zehirleniyor. İmam Sadık adına  Buyruk diye sunulan uydurma bir eserde ‘Kırklar Cemi’ adındaki  masalımsı bir  anlatımla semah oyunu insanımıza ibadet olarak takdim ediliyor. Daha önce kırklar ceminin masal olduğunu ortaya koymuştuk. Çoğunluk aktarımın masal olduğunu kabul etti ve aydınlanma bu masalı mitoloji olarak da gördü ancak bunların yanında masala yeni yorumlar uydurarak yada Batıni anlamlar yükleyerek masalımsı yola devam etme isteği oluşturulmaya da çalışıldı.

Hak ve Batıl çatışarak ilerler ve uzlaşmak mümkün değildir. Mutlaka bir tercih söz konusudur. Tercih özgür irade sorunu olduğu kadar aynı zamanda bilimsel bir sorundur. Nakil olarak gelen bilgi, vahiy olarak gelen bilgi ile çatışıyor ve akıl analizle işin içinden sıyrılmak zorunda kalınca herkes özgür iradesinden kaynaklanan tercihinin sonucuna katlanıyor. Bizde halkımıza bu analiz ve tercihinde yardımcı olmaya çalışıyoruz. Konuyu biraz daha deşerek devam ediyoruz.  Semah üzerine bir otopsi yapıyoruz. Bakalım işin içinden neler çıkacak?

1- Biz Semahın basit bir oyun olduğunu biliyoruz onlar bunu kabul etmiyor ama kullanımda da sorun var; Semaha durmak mı? Semah dönmek mi? Kim uydurduysa ‘durmak’ pek uymuyor, hareketli bir oyunun bu kavramla ifade edilmesi çelişkili oluyor. Dönmek daha iyi oturuyor. Hakka dönmek güzel, batıla dönmek kötü, peki semah dönenler bunların hangisine dönmüş oluyor?

Hakka deniyorsa bunun nişanesi nedir? Kuranda semah neden yok? On iki imamlar neden hiç semah dönmemişler?

Ayetleri keyiflerine göre yorumlayanlar var tabi ama bunlar aynı yorumu On iki İmamların bilgileriyle neden kanıtlayamıyorlar?

Bunca konu hakkında sözü olan Hz. Ali’nin semahla ilgili sadece bir tane bile sözünün olmayışı ne anlama geliyor? Yoksa bu insanlar Hz. Ali dışında bir Ali daha olduğunu mu sanıyorlar? Peki kabul o Ali kim? Nerede yaşamış? Annesi babası kim? Yoksa Hz. Ali’yi sinsice inkârın değişik bir yöntemi mi bu? Görüldüğü gibi temel yalandan kurulunca eninde sonunda yıkılıyor. Hz. Ali Mekke fethedildiğinde peygamberimizin omzuna çıkıp putları tek tek  yıkmıştı. Bizlerde put kıran bir ekolden geliyoruz, bizde putları yıkmak zorundayız.

Omuzuna çıkacağımız bir güç yok bu yüzden putun neresine gelirse gelsin vurmak zorundayız, zamanla yıkılacak biliyoruz.Yeter ki ısrarla vuralım.İman sadece inanç değil aynı zamanda  inat işidir.

2- Semah dönenler genelde batıni tavırlar sergiliyorlar, şekle ve şekli yani zahiri ibadetlere ‘Kalbimiz temiz’ diyerek yada ‘Eline, beline, diline’ tekerlemesiyle karşı çıkıyorlar. Örneğin İslami ibadetlerden  özellikle de ‘ namaza ‘ karşı çıkıyorlar. Ne gerek var? Allahın namaza ihtiyacı mı var? diyorlar. Biz ne kadar Allah ihtiyaçsızdır, ihtiyacı olan biziz, kulluk borcudur, teşekkür etmenin karşılığıdır, bir çok anlamı ve faydası vardır desek de nafile anlamıyorlar, zaten anlamakta işlerine gelmiyor.

Peki namazdan çok daha zahmetli semaha karşı neden aynı soruları sormuyorlar? Semah ta şekli bir ibadet! değil mi? Üstelik çok daha fazla enerji gerektiren bir durum değil mi? Dahası Allah’ın semah dönmenize ihtiyacı mı var? Yada sizin ihtiyacınız mı var? Yada semah dönmeyen insanların durumu ne olacak? Bunca yıl bir tek semah dönmemiş insan cehenneme mi gidecek? Yada semah dönenlere diğer insanların daha çok itibar mı göstermesi gerekiyor? Semah dönmenin faydası nedir? Bu ibadeti yapamayan yaşlı insanlar ne yapacak?

Bence kalbi temiz insanların semah dönmeye ihtiyaçları yok gibime geliyor. Sizlerin de kalbi temiz olduğuna göre ne dönüp duruyorsunuz?

3- Semah ile Alevilik ayrılmaz bir parça kabul edilirse semah dönen Sünniler Alevi mi! olmuş oluyor? Bu durumda ilk semaha benzer figürleri ilk sergileyen şamanlar ilk aleviler mi olmuş oluyorlar? Biz ilk Alevileri Ammar, Selman, Mikdat, Ebuzer sanırken yanılıyor muyuz?

4- Bir değişik sıkıntı da şu; Her ibadetin yılda yada günde belli vakitleri var. Peki semah ibadetinin! vakti nedir? Yani günde kaç vakit semah dönülecek? Yada yılda kaç kere hangi mevsimde semah dönülecek? Gece mi gündüz mü dönülecek? Hangi saatlerde dönülecek ve kaç dakika dönülecek? Saat yönünde mi tersine mi dönülecek? Yanlış yöne dönülürse ne olacak? Ne saçma sapan sorular değil mi? Konu uydurmaya dayanınca böyle oluyor demek ki. Devam edelim; Kimler semah dönecek? Kaç yaşında bu ibadete başlanacak? Kaç yaşında bu ibadetten muaf olunacak? Kaç kadın kaç erkek dönülecek? Mesela birisi rekorlar kitabına geçmek istese kaç kişiyle semah dönerse rekor kırmış olacak?

5- Alevilikte semah ibadeti vardır diye nutuk atanların hiçbirisini semah dönerken göremiyoruz neden? Hatta bazıları semah günahlardan arınmaktır bile diyorlar. Herhangi bir  dedeyi semah dönerken gören oldu mu? O insanlar bu ibadetten muaf mı tutuldular? Bence katıldığınız ilk cem de dedeyi sağında ve solunda oturanları semah ibadetine! Davet edin bakalım neler olacak?

Hz. İbrahim tüm putları yıkıp baltayı tek bıraktığı putun omzuna asıp halka putları Onun kırdığını söylemişti.

İşte size İbrahim’i bir deney için fırsat, cemdeki inanç önderinizin ve sağındaki ve solundaki işbirlikçilerinin kendi ibadetlerini yapamadıklarını görme fırsatı, inanç önderiniz! Size tavsiye ettiği ibadeti! yapamıyor gözünüzle göreceksiniz. Böyle yol olur mu?

6- Sünni tarikatçılarının uydurduğu dört kapı tekerlemesinin ‘Şeriat, Tarikat, Marifet ve Hakikat’ kapılarının tümündeki semahlar aynımıdır? Yoksa her kapının ayrı semahı mı vardır? Diyelim ki marifet ehli’nin semahı en üst düzeyde nasıl dönülecektir? O makama ulaşmış kişinin semahıda farklı olmalı değil mi?

Yoksa zahiren hepsi aynı figürden oluşuyor da  anlayış mı değişiyor?

En marifet ehli kişi semah dönerken ruhen uçuyordur mutlaka,o halde uçamayanların makamları düşük olmalı, her dönen kendisini test etsin uçabiliyor mu diye….

7- Diyelim ki semahın basit bir oyun olduğu anlaşıldı peki bu durumda cem ibadeti! Nasıl yapılacak? Çaresi var semah dönülmeksizin yine saz çalınır en güzel deyişler söylenir  ama bu seferde türkü bardan farkını anlatmakta zorlanmaz mıyız?

8- Semah meydanlarda dönülür mü? Bazıları meyhanede dönülmesine kızıyor? Neden kızıyorlar aksini söyleyen bir kural mı var? Adam kafayı çekmiş ve semah dönmek istiyor kim yasaklıyor bu adamın semah dönmesini? İçkiliyken namaza yaklaşmayın türünden bir kuralınız var mı? Hatta kırklar cemi masalındakiler ne zaman dönmeye başlamışlardı semaha hatırlayan var mı? Ben derim ki semah asıl kafayı çektikten sonra sarhoş olduktan sonra dönülmeli ne dersiniz? Hatta süsleyip o sırra vakıf olanların hakkıdır semah desem ne diyeceksiniz? Zaten Bektaşilere göre içkiyi sır edersen helal değil mi? En iyi sır etmekte zaten semahla mümkün çünkü hem kafan dönecek hem vücudun ruhun zaten dönüyor.

Komik mi? yoksa kızıyor musun bana?

Keşke bana kızmadan önce kendi boy aynana baksan da kendini eleştirsen. Halkını nereye sürüklediklerini görsen.

9- Hani ibadet gizlidir dersiniz ya bazen söz gelimi evde tek başına semah dönsem bir eksiklik olur mu? Düşünün riya olmasın diye herkes evinde semah dönse, hani Bektaşiler namazın evde iki rekat gizli kılınmasını savunurlar ya, semah içinde bunu savunsak, kabahatte ayıpta sevapta gizli değil mi? Semahta gizli dönülse nolur yani? Evde tek başına semah dönmemizi engelleyen kural mı var? Varsa kim koymuş bu kuralı?

10- Defalarca okudum Kırklar semahında yada miracında yada ceminde SAZ diye bir çalgı aleti yok. Peki o halde sazı semaha kim alet etti? Mademki saz la semah oluyor o halde mızıkayla, gitarla, piyanoyla, kavallada semah dönülebilir.

Güney Afrikalılar vuvuzelayla semah dönmek isterlerse kim neden karşı çıkabilir ki?

11- Sahi davul ve zurna eşliğinde neden semah dönülmüyor? Davul ve zurnada Türk töresi değil mi? Hadi eskiden gizliydi kimse duymasın deniyordu şimdi bu yasak aşıldığına ve meydana çıkıldığına göre artık davul ve zurnayla da semah dönülmesini isteyebiliriz değil mi?

12- Bir cambaz ailesi semah dönerken aynı zamanda elleriyle havaya top yada çember atıp çevirerek semaha daha değişik bir hava ve maharet katarlarsa karşı mı çıkacağız? Hangi hakla karşı çıkacağız?

Yada semahı halay gibi dikine yapsalar ve dosdoğru giderek semah oynasalar dönmüyorsunuz diye karşı mı çıkacağız? Semah mutlaka dönülerek mi yapılır? Dönüş açısı geniş tutulursa semah batıl mı oluyor? O zaman dönüş açısını kim kaç derece belirlemiş düşünün bakalım.

13- Eğer uydurma bir masal kitabı olan buyruktaki olaya inanıyorsanız, orada semah dönenler sadece bir kere döndüler ve başka hiçbir kaynakta da başkaca semah döndükleri yazmaz anlatılmaz o halde semahta tıpkı hac ibadeti gibi!  herkesin bir kere dönmesiyle yapılan bir ibadet olarak kabul edilmeli değil mi?

