Geri Beslemeler:Yazılar Yorumlar

Bulunduğunuz yer: Ana Sayfa » Alevi Bilgileri » Aleviler Şii midir?

Aleviler Şii midir?

Herkes biliyor ki şia arapça sözlük anlamında ‘Taraftar olma,takip etme’manasındadır.Bu kelime genellikle Ali ve EhliBeyti sevenler için kullanıldığı için zamanla sadece onları takip edenleri ifade eden ÖZEL BİR İSİM anlamına dönüşmüştür.Öyle ki günümüzde hangi İslam ülkesine gidilirse gidilsin;Hz.Ali ve çizgisine özel bir önem veren müslümanlar kendilerini ŞİA olarak ta tanıtırlar,adlandırırlar ve herkeste bunu böyle bilir.Ülkemizde ise bu kavram yerine ALEVİ kavramı daha çok kullanılmaktadır.Bunun temel sebebi ise Osmanlı belgelerinde Hz.Ali’nin soyundan gelenlere ALEVİ denilmesi ve zamanla da soyu ifade eden bu kelimenin Ali Taraftarlığını ifade edecek şekilde halk diline yerleşmesidir.Dikkat edilirse Hz.Ali’nin soyunu ifade eden SEYYİT kelimesi ile ALEVİ kelimesi anadoluda aynı anlama gelecek şekilde osmanlı secerelerinde kullanılmıştır.Zamanla da ALEVİ kelimesi Hz.Ali yanlısı,Taraftarı anlamına gelen ÖZEL BİR İSİM YA DA TANIMLAMA OLARAK HALK DİLİNE YERLEŞMİŞTİR.Yani anadoluda yaşayan ve Hz.Ali dostluğuna özel bir önem veren VE SÜNNİ OLMAYAN müslümanlar kendilerine Alevi demiş ve demektedirler.Anadolu dışında ise Hz.Ali dostluğu ŞİA,Şİİ olarak ifade edilmiş ve edilmektedir.O halde HER ALEVİ AYNI ZAMANDA Şİİ VEYA ŞİA’DIR DİYEBİLECEĞİMİZ GİBİ;HER Şİİ YADA ŞİA ‘DA ALEVİDİR DİYEBİLİRİZ.

Şia ya da Şii kavramı PEYGAMBERİMİZİN SAĞLIĞINDA DA Hz.Ali için kullanılıyordu.Peygamberimizin kendisi SAĞLIĞINDA Hz.Ali ve dostlarını ‘ŞİA,NACİ,KURTULUŞA ERENLER’ olarak adlandırmıştır.Bu konuda detaylı bilgi
isteyenler sitemizin Ayet ve Hadislerde Ehli Beyt bölümlerine bakabilirler.

Burada sadece yüzlercesinden bir kaynağı hatırlatacağız.Sünni müslümanlardan İbn-i Hacer,’SAVAİK’isimli eserinin 11.babında yine sünni fakih ve alimlerden olan hafız Cemaluddin Muhammed bin Yusuf-u Zerendi el-medine’den
naklettiği hadiste şöyle deniliyor:

‘İman edip salih amellerde bulunanlar ise,işte onlar da yaratılmış olanların en hayırlılarıdır.Rableri katında onların ödülleri,içinde ebedi kalıcılar olmak üzere altından ırmaklar akan Adn cennetleridir.Allah onlardan razı olmuştur,kendileri de O’ndan razı(hoşnut ve memnun)kalmışlardır.’ Ayeti nazil olduğunda :Peygamberimiz ;Hz.Ali’ye şöyle buyurdular:‘YA ALİ ! SEN VE ŞİALARIN HAYR’UL –BERİYYE’SİNİZ(Yaratılmışların en hayırlıları)SEN VE SENİN ŞİALARIN,KIYAMET GÜNÜ ALLAH SİZDEN ,SİZ DE ALLAH’TAN RAZI OLDUĞUNUZ HALDE GELİRSİNİZ;DÜŞMANLARINIZ İSE GAZAPLI VR (Boyunlarına halkalar geçirildiğinden dolayı)BAŞLARI YUKARI KALKIK BİR HALDE GELİRLER.’Anadoluda yaşayan ve kaynaksız ve cahil bırakılmış ama buna rağmen Ali
dostluğunu her aşamada diliyle ifade eden Mazlum Alevileri Hz.Ali’den uzaklaştırıp sömürmek için ‘Siz şii değilsiniz,Siz Anadolu alevisisiniz’denilmektedir.Böyle söyleyenlerin amacı Alevileri Hz.Ali’den ayırmak,koparmak ve aleviliklerini Hz.Ali dışındaki bir temele oturtmaktır.Bunların oyunları bir tek şekilde bozulur.Bütün Aleviler aynı zamanda şii yada şia olduklarını ve bu kelimelerin Alevilikle aynı anlama geldiğini her ortamda açıkça haykırmalı ve Hz.Ali’nin bilgilerini bir an önce elde etmelidirler.