Hatta buyrukta miraçta dönüldüğü anlatılır o halde kim miraca çıkarsa semahı o dönebilir, onun hakkıdır diyemez miyiz?

14- Birde şu var semah dönenleri izlemek seyretmek doğru mu? Zira anlatıda herkes dönüyordu, kimse izlemiyordu, bu nedenle semah dönülmeye başlanmadan önce herkesin ya semaha katılması yada ortamı terk etmesi anlatılan masalla daha uyumlu gözüküyor. Bektaşi büyükleri! bu soruna da çözüm bulmalılar. Hele canlı yayınla semahı milyonlara izletmek caiz midir?

15- Semahdaki hareketlere anlam verenler bu anlamı hangi kaynağa göre veriyorlar? Mesela haktan alıp halka vermek diye uydurduğunuz ellerin durumunu hangi alimden yada bilginden öğrendiniz? Uydurunca oluyor mu? Haktan alıp halka vermek için semah dönmek zorunlumudur?

16- Evren semah dönüyor diyenlere soralım  evrenin semah döndüğünü nerden biliyorsun tüm evrenin resmini mi gördün? Yada dönüyorsa bile sana ne sen evren değil insansın sana semah emredilmedi ki.

17- Semaha isimler vermişsin ‘Turnalar semahı, Hubyar semahı, Kırat semahı, gönüller semahı, Hacı Bektaş semahı, tahtacı semahı, Trakya semahı‘ güzel isimler peki yarın aynı şekilde başkaları da  ‘Bozkurt semahı, New York semahı, sebatayist semahı, hocaefendi semahı, Lazların semahı, marangoz semahı ’diye uydurursa bölünmüş olmaz mısınız? Yoksa bu konularda uydurma hakkı sadece size mi ait? Durun hemen endişe etmeyin çaresi var; yol bir sürek bin bir deyip geçiştirirsiniz, kimsede fark etmez!

18- Biliyorsunuz Mevlevilerinde semazenleri var ve onlarda kafalarına göre dönerler. Peki tüm dönenler birleşse ve birlikte dönseler nolurdu? Buna karşı çıkan bir kural var mı?

Hatta yeni sloganımız ‘Tüm Bidatlar Birleşsin’ olsun. Dünya işçilerini birleştirmediniz bari bidatları birleştirin.

19- Sahi merak ettim; Bektaşilerin semahı ile Mevlevilerin sema dönmesi arasında ne fark var? Kadın farkı demeyin zira birçok kadın semazen gördüm. Hatta bir işyeri açılışında semazen gösterisi vardı. Semahçılarda işyeri açılışlarına katılsalar renkli olmaz mıydı? Kim bilir belki süreç oraya doğru gidiyor. Birçok şenlikte semah ekipleri de yer aldığına göre alanların çoğalması faydalı bile olabilir. Destekleriz çünkü semah ibadet alanından çıkıp  kendi kültürel yerine oturuyor demektir. Zaten şenliklerde semah dönülmesine en çok sevinen bizler oluyoruz. Doğru yer ve doğru zamanda semah dönülse hiç itiraz etmeyiz.

20- Semahta dönenlerin birbirine dokunmasını ne hakla yasaklıyorsunuz? Masalda böyle bir kural yok bu kuralı kim uydurdu? Peki kuralı kabul edelim peki dokunulursa ne olacak burada da hukuki bir boşluk var  buna da bir şey uydurmanız gerekmiyor mu?

21- Bazı yerlerde semahta ayakların çıplak olması kuralına uyulmuyor? Bunlara karşı ne yapmak gerek? Sahi bu çıplak ayak kuralını kim koymuş? Yani kim uydurmuş? O zaman meydanda dönülen semahlar batıl yani boşa gidiyor demektir değil mi?

22- Erkek erkeğe yada kadın kadına semah dönülmesi yasak mı? Masalda kırklar ceminde  kadınların olduğuna dair bir bilgi yok?

23- Semah üç bölüm deniş artık kim demişse kimse bilmiyor. Peki dua ve ağırlama bölümleri zor değil ama şu yeldirmeyi yaşlılar nasıl yapacak? Bu bölümü kaldırsanız olmaz mı? Nasıl olsa kuralı siz koyuyorsunuz ve şekilcide değilsiniz? Kaldırın gitsin de yaşlılarda dönebilsin.

24- Bazıları ‘Bizim Semahımız İlahi bir Aşktır’ diye  yalanlarını süslüyorlar. Peki bu doğruysa sözleri yalan değilse hayatlarında hiç semah dönmeyen Ehli Beyt İlahi aşktan yoksun mu kalmış oluyorlar?

25- Semah dönenlerin topluluğu canlı ve neşeli tutma görevleri var mı? Eğer varsa neden herkes semah dönerken somurtuyor ve çok ciddi bir yüz ifadesi sergiliyor?

Semahta gülümsemek haram mı? Bunu kim belirlemiş? Bence burada da doldurulması gereken bir boşluk var.

Ayrıca ağlayarak semah dönen olursa hangi kuralı bozmuş olur?

26- Genelde semah dönerken saz aşığı türkü yada deyiş türünden bir şeyler söyler. Peki şarkı eşliğinde semah olmaz diye bir kural var mı? Pop yada caz türünden dönülmeyeceğine ilişkin kural var mı?  Yok o halde şarkı, pop ve caz eşliğinde semah denenmelidir, tutarsa devam edilebilir. Arabesk eşliğinde de denenebilir, arabeskin babalarıyla Bektaşi babaları da bu vesileyle birleşebilir.

27- Semahta giysi sorunu da var. Masalda semahçıların ne giydikleri yazılı değil. Mesela kadın semahçılar başlarını örtecekler mi? Örteceklerse bu nasıl bir örtü olacak? Mesela türbanla semah dönülür mü? Yada kasketle semah dönen erkekleri gördüm peki şapka mümkün mü? Hem şapka devrimine de katkıda bulunulmuş olmaz mı?

28- Atatürk, İnönü, Ecevit, Baykal neden hiç semah dönmedi? Diye de sorsam kızar mısınız?

Kılıçdaroğlunun döneceğini de hiç sanmıyorum. Eeee bundan ne çıkar ki?

29- Semah öncesi abdest alınacak mı? Bu kuralda hiçbir yerde yazmıyor. Buda yeni bir sorun. Alınmayacaksa mesele yok ama alınacak ise nasıl alınacak ayaklar Sünnilerin yaptığı gibi yıkanacak mı? Yoksa Ehli Beytin yaptığı gibi mesh mi edilecek?

30- Semaha başlamadan önce dedeye niyaz etmek hoşunuza gidiyor mu? Hani yok edin insanın insana kulluğunu diyorduk bir zamanlar. Niyaz da kulluk nişanesi olmuyor mu? Hele de okuma yazma bilmeyen, Osmanlı belgeleriyle soysuz soyunu kutsayan, işbirlikçi birçok cahile böylesi abartılı bir saygı gösterisi Alevi ahlakına uygun düşüyor mu?

31- Sahi aklıma yeni geldi siz Bektaşilerde ‘Düşkün’ diye bir kavram vardı ve cemlere düşkün giremez diye yıllardır söyleyip durdunuz. Sonra bu kuralın kalktığını gözledik. Artık cemlere herkes girebiliyor, neden bu değişiklik yapıldı? Tabi bu semahlara da yansıdı birçok semah ekibinde düşkünler (Sünni) yer alıp semah dönüyorlar. Baştaki kural mı doğruydu şimdiki mi doğru? Yoksa mecelledeki ‘Sıkışırsa genişler’ kuralı mı işliyor?

32- Semahın  başka halk oyunlarından mesela horondan yada zeybekten farkı nedir? Ya da çiftetelli yada misketten farkı var mı? Deyişleri derseniz öbür oyunları da söylediğiniz aynı deyişlerle aynı mekânlarda  oynarlarsa itirazınız olur mu? Nasıl olsa dedelere kulluk yapan halk ozanları maharetlidir her figüre ait bir deyiş bulabilirler.

33- Semah dönerken uyum sağlayamayan çiftlere hemen müdahale etme hakkı var mı? Varsa ayıp olmaz mı? Yoksa kargaşaya razı mı olunacak? Elalem bu duruma gülerse ne diyeceğiz?

34- Sahi aklıma takıldı Hacı Bektaş’a ait olduğunu iddia ettiğiniz kitapların hiçbirisinde Bektaş efendiniz semah dönmekten bahsetmiyor neden acaba? Hadi Hz. Ali’yi ciddiye almıyorsunuz yada sadece dilinizle anıyorsunuz anladık ta bari Bektaş efendinize karşı gelmeseydiniz…

35- Semah dönerken kalp krizi nedeniyle hayatını kaybeden kişi şehit sayılır mı?

36- Sen ‘Ali Ali’ diye deyişle dönüyorsun peki  ‘Bekir Bekir’ diye ya da ‘Marks, Lenin’ diye dönenler de olursa itiraz edecek misin?

Ayrıca İslam öncesi semah dönenler dönerken kimlerin ismini sayıyordu biliyor musun? deyişlerde isim şart mıdır?

37- Devlet erkanı önünde semah dönüldüğünü görüyoruz peki bu durum laikliğe aykırı değil mi?

38- Semah dönerken gözler nereye bakacak? Ellere mi yoksa çevreye mi? Bu kuralı kim koymuş bilen duyan var mı? Peki gözü kapalı semah dönülür mü? Hayır diyenlere sorayım Körler bu ibadetten mahrum mu bırakılmışlar? Bu adalete sığar mı?

39- Semahı kim kiminle dönecek? Hadi evli erkek ve kadınlar eşleriyle dönecek peki bekarlar kiminle dönecek? Dullara, nişanlılara, sözlülere yönelik hükümleri yazan bir eseriniz var mı? Yoksa bu konuları da kafamıza göre çözeceğiz?

Bu nasıl ibadet ki herkesin kafasına göre takılma hakkı var, tuhaf değil mi?

40- İbadetin şekli ve biçimi olmaz deyip yıllarca insanları aldatanlara sesleniyorum eğer samimiyseniz tüm kuralları kaldırın isteyen herkes istediği gibi istediği yer ve zamanda ,istediği biçimde istediği müzik aletiyle ve kişiyle semah dönsün olur mu?

41- Sizinkilerden birisi ‘Haşa ki bizim semahımız oyuncak değildir, İlahi bir sırdır mecazi değildir, Her kim ki semahı bir oyun sayar, O cifedir namazı kılınır değil’ demiş. Şimdi bu söze göre Namazı savunan ve semaha oyun diyen benim öldüğümde namazım kılınmayacak ama namazı inkar edip semahı ibadet sayan sizlerin namazı kılınacak öyle mi? Bu işte bir tuhaflık yok mu? Ayrıca bu tavrı koyan kişinin tıpkı Mevlevilerin yaklaşımı gibi hem semahı hem namazı  kabul ettiğini fark ettiniz mi?

Arkadaşlar tıpkı Mevlevilerin yaklaşımı  gibi semahı kabullenip uyguladığınız gibi namazı da kabul etseniz de bu soruna bir ara yol, uzlaşı zemini  bulsak nasıl olur?

Özetle; Semah sadece Cemde dönülür diyenler var her yerde dönenler var.

Abdestli dönülür diyenler var, abdest almadan dönenler var.

Çıplak ayakla dönenler var ayakkabıyla çorapla dönenlerde var.

Gündüz dönenler var gece dönenler var.

İbadet diye dönenler var oyun diye dönenlerde var.

Dört kişiyle dönenler var, stadyumda binlerce kişiyle dönenler var.

Başını örtüp dönenler var, başı açık dönenlerde var.

Güler yüzle dönenler var asık suratla dönenler var.

Çünkü hiçbirisinin elinde sabit bir kaynak yok herkes kafasına göre uyduruyor çünkü semah kültürel bir olay ve bu nedenle kişiden kişiye yöreden yöreye değişme özelliğine sahip.

Eğer ibadet olsaydı tüm ayrıntılar fıkıh içinde düzenlenmiş olurdu.

Bu kadar açık bir gerçek varken basit bir oyunu allayıp pullayıp süsleyerek insanlara ibadet diye sunan iblise ve yardımcılarına uymak nedendir?

Ey Kendisini alevi kabul eden insanlar!

Ey halkım!

Bakın basit bir halk bir oyununu Alevilik adına savunduğunuzda ne kadar trajikomik duruma düşüyorsunuz?

O halde bu inat niye? Körü körüne ısrar niye?

Allah aşkına Ehli-Beyt aşkına NOLUR BİRAZ AKILLI OLUN, biraz düşünün biraz analiz yapın, biraz kaynakları ve atalarınızı sorgulayın, her duyduğunuza inanmayın.

Kültürü din edinmeyin, Semah diye basit bir oyunu kutsamayın, kendinize insanları güldürmeyin. Gülünç acınacak duruma düşürecek fikirleri Alevilik adına savunmayın, istiyorsanız gece gündüz semah dönün ama lütfen oynadığınız bu oyuna Hz. Ali’yi, Ehli-Beyt’i, Oniki İmamları Aleviliği bulaştırmayın.

Kültürünüzle, dininizi karıştırıp yeni bidatlar (din dışı uydurmalar) üretmeyin…

Tepkilerden Korkmayın çünkü asıl korkunun kendisi sizden korkuyor bu nedenle sizi daha çok korkutmaya çalışıyor.

Kerbela çocukları gibi cesur olun, halkınıza doğruyu ısrarla söyleyin, her sözünüz putlara inen darbedir, putlar yıkılmadıkça hak dini yaşayamazsınız. Müjdeliyorum yıkılıyorlar sesleri duyuluyor panikleri bundandır, sizler aklettiğiniz de sizleri cem evleriyle, bektaş masallarıyla, madımak otelleriyle avutamayacaklarını biliyorlar  bu yüzden içinizdeki işbirlikçilerle muaviye açılımı yapıyorlar.

SAKIN KIZMAYIN, KÜSMEYİN  EN AZINDAN ACELECİ OLUP HEMEN SALDIRMAYIN, HANİ İNCİNSENDE İNCİTME DERSİNİZ YA BUNU BİZ ALEVİLERE KARŞIDA UYGULAYIN.

AMACIM ASLA DALGA GEÇMEK DEĞİL, HAFİFE ALMAK ALAY ETMEKTE DEĞİL, SADECE SİZLERE KİNAYE YOLUYLA SEMAHIN KÜLTÜREL BİR OLAY OLDUĞUNU ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ.

BU GERÇEĞİ BULMANIZA DÜŞÜNMENİZİ SAĞLAYARAK KATKIDA BULUNMAK İSTİYORUZ.

SİZLERİ BEKTAŞİLİKTEN DÖNÜP ALEVİ OLMAYA KURTULUŞA ÇAĞIRIYORUZ.

EĞER, ŞAYET

Kızacak küsecek saldıracak olursanız da korkmadığımızı HAK ETTİĞİNİZ cevabı vereceğimizi de bilin.

Şayet korksaydık yada başkaları gibi sizlerin üzerinden çirkin kirli siyasetler yaparak bir şeyler elde etmeyi düşünseydik,

Sadece Allah’a (cc) sığınıp bunca derin ve derin olmayan  gücü karşımıza alıp sizlere hakkı haykırmazdık.

Bizde sizlere uyar semaha başlardık vallahi sizlerden de iyi dönerdik.

Bu bir mücadeledir ve mücadelemiz Onikinci İmam Hz. Mehdi (as) gelene dek sürecektir.

Osmanlının ve takipçisi çok yüzlü Akp’nin ve sebatayistlerin ve Bektaşilerin ve ateistlerin ve bunlarla işbirliği yapan tüm güçlerin muaviyevari oyunlarını bozacağız.

Sonunda hepiniz göreceksiniz ki;

Aleviler özgürleşecek, özgürleştikçe güçlenecek, güçlenerek ilerleyecek ta ki yeryüzü adaletle dolana dek…

Teoman Şahin

The following two tabs change content below.

54 thoughts on “Semah Üzerinde Otopsi

  • N.K.Caferi

    Rabbim razı olsun .Ellerinize sağlık

    Selam ile

    Yanıtla
    • Alihaydari

      Alevilikte nedir yahu…Birir sünni diğeri alevi öbürü vehhabi hayret vallahi.Elhamdülillah müslümanız başka tefrikalara ne hacet.Ben bütün sahebeleri severim itaat ederim.Ve onların yolundan gidennleride severim.Zira hepside bizim için yıldız mesabesindedir.
      Ehli sünnet ve Şıa arasında neden tefrika kavga var?
      Allah içinmi yoksa siyasi dünyevi basit hadislerden dolayımı?
      Semah dediğiniz şey islamla ne alakası varki?Kadın erkek birlikte dönmek dinde varmı?Bunlar tamamen hurafa şeyler.Nefsin arzularına din denseydi her insanın arzusu din olurdu heyhat..

      Yanıtla
  • ali haydar deniz

    senin bu saçmalardan seçme yazılarına kargalar bile güler, peki şii mollalı
    ğını ehlibeyte mal eden sen neye hizmet ediyorsun? mesela muta nikahı
    kepazeliği Ali ve 12 imamların yolumudur? İmam Caferin gerçek fikirlerini
    saklayan şii mollalar değilmidir? neden imam Caferin oğlu ismail batıni
    iken sizler şekilci şeriata saplanıp kaldınız? semah seni aşan bir konudur,
    aşık olanların Hakla bütünleşmesidir, sen putperest dedelerin gibi yerlere
    yat kalk, fazla kurcalama bu meseleleri, kafan basmaz.

    Yanıtla
  • deniz

    arkadaş sünniliği araştır o zaman namazını niyzını sen kim oluyorsun da semaha laf söylüyorsun haddini bilmezlik yapıyorsun

    Yanıtla
  • mehmet

    yazınızı baştan sona kapalı olan gönül gözüyle yani şeriat makamının bakışı ile yazmışsınız semahı başlı başına bir ibadet gibi göstermişsiniz söyledikleriniz tümü ile tutarsız bu inancı yorumlamanız için arif olmanız lazım yazılarınızın tümüne cevap verilir ama bu cevap size olmamalı

    Yanıtla
  • Bilal

    Mehmet can
    belki okudun ama anlamamışsın
    söylenen çok basit
    semah kültürdür ibadet değildir en azından 12 imam yolunda böyle bir ibadet yoktur
    tüm söylenen bu bunu anlayamayana birşey yapılamaz

    Yanıtla
  • mehmet

    semahın başlı başına bir ibadet olduğunu hiç bir alevi söylememiştir.ülkemizde
    milyonlarca mensubu bulunan alevilere ve bektaşilere hakaret ediyorsun
    bu uslupla bir inancın mensubu olamazsın zahiri manada yaptığın tüm yorumlar yanlış anlamamışsın demene katılmıyorum yazdıklarının tümüne satır satır cevap veririm siz konuya mukuf değilsiniz bilmediğiniz bir konuda yorum yapıyorsunuz
    ve bu yorumu sitede kaldırmanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum

    Yanıtla
  • bilal

    Mehmet can
    birşeyi anlamak istemeyene
    inat edene anlşatmak çok zordur zamana bırakıp sabretmek kalp gözünün açılması için dua etmek sabretmek daha doğrudur
    bir halk oyununa din kisvesine büründürüp ibadet ilan edip bunu insanlara uygulatmak savunmak büyük bir sorumluluktur mahşeri vebali çok büyüktür bence tartışmaya gerek bile yok istediğin kadar semah dönebilirsin düğünde açılışta heryerde ama işe 12 imamları bulaştırmanıza izin vermeyeceğiz bunu bilin yeter HALKIMIZ BİLİNÇLENDİKÇE MASKELER DÜŞECEKTİR BUNU DA BİLİN YETER

    Yanıtla
  • HÜSEYİN

    birAleviye bir kaç soru mahiyetindedir semahın ilk ortaya çıkış tarihi hakkında bilginizi alabilirmiyim semahı alevi dedigimiz kitlemi yoksa osmanlı bektaşilerimi ibadet olarak savunur ve döner semahı halk ozanları mesala pir sultanda bulabilirmiyiz batıni dahisi nesimi de semah dönermiydi baba resul dönemleribde semah varmıydı genelde semah inancını kabul eden ler anadolu ve balkanlarda yogunlaşıyo başka ülkelerdde semahcılar var mı

    Yanıtla
    • biralevi

      Hüseyin can
      Semahın ilk ortaya çıkış tarihini vermemiz mümkün değil ama orta asya Türklerinin bu tür oyunlar oynadığını biliyoruz.
      Osmanlının orijinal Bektaşi tarikatında semah diye bir ibadet türüne rastlamadık olsaydı nasıl dönüleceğine ilişkin eski bektaşi kaynaklarında alıntılar bulurduk ayrıntılar bulurduk,bunu Bektaşiliğe yakın duran sonradan sempati duyup içine giren türk-türkmen gruplar önderleri dede yada babalar taşımış ve zamanla özleşleşmiştir diye düşünüyoruz,
      Bu kitle zamanla kendisine alevi dediği ve Sünnileşmediği için semahla aleviyim diyen kitle arasında bir ilişki yada ayniyet meydana gelmiştir.
      Pir sultan yada nesiminin semah döndüğüne ilişkin bir bilgimiz yok.Babna resul dönemini anlatan kaynaklardada semah yok ama bu kitlelerin bu tür figürler sergilediğini düşünebiliriz,çünkü saz ve semah belki kopuz ve değişik figürlerle orta asyadan anadoluya göçlerle gelen kitlelerce taşınmıştır bu nedenle baba resul dönemi türk Türkmen kitlenin bunları uyguladığı şeklindeki yorum daha doğru gözüküyor.
      Başka ülkelerde de özellikle orta asya türk bölgelerinde semaha ve varyantlarına benzer figürler yapıldığını gidenlerin aktarımlarından biliyoruz.
      Her halükarda önemli sonuç şu olmalı;
      12 imam yolunda yada Hz.Alinin İslami anlayışında semah diye bir ibadet yoktur. Aksini söyleyenler işi sulandıran ve çarpıtan kimseler olarak görülmelidir.
      Yada uzlaşacak isek semahı türk kültürü olarak kabul ettiğimizi herkesin bilmesini istiyoruz.
      Semah Türk kültürü olarak yaşatılabilir ama Alevilik diye Hz.Alinin yolu diye sunulursa buna karşı çıkmak boynumuzun borcudur.