İçeriği paylaşabilirsiniz

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
  • Google Reader
  • Live
  • MySpace
  • Print

Toplam 25 yorum bulunmaktadır

  1. 1
    amil diyor ki:

    benim kafama takılan alevi namaz kılmaz diye biliyorum .iran şia cısı ise namaz kılar.vebirde nasıl oluyorda peygamberin zamanında şia alevi varmış. anlayamadım valla . peygamber niye varki.biraz bu iş sallama gibi geldi bana.

  2. 2
    alevi diyor ki:

    Amil aleviler namaz kılar. Biz Hz Peygamber ve Ehlibeyitin yolundan gideriz insanlara bakarak aleviliği yorumlamak doğru olmaz. Sünni insanlara bakarak ta sünniliği yorumlamak doğru olmaz. İslamı yaşayan insanlar hangi mezhepten olursa olsun namaz kılar. Görüş olarak farklılıklar vardır. Türkiyemiz de bir ortalama alırsan namaz kılanların sayısı beş vakit namaz olarak değerlendirirsen %25 geçmez benim tahminim kısaca kalbinde Allah aşkı olan bu yola baş koyan kim olursa olsun kılar. Tekrarlıyorum insanlara bakarak alevlik yorumlanmaz.

  3. 3
    Faruk diyor ki:

    diyor ki: Ae7ılım natoya, seaeyrmye hizmetten başka bir şey değildir. Daha dfcn ROJ tvye baskın yapıldı. Peki bu baskınlar nasıl yapıldı Bele7ika Tfcrkiyeyi e7ok mu seviyordu tahmin ediyorum ki kim bilir Tayip Tfcrkiyeden neler vermiştir. Bu f6nemli değil yarın başka yerde de Roj tv ae7ılacak sonra Tayip başka fclkeye neyimizi satacak! ama ae7ık konuşmak gerekir ki Tayip gidecek ama hayat gfcllik gfclistanlık olmayacak f6nemli olan halkın bu biline7te olması ve neye karşı e7ıktığımızı bilmektir.Ben koyun olmayı kabul edemem gerekirse oy vermem verdiğimde kime verdiğimi bilmeliyim

  4. 4
    yaşar diyor ki:

    Alevilik sadece türkiyede vardır. geriye kalan islam ülkelerinde ki adı şiiliktir. Ağacın gövdesi şiidir . alevilik nusayrilik bektaşilik caferilik vs … bunlar şiiliğin o ağacın dallarıdır. bu kadar basit. Yani en tepe nokta en ana kol ŞİADIR. bitti. ayrıca alevilerin yüzde 80 i namazla alakası yok. Alkolü su gibi içerler. vs… istisnalar her yerde mevcuttur ama bu böyle malesef gerçek bu.

    • 4.1
      mehtap diyor ki:

      Yaşar Bey, bende bir aleviyim ve 5 vakit namaz kılıyorum siz neye göre böyle söylüyorsunuz inanın anlamıyorum şuan ramazan ayındayız ve etrafımda en az 4 sunni var ve hiçbiri de oruç tutmuyor ben tutuyorum. İmanın kimde olduğunu yalnız Allah bilir ayrıca ailemde alkol alan da yok

      • mehmet diyor ki:

        mehtap hanım, 5 vakit namaz sünniliğe has bir uygulamadır. (örneğin iran’daki şiiler de 3 vakit kılar, kuran’da 5 vakit diye bir şey yazmaz zaten) siz maalesef asimile olmuşsunuz ve sünnileştirilmişsiniz.