      Yanıtla
  • Hüseyin

    BİR ALEVİ semahı bektaşilige yakın duran türk_türkmen guruplar ve önderleri dede babalar taşımış ve zamanla özdesleşmis dir diye düşünüyosunuz peki bu cümle üzerinden bi kaç sorum olacak.dede babalar bektaşi din önderleri olmadıgını erdebil alevi önderleri oldugunu düşünebilirmiyim dede babalar seyyid olduklarını idda ettiklerine göre cedleri MUHAMMED a.s mın getirdigi dine hurefe soktuklarını dolaylı olarak söylüyosunuz kabul mu semahı türk türkmen soylu sünni olmayan kitlenin yanı sıra sünni olmayan zaza ve kürtlerdede görmekteyiz hatta başka etnik kimlikten insanlardada görüyoruz bunun sebebi türk türkmen etkisinde kalmaları mı horasanda yaşayan EHLİBYT dostları islam anlayısını dogru olarak anlamış ve anlatmış olmalılar çünkü İMAM RIZA a.s ve diger imam evlatları burada ilim ögretmişlerdir ha böyleken anadoluya gelen türkmenlerin semaha yogunlaşmalırının sebebi nedir

    Yanıtla
    • biralevi

      Hüseyin can
      öncelikle sorgulamanız analiz etmeniz mukayese etmeniz cevapları tekrar irdelemeniz taktire değer anlaşalım veya anlaşmayalım bu özelliklerin huy edinmesi gerekiyor başka türlü kişi olarak doğruları bulamayız kişi bulamazsa toplumda yolunu bulamaz yönlendirilmeye açık olur bugüne kafdar böyle oldu bundan sonra bunu hep birlikte değiştirelim istiyoruz.
      Bektaşilik bir tarikattır ve her tarikata giriş kuralları ve törenleri vardır yani kişinin bektaşiyim demesi yetmez tarikat büyüğü tarafından törenle el yada nasip alması yada ikrar vermesi türünden tören yapılması gerekir.BEktaşiliğin örgütlenmesi osmanlı padişahı 2.bayezitle balım sultanın buraya atanmasıyla başlıyor yani 1500 lü yıllara kadar buraya bağlı herhangi bir türkmen dede yada babasını bulamıyoruz
      Dede ve babaların bu tarikata yönelme sürecinde kırılma noktaları yada başlangıç diyeceğimiz noktalar var bunun ilki katliamların sonunda yani 1600 lü yıllardan sonra ikinci si bektaşilerin osmanlıdan uzaklaşma başlangıcı olan 1826 dan sonra üçüncüsüde osmanlının son dönemiyle cumhuriyet döneminde oluyor
      ilk dönem dede ve babaların erdebile daha yakın olduğunu söylemekle birlikte osmanlı erdebil sınırı sonrasında bu insanlar bektaşilikle tanıştıklarındada bu bağ teorikte olsa devam ediyor ama erdebil sempatisini orjinal bektaşilikte göremiyoruz hatta erdebil sünni, bektaşilerce sürekli sapkın yada sapıklıkla suçlanıyor. dedelerin seyyitlik iddiaları bektaşilikle tanışıklıktan sonra başlıyor osmanlı bu ocaklara mensup dedelere nakibul eşraflar vasıtasıyla seyyitlik belgeleri vererek hem onore ediyor hem kendisine bağlıyor tıpkı kürt bey ve paşalarını makamlarla onore ettikleri gibi zamanlada bu benimseniyor.
      türk türkjmenlerin kürtlerle içiçe yaşaması birbirlerine kültürlerini bulaştırmalarınıda gerektiriyor şaman dansı semah kürtlerede sirayet ediyor.
      Kannaatim yorumum böyledir ve eğer 15.yüzyıldan öncesine ait kürtlerin semah döndüğüne dair bir kanıt bulunursa yanıldığımı kabul ederim.
      Horasan sünni bir bölgedir ve bu nedenle İmam Rızanın bu bölgeye sürülme nedenlerinden biriside budur burada İmam etkisizleştirilmek istenmiştir ama O ve Dostları başarılı olmuş ve bölge zamanla alevileşmiş(şii)tir.Yani hacı bektaşın geldiği tarihte bölge sünnidir…Şiileşme süreci resmi olarak şah ismaille başlamış (öncesinde haydar ve cüneytin çabaları var tani) ve humeyniylede süreç tamamlanmıştır.
      İmam rıza ve evlatları ve dostları çok sınırlı imkanlarla anlatmış ancak bu bilgiler hatayi ye kadar anadoluya ulaşmamıştır okul medrese kağıt kalem tv radyo yoktur.o dönemin imkanlarını düşünün.Hatayiden safeviden sonra ise 12 imamların isimleri anadoluya yoğun olarak taşınmış ama içi boştur yani düvezi imam dışında fıkhi bilgi gelmemiş gelkememiştir zira osmanlı safevi çekişmesi bağı koparmış ve sadece 12 imamların isimleri ömğrenilmiştir ve bu boşlukta doğal olarak türk türkmenlerin kültürüyle doldurulmuştur çaresizlikten bilgisizlikten semah ibadet kabul edilmiştir.12 imamların yazılı kaynakları anadoluya gelmediği için böyle olmuştur şimdi biz bu süreci tersine çevirme çabasındayız eğer gerçekten 12 imamcı olacak isek onların orjinal kaynaklarını bulup öğrenmeli ve uygulamalıyız yaptığımız tavsiyemiz budur yani biz kültür ile dinin kendi yerlerinde kalmalarını istiyoruz Semah kültürdür orada kalmalıdır mesela namaz ise ibadettir 12 imamların namaz kılma şekli öğrenilip uygulanmalıdır diyoruz….

      Yanıtla
  • hüseyin

    biralevi seyyidlik ünvanının caldırana kadar giden secerelerle ıspatlandıgını biliyorum karşıma ikiş soru çıkıyo çaldıranın akabinde seyyidlik ünvanı verilerek osmanlının alevileri asimile etme pilanımı devreye sokuluyo yoksa çaldıran katliamıyla caldırandan önceki bag koparak bilinmeyenler cogalıyomu ?şah ismaiden önce yaşayan baba resulun alevi kimligiyle taraftar bulup isyan cıkarması 12 imam sevgi ve isimlerinin şah dan önce anadoluya geldigini ıspatlamaz mı?irandaki hüseyniyelerle anadoludaki cem evleri arasında ayniyet var mı ne düşünüyosunuz?

    Yanıtla
    • biralevi

      Hüseyin Can
      Seyyitlik konusu sadece alevilerin değil sünnilerinde önem verdikleri bir konudur ve sünni inançtada bu konu bolca suistimal edilmiştir.Tarikatlar kurucularına ve işbirliklçilerine seyyit ünvanları vererek meşrulşuklarını sağlamaya çalışmışlardır.Konu o kadar çok sulandırılmış ve ayağa düşürülmüştürki sonunda osmanlı sultanı 2.Mahmut seyyitlik ünvanı veren kurumları kapamak zorunda kalmıştır.Tabi adıda bu tür yenilikler nedeniyle Gavur Mahmuta çıkmıştır.kendisini alevi kabul eden halkın kadiri rufai bektaşi gibi tarikatlara yöneşmesinde bu tarikat kurucularının da seyyit diye sunulmasınında rolü olduğunu düşünüyorum,hatta osmanlı son dönemlerinde bu tarikatları TARİKATI ALEVİYYE diye isimlendirmişti.
      12 imamların isimlerinin şah ismailden önce anadoluya bireysel çabalarla geldiğini düşünüyorum bu mümkündür ama yoğunlaşma süreci ,halka mal olma benimsenme sürecinde şah ismail ve pir sultanı iki önemli öncü kabul etmek eğilimindeyim onlardan önce rastlar isek bunun münferit ve bireysel olduğunu düşünürüm,nitekim şah ismailden önce şeyh cüneyt ve haydarında benzer propagandalar yaptığını cevap bulduklarını biliyoruz.
      Baba ilyas yada baba resulün alevi kimliklerine ilişkin hiçbir tarihi yazılı kanıt yok isyanın alevi kimliğide yok zira alevi kelimeside bilincide henüz anadoluda yok.1200 lü yıllarda temelde islami kimlikler bile net değil anadolunun islamileşme süreci dahi henüz başlamamış durumda müslüman göçleri var ama bilinç yok bu durumda babai isyanını alevi isyanı kabul edemeyiz sadece şunu söyleyebiliyoruz o isyana katılan bazı unsurların soyları sünnileşlmeyecek ve günümüzde kendisini alevi olarak kabul edecektir.Ama aynı isyana katılıp bugün kendisini sünni bilen sünnileşen yığınlarıda görebilmeliyiz.
      Yanılgının bir nedenide alevilerin sürekli isyankar huzursuz gösterilmesinden kaynaklanıyor ve tarihteki her isyan bize mal ediliyor,hatta sünni şeyh bedreddini bile bize mal edenler çıkıyor.
      İranda da bazı tekke tipi yerlerde sayıları çok azda olsa islam dışı batıni törenler yapılan adına aliyullahlar denilen ve tasvip edilmeyen gruplar var.Bunlar bizimkilerle aynı değil ama batınilik yönleri benzeşiyor.
      SAyıları çok az olup kimsede bu grupları ciddiye almıyor.onlarda geleneklerini devam ettiriyorlar.
      Birde hüsniyeler var ve buralardaki insanlar namaz oruç hac vs gibi farizaları yerine getirdikten sonra ayrıca mekanlarında ayrıca artı zikirlerini gösterilerini yapıp yaşamlarını sürdürüyorlar.Daha sağlıklı anlaşılması için şöyle belirtelim biz semazenlere hiç tavır koymadık zira onlar namaz oruç hac gibi hükümleri inkar etmiyorlar yerine getiriyorlar ve ayrıca tekkelerinde türbelerinde sema yapıp zikir törenleri yapıyorlar,bektaşiler ise böyle değil bunlar namazı orucu inkar edip bunların yerine cem semah yapıyorlar aradaki farka dikkat edin,eğer bu bektaşilerde islami ibadetleri yerine getirip en azından inkar etmeksizin kendilerine has kültürel ritüellerini yapsalardı hiç bir laf söylemezdik mücadele gereği duymazdık ama bunlar farz olanı atıp bunun yerine kültürü dini hüküm diye sunuyorlar,yani bir binanın adının cemevi veya hüsniye veya tekke olması çokta önemli değil önemli olan buradaki içerik ne yapıldığı neden yapıldığıdır.Hüsniyelerle cemevleri arasında bu tür bir ayniyet olsa inanın cemevine hiç karşı çıkmaz hatta bizde desteklerdik ama ne yazıkki bizdeki cemevi kültürü islam dışı hatta islamla savaşan bir kimlik içinde sunulmaktadır.
      Bunu ileride gündeme getireceğiz şimdi cemevi yapmayın diyoruz ama heryeri cemevleriyle doldurduklarında bizde söylemimizi değiştireceğiz
      mademki yaptınız içinide 12 imamların yaptıklarıyla doldurun diyeceğiz yapacaklarınızı fazladan yapın ama namazı orucu vs de yapın diyeceğiz,zaten gidişat bu yöne doğruda gitmektedir ama ne yazıkki doğru sürece zemine oturuncaya kadar geçen süreçte pek çok canımızın mahşeri tehlikeye atılmış ömrü heba edilmiş olacaktır ki bunun da sorumlusu bu cemevi heveslileri olacaktır….İnş anlatabilmişimdir..derdimizi anlamış olmanızı umuyorum…..

      Yanıtla
  • hüseyin

    biralevi bilgi kirliginden şikayetciyimD ümyye ogullarının devamı olan osmanlı hilafetcilerinin alevi kitle üzerindeki baskı katliam asimile aşikardır karsıma iki soru cıkıyo alevi bilinci olamasydı bu zulumları yapma geregi neden duyuyolardı ikincisi alevi bilinci oluşmasaydı neden kapıkulu alimlerinin fetvalarına inanıp kuzulaşmıyodu alevi kitle ben inanıyorum ki fıkıhsız bir ali taraftarlıgı vardı . fıkıh olmamasındaki sebepler de malum din adamı kaynak kitap yoklugu vb sünni olmayan kitlenin semah adı altında toplandıklarıda aşikar napsınlar fıkıh vb bilmeyince sünnide olmayınca bir ibadet sekli veya bir inaç akidesi oluşturulmalıydı halen bile aleviye sorulur sen müslümanmısın alevi cevap verir aleviyim alevilik diye bir mezhep yok denince caferiyim der lakin caferigin pıratigini bilmez seyyidim diyenlerle bile hanefi fıkhına göre namaz kılar ama ali için her zülme her kötülügede katlanır ben inanıyorum ki hacı bektaşlar pir sultanlar nesimiler hatai ler olmasaydı 12 imaın ismi bile bize ulaşmazdı muaviyenin yolunu tutardık hem batında hem zahirde.bi vefa bocluyuz ali dostlarına ha bu isimler üzerinden yapılan din ticareti başlı başına bir açmaz sanki h bektaş 15 inci masum dik duran halk ozanlarına başta olmak üzere anti sünni anadolu erenlerine çok şey borçluyuz .h bektaş üzerinden ona atfen söylenen sözlerden ve din algısından h bektaş muaftır veya başka ali dostlarıda muafdır buna inanırım bunu söylerim ah ah hem veli hem hacı hem seyyid olacak ama namaza zekata hacca vb gibi temel ibadetleri elinin tersiyl bir kenara itip semah dönecek buna inannanlar böndür başka ne diyem

    Yanıtla
    • biralevi

      Hüseyin can
      Sünnileşmeyen ve fıkıhsız Ali taraftarı olan ve osmanlının adaletsizliğinden rahatsız olan kitle vardı ve o kitlenin ardılları olan bizler kendimize aleviyiz diyoruz.
      Osmanlının katliam yapması için karşıdaki kitlenin bilinçli olup olmaması önemli değildi osmanlı saltanatı koruma konusunda konjöktör neyi gerektiriyorsa onu yapardı bu nedenle sadece alevilere yönelik değil kendi sünni tebasına ailesine yöneliktre katliamlar yaptı,sadece macaristana değil mısıra sefer açıp yoldaki ve oradaki sünni müslümanlarıda katletti.
      Her neyse analizlerinize bir konu dışında katılıyorum,o da hacı bektaş konusudur.12 imamların isminin yayılması konusunda pir sultandan şah ismailden ve diğerlerinden günümüze gelen onlarca örnek var ama hacı bektaşın yazdığı söylenen hiçbir eserinde ne kerbela ne 12 imamların isimleri geçmiyor o halde hangi kanıta dayanarak bunu söyleyebiliyorsunuz? forumda hacı bektaşın soyu ve yolu olarak iki bölümde bu konuyu ele aldık mümkünse okuyun ve karşı çıkacaksanız bektaşın aleviliğine ilşkin kanıtlarınızı ortaya koyun her yoruma açığız bizim derdimiz kavramlar yerine otursun doğrular aşikar olsun isteğidir.Bu noktada hiçbir kutsalımız ve tabumuzda yoktur.

      Yanıtla
  • hüseyin

    biralevi aleviseindeki h bektaş ile ilgili formunuzu çok önceden okumuştum farklı bir bakış açısı tabiki delil belge veriliyo ve isteniyo çok güzel aleviseindeki h bektaş baba ilyasın önderligini yaptıgı ayaklanmada bir asker bektaşiligi kendi kurmamış ve balım sultanla kurumsallaşmaya başlamış ki zaten bektaşilik çok yüzlü bir tarikat içinde alevi sünni hiristiyan şaman fvb gibi figürler ve innaçlar mevcut kabul peki birde madolyonun diger yüzü var baba ilyas ve şeyh edabalinen olan akranlıgı ve münasabeti kabul gören bir belgedir mesala menakıbul kudsiyye de h bektaşın baba ilyasın yolunda ve ardası oldugu yazılmıştır ve beyitlerden anlaşıldıgı gibi babai isyanına katılmamıştır zaten gecenlerde söylemiştim seyyidlik ünvanının 1500 lü yıllara kadar gittigini çaldıranın mihenk taşı oldugunu kabul ve beyan ederim benim iddam şudurki h bektaş seyh edabali ve baba ilyas la olan münasabeti göz önüne alınırsa ali dostu bir kimlige sahiptir ve malum anadoluda yaşayan bütün ali dostları hakkında çok az bilgi vardır h bektasa ait olan eserlerin hiç biri h bektasa ait degildir ve erdebil duruşu bu kitaplarda görülmez mesala şah ismailin babasının sünni mutasavvıf oldugu kabul görür ama şah ali propagandası yapar lakin şahdada fıkıh yoktur varsın olmasın fıkıh ehli olanlarıda gördük imam hasan a.s mı muaviyeyle sulh yapmaya zorlamaları imam zeydi yalnız bırakmları imam hüseyin a.s yi gel seninleyiz deyip sonra ihanet etmeleri vb gibi olaylarıda görmekteyiz önmemli olan samimiyet ve bu samimiyeti kufe ehlinde göremiyoruz ama pir sultanda nesimide görüyorıuz zannımca fıkıh bilmeyen pir sultan kufe ehlinden daha içten ve samimidir selametle

    Yanıtla
    • biralevi

      Hüseyin can
      Hacı bektaşın yazılı bir eseri olmadığına inanıyorsanız günümüze eseri yada sözü gelmemiş birisinin alevi önderliği konusunda bunca önemli bir yere oturtulmuş olması size tuhaf gelmiyormu?
      Osmanlı ona ölümünden sonar sahip çıkmasaydı onun adına velayetnameyi yazdırmasaydı tarikat kurdurup balım sultanı oraya atamasaydı bektaşı bu denli önemseyecekmiydik? O halde osmanlının bu denli önemsediği ve yücelttiği birisini biz alevi önderimi Kabul ediyoruz?
      Yani yeniçeri gibi osmanlının önemli bir silahlı gücü manevi önderliğini düşman! Kabul ettikleri alevilerin önderini manevi pir mi Kabul etmi oluyor benzer soru çok gerek görmüyorum ama osmanlı padişah ve din adamlarının bektaş konusundaki duruşları ve bakışları dahi bence konuya doğru bir yön veriyor ama taktir sizindir bunca eser sahibi alevi önderi arap ve fars kökenli insane varken hiçbir eseri olmayan bektaş ile 12 imam yolunu bulabileceğine inananlara pek fazla sözümüz olamaz.
      Baba ilyas baba ishak veya edebalı bağından yola çıkarakta bir sonuç elde edemeyiz zira böyle bir bağ net değil kurgusal bağlarla biryere gidemeyiz ayrıca baba ilyasın ishakın veya edebalının alevi olduğunu nerden biliyoruz? Onlarında yazılı eserleri yok dahası o dönem anadolu müslümanlığıda tartışılır hakkında pek az bilgi olan kişileri alevi önderi olarak ilan etmek çelişkili olmazmı en azından tereddüt etmemiz gerekmezmi? Şu an hatırlamıyorum ama bir yabancı kaynakta baba ilyasın oğlunun adının ömer olduğunu okumuştum gerçi isim tek başına yol göstermez ama en azından bunu sarı ışık olarak algılayıp yavaşlamak gerekmezmi?
      Fıkıh ehlini eleştirebilirsiniz zira aleviliğe düşmanlık sadece dışarıdan değil içerdeki aptal basiretsiz korkak dostlardanda gelmiştir ama bu fıkıhın suçu değil kişilerin suçudur onların nefsi zaaflarını fıkıha yüklemeniz doğru olurmu?
      Fıkıh yücelmek için gereklidir islam fıkıhtır fıkıh olmadan yücelere ulaşmak mümkün değildir bu nedenle abdest namaz vs konularında gerek peygamberimiz gerekse 12 imamlarımız birçok ayrıntı vermişler ve bizzat kendileride uygulamışlardır,tevhid ilk bilgi ise fıkıhta ikinci önemli konudur.Diğer konularda aynı analizleri yaptığımızı düşünüyorum
      12 imamların islami fıkıhlarını reddedenlerin bektaşilerin çok daha ayrıntılı fıkıh hükümlerine sıcak bakmalarının anlamını düşünmenizi diliyorum

      Yanıtla
  • hüseyin

    biralevi h bektaşın yazılı bir eserinin olmaması bana tuhaf gelmiyor çünkü anadoluda yaşayan sünni yada alevi din adamlarının hiç birinin eseri yok eserleri olanlar kapı kulu saray alimleridir egemen güç yemeye ekmek bulamayan can güvenligi olmayan alevi kitlenin kitap yazıp çogaltıp 12 imam yolunu anlatmalarına göz yumarmı?saray alimlerinin fetvalaraı veya emevi islam anlayışının biraz evrim gecişrmiş haliyle kendi hegomanyalarını koruyolardı anadoluda cemevi yada hüsniye leri degil eski selcuklu saray camilerini saymazsak ibadet hanede pek görülmez çünkü islamlaşma pek iç açıcı degil 2010 yılında yaşayan bir alevi olarak nesimiyi h bektaşı baba resulu pir sultanı şah ismaili yok sayarsam onların anadoludaki 12 imam ismini yaymasını görmezden gelirsem benim aslım mektebim ögretim ne olacak elimde ne kalacak ?biralevi 2010 yılında yaşayan alevi kitleyi gecmişinden koparıp seyyid ali hamaneye baglamak demek onların gecmişinden koparıp aslını yok sayıp ben kimim neyim sorularına cevap bulamaz hale getirip iç çatışmasına zemin hazırlamış olursunuz sünnilerin din önderlerinede yani kutsalları malum isimlerini yazmayacam yazmayacam alevi din önderlerinede yapılan eleştiri onların düşünmesine sevk edecektir ANCAK yapılan hakaretler yok saymalar eleştiriler onların mektepe karşı antipati duymasına sebep olup uzaklaşmalarına vesile olacaktır bektaşilerin h bektaşına karşı söylem degiştirip bektaşilige yapılan eleştiriler daha verimli olacaktır mesala kerbelaya aglayan gözler mahşerde aglamaz hadisi ni baz almamız gerekmez mi?fıkıh ögrenecek yer yokki napsın alevi cem evinde zaten ilim yok her yerde sünni ögreti hakim nerden nasıl ögrenecek ?dr ali şeriati derki dinsiz bir toplum dünyaya gelmemiştir bu yaşananlar dine karşı dinin savasıdır selametle