        • kemal diyor ki:

          Mehmet bey sanırım bilgilerinizde bir eksiklik var.
          Namaz 5 vakittir ama isteyen öğle ile ikindiyi akşam ve yatsıyı (cem) birleştirir peygamberimiz muhammed mustafa (s.a.a) de böyle uygulama yapmıştır bazen 5 bazen de 3 vakit kılmıştır insanları yargılamadan önce lütfen biraz araştırın

        • Anonim diyor ki:

          Namaz heryerden 5 vakittir şiilerde de öyledir tak farkı bazı vakitleri birleştirip kılmalarıdır.yani sabah Tek vakit olarak kılınır öğlen ve ikindi bir,akşam ve yatsıda bir kılınır olay tam olarak budur yani rekat olarak aynıdır

    • 4.2
      FUZULİ diyor ki:

      slm herkese yazılan yorumlara katılmıyorum dogruda bulmuyorum Alevilik yaratılıştan beri gelen HZ.ALİ yoludur Alevilik kuran ile yol sürmez çünkü kuranın gercekleri 14 masumdan bilinir 14 masum bir ayet hakkında ne derse odur emir kesin hüküm veya 14 masumun ilim vermiş oldukları kişilerin bir ayet hakkında acıklamaları ile şu ayet böyledir diyebiliriz tabii bu ilim medreselerde okunan kara yazılı kıtaplar ile elde edilen degildir ki şiilk bu medreselerde okunan derslerde kendilerince veya birilerinin secmeleri ile ulama müstehit olmuşlardır da kendilerince sözde İMAMLARIN hadıslerine dayanarak veya kurana dayanarak fetva cıkarırlar ki bu HZ.ALİ karsısında HARICILER gibi hüküm allahındır demeye gelir Alevilik ise yanlızca 14 masuma ve onların ilim ihsan etmiş oldukları pirlere dervişlere inanarak bu yolu sürer
      Alevilikte ki namaz yaratılışta ademe secde edin emrinin devamıdır ki bu emirde 14 masumun nuruna secde haktır gayrısına degil ki bunu azazıl adlı melek kabul etmedi dergahtan kovuldu oldu adı İBLİS bizde şimdi İBLİS gibimi olalım HAKKIN emrinde fırar eyliyelim HARICILER gibimi olalım ? İş bu ademe secdeyi tüm pergammerler emretmiştirki 14 masumun nurunu taşıyan her pergammere insanlar secde ederlerdi bu yusuf süresinde acıktırki babası yusufa secde etmiştir araştıran olursa dah fazla edinir bilgi secde hakkında yani görünene secde haktır görünmeyene degil 14 MASUM HAKKIN görünen sıfatları ise haktır onlara ve onların nurunu taşıyanlaradır secde.Oruc ise MUHARREMDİR ramazan katıllık orucudur yani katıllerin keffaresidir ki bunu yezit halkın sesini kısmak icin KERBALADAN sonra askerlerinin tutmasını emrettigi oruçtur esas oruç MUHARREMDİR Kİ BU AYDA ORUÇ TUTMAYAN İSE HAYVANDAN SAYILIR. EEYY SİZ MOLLALAR MADEM COK BU İŞE İNAÇLISINIZ İSENİZ NEDEN KURANI TÜRKCE CEVİRİSİNİ ARAPCASINA SADIK KALARAK YAPMIYORSUNUZ DA SÜNLÜLER GİBİ HZ.ALİ HAKKINDAKİ AYETLERİ BAŞKA SÖZCÜKLERE CEVİRİYORSUNUZ ?