    Yanıtla
    • biralevi

      Hüseyin can
      Tuhaf olan şey hacı bektaşın eseririnin olup olmaması değildir tuhaf olan eseri bile olmadığını söylediğin bektaşın alevilikte bunca önemli bir makama oturtuluyor olmasıdır. saydıklarından pir sultan ve şah ismaili saymazsan diğer baba resul ve bektaşın 12 imamların isimlerini bildiklerinin kanıtı nedir? 12 imamların isimlerini pir sultan ve şah ismail öncülüğünde halk ozanları yaymışlardır.isimli isimsiz yalan yanlışl bilgileride olsa dönem özellikleri nedeniyle tabiki onlara teşekkür borçluyuz niyetlerini Allah(cc) sorgular elbet ama bu silsileye deyiminle elimizde yazılı eserleri bile olmayan bektaşı ve baba ilyas yada resulü neden katıyorsun? hangi sözlerini hangi eserde buldunda katıyorsun?
      Geçmişteki tüm karanlık karışık ve cahili bağlardan kopmaksızın Hz.Alinin yoluna ulaşmak mümkün değildir.Bu nedenle ataların dininin sorgulanması farz kılınmıştır.Aksi taktirde değişim dönüşüm ve sınav olmaz atası putperest olan atası müslüman olan atası musevi olan aynı yolda devam eder diki buda bizim kendi seçtiğimiz din olarak kabul edilmezdi.
      Biz aydınımıza devrim öneriyoruz yıkın ve yeniden ama bu sefer sağlam ve dosdoğru yapın diyoruz.Sevdiğiniz kim varsa (ananız babanız atanız bektaşınız ishak yada ilyasınız) kenara çekin arkaya koyun ve öne 12 imamları Kuran ve ehli beyt anlayışını getirin diyoruz.Teklifimiz budur.Aydın başarırsa halkımızda başaracaktır aydın çuvallar yada gecikirse halkta gecikecektir,vebal bilenlerin omuzunadır.Her iki durumdada sorumluluk aydındadır.
      Ayrıca kimsenin hakaret falanda yaptığı yoktur söz ağır geldiği için böyle algılamnmaktadır ama ilahi söz ilahi davetin fıtratında bu ağırlık vardır,La ilahe nasıl söylenirse söylensin vurgusu her zaman ağırdır sınavın özü budur tüm peygamberler davetlerini en güzel tavır ve sözlerle yaptıkları halde başlarına gelenleri hatırlayın.
      Seyyit hameney eleştirinizi hiç anlamadım desem yalan olmaz hiçbir eseri olmayan binlerce sene önce ölmüş inançları ilkeleri meçhul kişileri topluma sunmada beis görmüyorsun fakat bırak velayeti fakih inancının gereğini bunca eseri olan ve günümüzde yaşayan seyyit olduğuda kesin bilinen Ali Hamaneyi tanıtmamızı garipsiyor veya anlamsız buluyorsun.
      Bektaştan yola çıkan kişinin Hz.Aliye ulaşamayacağını tarih kanıtlamıştır insanımız bin sene daha bektaşın peşine takılsa hakkı yinede bulamaz ama yaşayan canlı eserleri olan alim ve müçtehitler insanımızı hakka götürür bu bir tercihtir pratik ve devrimci bir tercih….bir şeyler yıkılmadan kenara çekilmeden devrimde reformda olmaz biz en kestirme yolu devrimi tavsiye ediyoruz ama bunu göze alamayanlara reformda tavsiye ediyoruz reformada kabulüz yani sevdiklerinizi yine sevin sayın ama en öne geçirmeyin,en önde Kuran ve Ehli Beyt olsun…..ve reform sürecinde helak olacak insanlarada dikkat edin bilirsinizki reform süreci devrime göre daha uzun sürer…

      Yanıtla
  • hüseyin

    biralevi şia din adamları aleviler için derki muhammed ali nin yetimleri sünni olmayan kitlenin fıkıh bilmedigi için semah cevresinde tutundugunu söyleyen siz degilmisiniz fıkıh bilmeyen kitlenin pirindende fazla bişi beklemem kırıstof kolomb olup yeni bir kıta keşfetme macerasına benzer yazılı kaynak yok elimizde sözlü egitim var ne kaynak kitap nede fıkıh kelam tefsir bilen alevi pirimiz var napalım namaz kılan alevimiz bile hanefi fıkhına göre abdest alıp namaz kılıyo bunun suclusu bizmiyiz daglarda hayatta kalmak için agaç kökleri yemek zorunda kalan ali dostlarını ve sizin deyiminizle ali dostu kurgularını bir kebnara itip hadi beyler sizinle yolumuz burda ayrılıyo ne fıkıh bilirsiniz ne kelam ne namaz bilirsiniz ne oruç demesini bekliyor olmanız çok üzücü…biz KURAN ve EHLİBEYT ehliyiz sizler ise inançları ilkeleri mechul kişilersiniz ne hayır gördük sizden sizin yüzünüzden 12 imam pratigini ögrenemedik baoşa zaman harcadık siznle bak bizim rehberimiz hamaneye kuran fıkıh kelam biliyo sizin gibi cahillerlemi ugraşacagız aslında sizler birer putsunuz 14 masumu gölgeliyosunuz vb vb çogaltabilirim feryadınızı ANCAK alevi kökenli biri olarak diyorum ki seyyid ali hamaney taklit merciniz dir ve rehberiniz siyonist olmayan yahudiye bile şefkat elini uzatıyo çorum ehlininde ordan oraya sürülmüs baskı görmüş zulum görmuş daglarda agaç ot kökleri yiyerek hayatta kalmaya calışmış alevi yada bektaşilere şefkat elini uzatıp kelam fıkıh bilmeyen pir lerine halk ozanlarına abdallarını yok saymamanız daha verimli olacaktır.fıkıh bilmeyen pir sultan nesimi fıkıh bilen kufe ehlinden daha evladır çünkü daha samimi ve daha içtendir sünnilerin omarının fatıma anamzın kaburgasını kırdıgını yumuşak bir dille anlatmama ragmen sünni camianın içten içe dava güttügünü anti pati duydugunu farkettim tamam hak kı söylemekle farz olunduk lakin maslahat geregi her dogru her yerde söylenmez ilkesinide göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim h bektaş içinde soyu boyu inancı konusunda yapacagınız eleştiriler haktır lakin karanlık bir tarih ve osmanlı hegomanyası gibi engeller var nasıl bir kaç delil getirerek h bektaş sünni diyorsanız alevide bir kaç delil getirip alevidir diyo bırakalım alevi olsun hacca gittigi için hacı olsun keramet gösterdigi için veli olsun ve deyin ki hacı ve veli olan piriniz bu ibadetleri yaparken siz neden fıkıhı elinizin tersiyle bir kenara itip semah dönüyosunuz olmaz mı ha diyeceksinizki reform agır işler ve bazen sonuçta vermez biz devrimciyiz iyi hoş iran islam devrimi bile 1000 yıl sürdü ki iranda dini egitim alanları vardı ve din adamları çok saygındı halk şaha gitmezdi sorununu kendi içinde din adamlarının fetvaları ve vesilesiyle çözerdi DİKKAT alevi yada bektaşi kitle artık dedelerin sözünü dinlemiyo ve degişik alanlara kaymakta pirince giderken evdeki bulgurdan olacagız cem evinde genç yok dede eline mikrofonu almış diyoki yezit laik demokrat olmadıgı için imam hüseyin savaştı D cem evlerinin neden mantar gibi çogaldıgını kimlerin bu işi kurdugunu yahudi bektaşilerin cem evlerine geldigini siyon yıldızının cem evindeki yerini diyanetcilerin cırıt attıgını görüyoruz artık bu semahcıların sorunu bakalım napacaklar vesselam

    Yanıtla
  • biralevi

    Hüseyin can
    Aslında sözlerimiz birbirine çokta zıt değil çok anlaşılmaz da değil ama buna rağmen bazı yanlış anlamalarınızı düzeltmek istiyorum
    Geçmişin eleştirisini yapıyoruz ama geçmişi yok saymıyoruz ve suçlayıp mahküm etme çabasında da değiliz bu kısmı yanlış anlamışsınız biz analiz yapıyoruz neden yolumuzu geçmişte öğrenemediğimizi sorgulyoruz yanlışların nereden kaynaklandığını soruşturuyoruz bulgularımızı aydınımızla paylaşıyoruz
    Geçmişte yaşayan alevi kitle mazlumdu ve müstezaftı bu nedenle onlar cahil hükmündeydi bilmiyorlardı ama okul ,alim ve aydınları olmadığı içinde mazeretleri vardı ve belki bu nedenle mahşeri hesaplarıda çok kolay olacaktır biz bunu diliyoruz ANCAK günümüz için aynı şeyi söylemiyoruz şu an elimizde 12 imamların bilgilerini bize aktaran türkçe kitaplar dahi bolca var bu konuda bize yardımcı olacak alevi aydınları ve okumuş fıkıh bilen alimler var dahası bilgiye ulaşmakta biraz çabayla mümkün o halde günümüzdekiler için hesap kolay olmayacak
    Hatta şunu diyoruz aleviyim diyenlerin asıl sınavı şimdi başlıyor çünkü aleviyim diyebiliyor ve alevilik konusuda sürekli gündenme tartışılıyor ve değişik fikirleride duyuyor
    eğer bugün bu sınavda başarılı olursak yani 12 imam yolunu dosdoğru bulabilirsek gelecek nesilleride kurtarabilecek onlara yolun ışığını gösterebileceğiz aksi taktirde bu uzun süreçte gelecek nesillerde kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalacaktır .Geçmiş nesillerin mazereti vardı ama bizim yok…tüm bunlara rağmen aydınlarımızın bazıları yada birileri halen alevilik adına cemi sazı semahı savunuyor ve bunları Hz.Alinin yolu olarak sunarsa sunuyorsa ve bu kişiler bizim savunduğumuz çizgiyi yok şeriattır yok şiiliktir diye dışlamaya çalışıyorsa artık bu kişilerde iyiniyet arayamayız ve karşı çıkmak ta zorundayız bu duruşumuzuda kimsenin hoşuna gitsin kaygısıyla yapmıyoruz mavi boncuk dağıtmak isteseydik vallahi bunu onlardan çok daha iyi becerirdik ama biz Allah rızasından başka bir mücadele içindede değiliz.Bize yardımcı olanlarla birlikte geleceğe doğru yürüyeceğiz bizi anlamayanlara karşı sabredeceğiz bize karşı çıkanlarlada mücadele edeceğiz bu bizim son nefesimize kadar sürecek ahdimizdir.