    • 4.3
      Hanefiyim diyor ki:

      Yaşarcım ben hanefiyim ve benim çevremde su gibi alkol içer, ugusturucu kullanır, bunlar insanların sapmasıdır nokta. Daha deve vakasını bilmeyen dinin nerde sünni şia olarak ayrıldığını bilmeyen, peygamber zamanında mezhep ve ayrışma olduğunu sanan insanlarsanız ne diye din hakkında yorum yaparsın bre gafill.

  5. 5
    evrim diyor ki:

    yaşar arkadaş tek tek gezmiş ve %80 gibi bir sonuca ulaşmış. Allah’ım ne kadar araştırmacı insan var bu ülkede. bütün illeri köyleri gezip yorum yapıyor bilgili yurttaşımız. alevilikte namaz farklı yorumlanır. bizler cemde namaz kılarız. insanları yanlış bilgilendirmeyin. 5 vakit namaz yok bizde. alkol kısmına gelince herkesin kendi tercihidir. Bunu mezhebe yormak yanlış olur. Ama şu da bir gerçek ki alavilikte alkol yasak değil. YASAK kelimesi olmadığı için insanlar ağızlarıyla içip kısa süreli de olsa keyiflenirler. ama sünnilikte yasak olduğu için insanlara cazip gelir. gençken ağızlarıyla içmeyip sapıtırlar. belli bir yaşa gelince sözde dine imana yönelirler. alkol alıp sapıtıp karı kıza laf atıp tecavüz edip öldürenlerin benim çevremden olmadığı aşikar. Her pisliği yaptıktan sonra alkol almıyorum beş vakit namazımı kılıyorum desen ne işe yarar? Allah gerçekten GÖNÜLDEN ibadet edeni görmüyor mu sanıyorsun. Allah her şeyi gören ve işitendir. o yüzden bizim gönlümüz rahat.

    • 5.1
      kemal diyor ki:

      evrim arkadaşım Alevilikle olan bilgilerin yanlış bende bir aleviyim ama 5 vakit namazımı da kılarım neden kılarım biliyor musun ? uydurma bahanelerle namazımdan vazgeçmem sebebine gelince hz.Ali şehit olacağını bile bile namazını kılmak için şehit oldu sonra oğlu hz.Hasan sonra hz.Hüseyin sonrada diğer ehlibeyt İmamlarımız bunlar vazgeçmemişken biz kim oluyoruz da namaz dan oruçtan hacdan vazgeçiyoruz. Biz alevilerin en büyük sorunu tarihini geçmişini nereden geldiğini bile bilmeden biz şöyle yaparız biz böyle yaparız demesi oysa Yüce ALLAH’ın ilk emri OKU dur lütfen biraz okuyup araştıralım ve sonra yorum yapalım ve aklınıza takılan inanmakta güçlük çektiğiniz sorular sorunlar olursa burda paylaşın biliyorsak yardımcı olalım bilmiyorsak da sizin sayenizde öğrenelim. sizden ricam HZ.ALİ aşkı nı yakalamanız insanın içinde gerçekten HZ.ALİ aşkı olursa o kapıdan geçer önce peygamberimiz MUHAMMED MUSTAFA’ya (s.a.a) sonra da yüce ALLAH’a ulaşır inşallah…

      • Anonim diyor ki:

        icki herzaman yasaktir bizde dem vardir biz kuran’daki gibi sabah gunesin iki arasinda aksam gunesin iki arasinda niyaz ederiz bizde kible yoktur Allah heryerde vardir, hatta kabe turizmden baska bisey degildir

        • gulbeyaz diyor ki:

          Anonim

          Dem diye ne içiyorsun bilmiyorum ama bu savunduğunuz ve kutsallaştırdığınız bu kelime üç harften ibaret ,Aleviliğin özünde olmayan,12 İmamlarda (as) olmayan bir kavramdır.Ve ben bu üç harfli kavram yüzünden içkiyi rahatlıkla içen çok insan tanıyorum.Hem de kalabalık ortamlarda.Alevilikte vardır diye kutsallaştırdğınız dem,saz ,süpürge,ırbık,dede,baba vs bu kelimeler ve kavramlar dini açıdan,İslami açıdan hiçbir şey ifade etmez ve etmemiştir insanları sapıklığa itmekten başka.