    Yanıtla
  • hüseyin

    biralevi gecmişte yaşayan alevi kitle mazlumdu ve cahil hükmündeydi kabul şimdi ise alim türkçe kitaplar var çaba gösteren ulaşabilir diyosunuz ben buna katılmıyorum anadoluda corum malatya vb bikaç yerin haricinde bu olanaklara ulaşabilecek bir hareketlilik bir imkan yok gibi olsada çok kısıtlı şimdilik 12 imamın yolunu sunacak anadolu alevi islam birligi kurulmalı bu oluşum ithal din adamlarından degil yöresel alevi kimlikli şahsiyetlerden olusur ve tabana hitap edelibilirse çok verimli olacak vesselam

    Yanıtla
    • biralevi

      Hüseyin can
      Bir şeyi bilen vardır bir de bilmesi gerekenler vardır yani uğraşırsa çabalarsa bilecek ama ihmal ediyor kayıtsız kalıyor o yüzden öğrenemiyor
      bu nedenle biz mesaj önceliğimizi aleviyim diyen aydınlara yapıyoruz zira genel halk yada avam yada bilinçli olmayan sade halk bilgileri analiz yapıp içinden doğruları kolay kolay çıkaramaz bu işi aydın yapıp önüne kaymalıdır
      Bugün anadoluda yaşayan ve kendisini alevi kabul eden aydınımız bu analizi yapabilşecek durumdadır ve biz öncelikle bunlara sesleniyoruz dökme suyla değirmen dönmeyeceğini kabul ediyorum bu gerekçeylede aydının bu işe el atmasını teşvik ve tavsiye ediyoruz öncelikle tabi aydından kastımızın illaki okumuş yazmış olması da anlaşılmasın imkanları nedeniyle yüksek tahsil yapamayan ama kendisini yetiştirmiş geliştirmiş analiz yeteneğine sahip herkesi aydın olareak kabul ediyoruz bu meslek gurbuyla yada tahsille ilgili değil aklını kullanmakla ilgili bir durumdur.Verimlilik noktasında herkes sorumludur ve herkes kendi çapınca birşeyler yapmalı en azından denemelidir.EMEVİCİ ZİHNİYETİN PLANLARIYLA BUNCA ATEİST LE VE BEKTAŞİYLE ALEVİ HALKIMIZIN GELECEĞİNE TUZAK ÜSTÜNE TUZAK KURULURKEN KAYITSIZ KALANLAR MAHŞERDE VEBAL ALTINDADIR.

      Yanıtla
  • hüseyin

    biralevi ateist düşünce ve bektşi düşünce ikiside aynı görevi yapıyo demi ne diyeyim biralevi dogru söze öyle ya ateizim innaçsız bir insanlık için mücadele ediyo masalcı sufist bektaşilikte ali ali deyip batılı körüklüyor ne diyem evet dogru bu otopsi yayınlanalı aylar oluyo ama ne bir dede ne bir semahcı cesaret edipte buraya iki satır savunma yazamamış hayret tv lerde gazetelerde söyleşi yapan sözüm ona DİN MÜHENDİSLERİ yüreginiz varsa gelin bu otopsiye cevap yazında bizde okuyalım yazdıklarınızı analizimizi yapalım gerci aynı kapı kulu alimleri nasıl bir 14 masumcunun karsına çıkamıyosa sizde cıkamayacaksınız sanırım selametle

    Yanıtla
  • sezer

    merhaba site görevlileri ve sayın arkadaşlarım ben bir caferiyim soy ağacıma bakılırsa horasandan gelir şia nın isnaaşiriyesine bağlıyım anadolu aleviliğiyle buluştumuz tek nokta vardır imam-ı ali ve 12 imamet bırakın size sesleniyorum site yöneticileri yanılmıyorsam azeri veya iranda yaşayan azerilersiniz ama burası türkiye semah bir tassaufi bir yalvarıştır ehlibeyt öğretileri bizimle olsun

    Yanıtla
    • bilal

      Sezer can
      ne olduğun başka şey soyunun nerden gelkdiği başka şey söylediklerin başka konudur.Anadolu aleviliği diye birşey yoktur alevilik HZ.çAlinin yoludur ve ülkeye bölgeye göre yorumlanamaz 12 imam ne diyorsa ne yapmışsa doğru odur soyunu sopunu öğreneceğine 12 imam yolunu öğrensen iyi edersin
      12 imam yolunda tarikat tasavvuf vede semah yoktur tasavvufi yalvarış diyede bir batılı dini ibadet sayamazsın önce yolunu öğren sonra tavır koy
      bir başka yanıldığın nokta biz ler anadoluda yaşayan alevileriz kimimiz ankara kimimiz istanbul erzincan çorumda vs yaşıyoruz
      ona buna güzel görüneyin diye de batıl bidat işleri korumaya kurtarmaya çalışma
      anadoludaki bidatları korumak sanamı kaldı? birde caferiyim diyorsun ayıp be ya caferi değilsin yada körkütük cahilsin ikiside kötü

      Yanıtla
  • sezer

    bilal ben caferi öğretisiyle büyüdüm ama bir yaşadıkları tarzları incele abdullah bin caş. büyük sahabi ilk şiilerden yada ehlibeyt hoş görü. bunlar dinin zenginlikleri mevlivilerde semah döner ama ben tekrar söylüyorum bektaşi deilim çalışmalarınız güzel bu tür konuları çözmeniz için hoş görü şarttır tassauf bambaşka bişey şeriatlla bir bile tutamayız şimdi nasıl aşacağız 25 milyon alevi var yani alevi-bektaşisi bunları sen nasıl gerçek caferi öğretisini sindirebilirsin bunların içine nasıl tassaufi bilgilerini yok edebilirsin bektaşiler daha namaz ne onu bile bilmiyor ramazan orucu bile allahın farzını bile bilemiyorken ama yine diyorum anadolu alevileri adıne ne koyarsan koy cem evi ve tassauftan vazgeçmicekler bizim gibi hiç bir zaman olmayacaklar yüz yıllardır böyle yaşadılar çünki

    Yanıtla
    • AleviCaferi

      Onlar vazgecsin gecmesin o onlarin sorunu. Bize düsen gercekleri söylemek gerisi onlara kalmis.
      Ayrica neden vazgecemesinler ki. Avrupada 10 binlerce, yüz binlerce kisi Islam gibi bir inanca yönelebiliyorlarda, bunlar neden kendi inanclarindan vazgecemesinler? Anlamis degilim.

      Yanıtla
  • Alemsukud

    Alevi ne anlama gelir, şia ne anlama gelir ve caferi kimlere denir ? bunların hepsinin anlamı birdir bence bunları araştıralım gerisi zaten anlaşılır kardeşimizin yazısındada geçiyor hak ile ile batıl devamlı çatışır herkes kendinden emin olsun önce ondan sonra Hakk istediğine hidayeti ulaştırır Kuran-ı Kerim ve Ehlibeyti anlayan kişi o yolun yolcusu olan kişilere ne mutlu selamlar. Hacı Bektaş’ın türbesine gitmiştim birgün orda elinde gitarla ezgi, marş, ve türkü söyleyen bir genç vardı, siyasi bir grubun propagandası yapılıyordu. Daha sonra yaşlı bir kadın geldi o gence dedi;ki neden deyişde okumuyorsun semah dönelim deyince genç başladı gitarla deyiş söylemeye orda o kadının isteği üzerine ben gittim en başta bir gençle rast gele semah dönmeye halbuki semah dönmeyi bile bilmem ben sünni bir ailenin çocuğu olarak yetişmiştim (daha sonra caferi mezhebi ile tanışmıştım) ama o an içimden gelmişti. Yani insanlar semahı ibadet olarak yapmıyor fakat ibadete tercih ediyor ibadet amaçlıda olsa ibadet amacı ile yapılmasada yapılan eleştiriler yerinde olmuş.

    Yanıtla
  • ahmet

    semaha türk ve kürtlerin eski oyunu olarak algılayan düşünce alevi adını alamaz.alevileri şialar safına çekme oyunu bu kadar açık iken bilinçli aleviler sizden uzak duracaklardır.sünniliğe özenen birkaç kişinin katılımı söz konusu olabilir.siz olmasanızda onlar sünniler ile zaten kucaklaşırlardı.

    Yanıtla
  • bilal

    Ahmet can
    Semah Türklerin ve Türklerin kültürü bir oyunu değilmi? neden doğrulara karşı çıkmakmı alevilik?yalanlara sahip çıkmayımı alevilik kabul ediyorsun?
    Eğer sünnilere özenseydik bunca zahmete ne gerek vardı sünni olur her nimettende yararlanırdık bilinçli aleviler gerçeği bulacaktır endişe etmeyin siz asıl kendinizi kurtarmaya bakın

    Yanıtla
  • gerçek alevi

    alevileri ve semahı küçümsemen sizlerin sorununuz.Her namaz kılan sunnı olamayacağı gibi semah tutanda alevi olamaz.Alevi olunmakla bitmez yaşanılır.Siz sunni yaşam formlarısınız.Elinize belinize sözünüze sahip çıkamıyarak sunni inanç formlarıyla kendinizi avutup kurtarmaya calısıyorsunuz.Yazdıklarınızın gercekle ilgisi yoktur.Simge alavicisi olmayın gercek alevi olunuz.

    Yanıtla
    • AleviCaferi

      Sizleri sunnilestirmeye calisanlar bunlardir: http://www.sorularlaalevilik.com
      Öncedende dedigim gibi, biz anlatiriz dinleyen dinler dinlemeyen dinlemez. O kadar basit! Burda küfür etmiyoruz ki kimseye. Yoksa sizlerin baskalarinin fikirlerine saygisi yok mu???

      Yanıtla
  • hüseyin

    gercek alevi can inancını anlatabilirmisin gercek alevi nasıl olunuyomuş anlatta okuyalım bilgilenelim kendimizi avutmayalım çakma alevilik le ha ne dersin?

    Yanıtla
  • gerçek alevi

    Bak hele konuşanınsahibine bak.Burada seni avutmakla meşgul olamayız.çok merak ediyorsan aleviliği yaşa ,sağa sola takma.Ayrıca alevilik çakma olamaz,bazı sizin gibi aleviliğe özenen sunni müslüman çakma kardeşlerimizede anlatmaya lüzum yok.Özünüzü bizlere bulaştırma,hiddetlenme,kibirlenme.

    Yanıtla
  • hüseyin

    önceki yazımı analiz edememişiniz tekrar yazıyorum gercek alevi inancını detaylarıyla birlikte buraya yazki bilelim ögrenelim yazarkende mümkünse ilmi olarak delil getir ki yazdıkların inandırıcı olsun size bir soru yönelteyim siz namazı orucu humusu yani islami farzları sünnilik diyemi algılıyosunuz?

    Yanıtla
  • gerçek alevi

    sizin bilimsel kanıtlarınız tabiiki size göredir.Önce siz Alevi olmayı deneyin.Size inancımızla ilgili kanıt sunmamıza da gerek yok.İster aleviliğe inan,isterse namazlı oruçlu sunni inancını (alevi görünümlü) yaşa.
    Allah karşısında kendini nasıl kurtaracaksan inancına saygılıyız.Aman aleviliğide dokunma.

    Yanıtla
  • AleviCaferi

    Hüseyin kardes

    Birak sunu ya. Bisey bildigi yok, bos bos konusuyor iste. Delidir ne yapsa yeridir.

    Onu sunnilikle basbasa birakalim. En büyük liderleri sunniler gibi namaz kiliyor. Cenazeleri sunni usulu kaldiriliyor. Daha ne diyeyim. Yezit gibi tatlilar yiyen biz degiliz.

    Yanıtla
  • hüseyin

    alevi caferi bir şey bilmediginin farkındayım bu onun kusuru olmasına ragmen yinede muhammed ali nin yetimlerine şefkat merhamet selametle

    Yanıtla
  • gerçek alevi

    Yazıklar olsun sizlere müşkiller.Birde utanmadan Alevi caferi ve Hüseyin mahlazını kullanıyorsun.Bana aleviliği öğretmeye çalışıyorsunuz .Sizin gibi gafilleri çok gördük.Önce dilinize sahip çıkıp aleviliğe yakışmayacak sözler yazın.Bu siteyi sizden bir arkadaşım önermişti ama artık sizin bu üslupsuz tavrınız nedeniyle girmeyeceğim.Ama şunu iyi bilin Biz önce Allaha taparız.Ali bizim pirimizdir.Yüce Allah sizleri doğru yola getirsin.

    Yanıtla
    • AleviCaferi

      Sen en önce kendine bak. Önceki yazilarinda bizi sunnilikle, ve gercek alevi olmamakla sucladin. Sen güzel konusmayi ögren ondan sonra karsi tarafin güzel konusmasini iste. Bilmem anlatabildim mi???

      Özgürsün gidebilirsin, biz kimseyi burda zorla tutmuyoruz.

      Yanıtla
  • gerçek alevi

    senide tutan yok.Birşey bilmiyorsun.Daha neye inanacağını bilmeyen biri olmalısın.

    Yanıtla
    • AleviCaferi

      Ben gidiyorum demedim ki zaten, sen dedin o yüzden seni tutan yok. Benim söylediklerimide bana karsi kullanma emi, ortada kalmis efendi. 🙂

      Son yazindan sonra su soruyu sorma ihtiyaci duydum: KAC YASINDASIN???

      Yanıtla
  • hüseyin

    mahlas kullanmıyorum gercek ismimde hüseyin sana daha önceden inancını kısaca anlatmanı istemiştim çok zor olmasa gerek insanın inancını anlatması degil mi? tek söyledigin şey ali bizim pirimiz bunu sünni_kadirilerde söyler sana bir tavsiyem var can araştırmalarını illada alevi anlayışınla yapma yansız ve özgün düşünebildigin kadar dogruyu bulabilirsin selametle

    Yanıtla
  • MEHMET

    Yazdığınız konu ve tartştıklarınız hepsi birer saçmalık üzerine kurulu…semah anca kültürel bir youn olabilir bir ibadet olamaz…ayrıca sünni yapmaya çalışıyorsunuz diyen vatandaşada bir kaç sözüm var islamda ne sünni lik vardır ne de alevilik.İslamda sadece 4 tane hak meshep vardır bunların dışındakiler yoktur.Aleviyim diyen kişi neye dayanarak aleviyim diyor.Hz ALİ r.a mı? Hz ALİ r.a kendine bir daha edindiyse bu alevilik saçmalığı değil sadece ve sadece islamdır.Ayrıca Anadolu alevi islam birliği falan islam da alevilik diye bir kavram ya da oluşum yoktur ki ne diye alevi kavramını bir meshep yada islamda bir kolmuş gibi gösteriyorsunuz.Biraz mantıklı düşünün neden ömeri osmani yada ebubekiri diye bir şey yokta bu var….birileri uydurmuş sizde peşlerine takılmış giden bir kaç kişisiniz.. ;Kendinize önder edineceğiniz biri var sa o ilk önce Hz MUHAMMED s.a.v dir.Sonra diğeleri gelir.Daha fazla İslamı ve Hz ALİ r.a kirletmeyin.Ve birşeyleri kendinize ibadet edinecekseniz bu sadece namaz ve islamın öngördüğü diğer ibadet olabilir.İslamda yokturki çalgılı ibadet.Semahı bir ibadet gibi göstererk islama hakeret etmekten başka bir şey yapmıyorsunuz.Size değil Hz ALİ r.a için kötü durum eminim bu durumunzdan çok üzgündür..ne peşindesiniz diyerek…

    Yanıtla
  • hüseyin

    mehmet mahlaslı vatandasadır işte sizle bizi ayıran en önemli ve can alıcı husus EHLİBEYT a.smın velayetidir sizler velayeti red ettiginiz için yazındanda anlaşıldıgı gibi imam ali ye k.v veya r.a ünvanlarını uygun görürsünüz bilirsiniz ki s.a sadece resullullah ve vasileri için kullanılır ayrıca sizler kuran ve sünnet ehliyseniz 4 hak mezhebin haklılıgınıda ayet ve hadis le desteklersiniz demi…..buyurun dogru sözlü iseniz delillerinizi getirin yazında demişsinki islamda ne sünnülik vardı nede alevilik ama ardındanda 4 hak mezhep vardır ….D sünni tarikatlarda şişle defle neyle zikir ibadet yapılması caizmi?

    Yanıtla
  • MEHMET

    Arkadaş hakkımda ne düşünürsün bilmem çokta önemli değil.Ama 4 hak meshep hanbeli maliki şafi ve hanefidir.Bu her kesim tarafında kabul edilmişken ne bir şeyler çıkarıp duruyosunuz ki…Ve ben ünvan oalrak kullanılması gerekenleri kullanıyorum ALLAH’tan korkarım sizin gibi Hz MUHAMMED s.a.v e ortak koşmaktan.Bunun hesabını veremez kimse… Hz MUHAMMED s.a.v diğer insanlardan( HZ ALİ r.a) da dahil olmak üzere kesin çizgilerle ayrılmıştır.Halifelik makamından daha üst bir makama çıkamaz.Çünkü halifeliğin üstü peygamberliktir.Ve peygamberde Hz. MUHAMMED s.a.v dir.Bunun aksini idda kimse edemez.Sen bana yyok şişten bahsetmişsin deften bahsetmşsin.Bunlarla bir alaka kuramadım.Yazımdada bunalrın taraftarı olduğumu gösteren hiç bir şey yok.Nasıl böyle bir şey çıkardın anlamak güç.Farkındaysan yada hiç Kadir gecesinde ya da Ramazanda camiye gittiysen söylenen hiç bir ilahide çalgı bulunmaz.Onlar ibadet saymıyorum.Ama siz tutturmuşsunuz semah ibadet.Arkanda emvaye çeşit çalgı çalsın sen semah yap sonrada deki ibadet ediyorum.Uydurduğunuz saçmalığa bir bakın.Bırakın artık kör olmayı.Bide üstelik düğünlerde.Gerçekten diyecek bir şey yok.Yapışmıssınız uydurulan bir şeye peşinden sürükleniyosunuz.Sizle de bizi ayran ne biliyomusunz…İslam dinini biliyoruz.Hakkını veriyoruz.Uyduruk birşeylerin peşinden gitmiyoruz.En başta Hz MUHAMMED s.a.v saygımızdan onu resmetmiyoruz.Çünkü öle bir zat’ı resmetmeye kimsenin gücü yetmeyeceğini biliyoruz.Ama siz lider oalrak kabul ettiğiniz birini resmederek ona en büyük saygısızlığı yapabiliyorsunuz.Hz ALİ r.a kim görmüş kim resmini çekmiş ne bileyim yada kim o güce sahip.Hiç kimse.Ben inanmıyorum Hz ALİ r.a’ın o olduğuna.O resmi ben ona yakıştırarak onu küçültemem.Eminim ki Hz ALİ r.a çok daha heybetli çok daha keskin çok daha cüsseli çok daha güzel simalı biriydi.VE resmedilemeyecek kadar büyük bir zat’tı.Diğer halifeler gibi.İlk önce kendinize bakın.Eğer siz bunlara gerçekten inanıyosanız ve gerçekten bizi kendinizden ayırdıysanız.Gerçekten büyük memnuniyet duydum.Daha fazla günahınaza ortak olmak benim başıma gelebilecek en kötü şey dir.

    Yanıtla
  • hüseyin

    4 mezhebin hak olması için ayet ve hadisle desteklemeniz gerekiyo destekleyemiyosanız bu iddanız zaten batıldır demişsinki bu mezhepler her kes tarafından kabul görmüştür oysaki sagır sultan bile duymuşturki dünya islam nufusunun 3 te veya 4 biri caferidir ve caferi mezhebi sizinki gibi dvlet eliyle yayılşmadıgı halde bu zorlugu aşmıştır 4 mezhep arasındaki yüzlerce farklılık fardır lakin hepside velayeti inkar ettigi için kendi aralarında sorun yaşamazlar seni darbeci halifelerin ve abbasi mezheplerinle başbaşa bırakıyorum ahirette muaviye. memun 2 beyazıt yavuz ve ismini sayamayacagım diger halifelerin sana şefeat edecek ve kurtulacakasın desem yerinde bir söz olurmu?

    Yanıtla
  • MEHMET

    Hala konuları başka yere çekmekle meşgulsün….Osmanlı padişahları halife değil evliyadır.Farkını oku öğren.Ve ben Hz MUHAMMED s.a.v hariç kimseden şefaat beklemem.Onun şefaatine ALLAH’ın affına sığınırm.İlk önce sana Şefaat etmesi gerekn kişinin kim olduğunu öğren.Herkes velayeti inkar ediyo siz kabul ediyosunuz mükemmelsiniz tüh çok üzüldüm.Nese arkadaş herkes doğru bildiğine inansın.
    DUA İLE…

    Yanıtla
  • yorgun -bedevi

    Teoman Şahin in kafaya bir otopsi yapsak daha doğru olur. Yapmış bulaştırmış üstüne de tüy dikmiş. Hangi akademik vasıfla bu kadar saçmalamayı başarmış? ancak üzerinde bir otopsi yaparsak anlarız sanırım. Sazan yorumcularda vermiş veriştirmiş. Hey allahım ne diyeyim bilemiyorum. Benim bildiğim alevilik Yeminli Yurttaşlık Yoludur. Yolda cümleden uludur.

    Yanıtla
    • canpolat

      Laf salatası yapmak yerine varsa konuyla ilgili delilleriniz, sözleriniz onları yazsaydınız daha inandırıcı olurdunuz.

      Yanıtla
  • HüseyinAnk

    Selamın aleykum tüm ehlibeyt yoldaşları. Ben bektaşi bir ailede yetişmiş biriyim ve allahın izniyle şiaya tabii oldum. Allaha şükürler olsun. Değerli bektaşi kardeşlerim birbirimizi kırmayalım üzmeyelim biz biriz inşallah. Burada imam Ali a.s ve tüm ehlibeyt a.s dan bize delil getirin buna iman edelim. Lakin biz getirirsekte siz iman edin. Yada okuyup araştırmayı deneyin kardeşlerim. Çok uykusuz geceler geçirdim çok araştırdım uyumadım uzun süren hararetli tartışmalara girdim ve okudum ve allahın izniyle hakkı buldum. Kardeşlerim doğru yol ehlibeyt mektebi yani şiadır lütfen saygı içerisinde birbirimizi anlayarak kırmadan araştıralım. Araştıralım ki doğruyu bulalım. Düşmanlarımız kanımıza susamışlar kanımızı helal bilmişler bizim bizden gayrı kimimiz var allahtan gayrı. Hemen inkar etmeyelim belki içinde bir hak vardır. Hemen kalp kırmayalım kestirip atmayalım belki içinde bir hikmet vardır. Kulağımız duysun gözlerimiz görsün kalbimiz hissetsin yaşasın. Yapmayın rızası için. Tamam kabul etmiyorsanız araştıralım doğru ne ise ona uyalım. Hep birlikte ama. Allah cümlemizin gönlünü aydınlatsın inşallah ehlibeyt her daim yoldaşımız olsun

    Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.