          Kimin ortaya çıkardığı belli olmayan ,Alevilikte/12 İmamlarda (onlara selam olsun ) olmayan bu kavramlarla oyalanmayı bırakın artık.Alevilik 12 İmamların (as) yoludur.Kur an ve Ehlibeyt yoludur .Aleviliğin özü Şiiliktir,Özünüze dönmenin vakti gelmedi mi? Daha ne kadar boş kavramlarla oyalanacaksınız ?

  6. 6
    Vedat diyor ki:

    Evrim, nasil oluyorda Alevilikte icki yasak olmuyor, siz Kuran da yazilanlardan ve Allah’in kesin yasak etmis oldugu seylerden bihabermsiniz ve yahu bir ayricaliginiz mi varki size yasak olmasin?

  7. 7
    AYSBERG diyor ki:

    Kardeşliği detaylarda aramak bizi her zaman yanlışa götürür. Yüce Allah (C.C), Sevgili Peygamberimiz ve İslam Dini bizleri kardeş yapamayacaksa başka ne yapar? Alevi, Sünni’yi, Sünni de Aleviyi kamil manada tanımıyor. Sanki bilinmeyen bir el ayrışımı tetikliyor. Ben Sünniyim, Hz. Ali’yi Allah’ın Arslanı ve Kılıcı görürüz, Yezid’i lanetler İmam Hüseyin’e yapılanı kınarız. Bu konuda o kadar ileri gitmişiz ki çocukluğumuz annelerimiz top oynamanın günah olduğunu (!) söyleyecek kadar. Ailemde çok sayıda Ali, Hüseyin, Hasan adı mevcut, Anamın, Ablamın, iki yeğenimin adı Fatma’dır. Bir çok Sünni, Alevilerin Peygamber olarak Hz. Aliyi gördüklerini sanır. Bunun gibi karşılıklı yüzlerce yanlış bilgi vardır. İşin içerisine her iki kesim de siyaseti sokunca kardeşlik zaafa uğrar. Okuyun ve araştırın dostlar, canlar. Haçlı zihniyetinin oyununa gelmeyin. Alevi-Sünni birbirinin canıdır ve kardeşidir. Saygılarımla!

  8. 8
    hürr diyor ki:

    Ben anadoluda doğdum, türkmenim. Alevi köyünde doğan dedem Babam a namaz öğretmiş, Babam da bana. Kur an a inanırız mealine çok önem veririm abdestte yazar namaz da cem yazmaz. Hz. Ali nin Cem yaptığına zerre inanmıyorum ve islam öncesi geneleneklere bağlıyorum, ve Anadolu alevilerinin geneline yapılan bir dayatma bence.

    Hz Ali Peygamber değil dir varistir benim gözümde. Peygamberimiz ona devretmiştir siyasete kurban gitmiştir. Hz. Ömeri sevmesemde lanet edemem islam adına az şey yapmamıştır ama benim halifem değildir bu kadar. Yezid ve muavi nin yaptıklarını en iyi Allah bilir ve bizim bildiğimiz gibiyse Rabbimin laneti üzerine olsun.

  9. 9
    Anonim diyor ki:

    Ezan da Aliyyen velilullah denmesi tuhaf geliyor ve Şianın bunu zornlu kılması. Hz. Muhammed zamanında böyle mi deniyormuş sanmam.

  10. 10
    dilek diyor ki:

    yorumum YA ALLAH YA MUHAMMED YA ALİ derim ben

  11. 11
    mmmustafa diyor ki:

    Bayanlar , Baylar
    Rabbimiz Hz Muhammed s.a.v ‘e Kuran a göre Müslümanlığı yay buyurdu Hz Muhammed’in kuran a uyan hadisleri gerçektir diğerleri uydurmadir Alevilik ve sünnilik tamamen uydurma siyasi kavramlar Allah biz insanlar için tek din islamı beğendi Hz.Ademden bugüne kadar onu Kemale erdirdi
    doğru düzgün kuran a göre Müslümanlığı yaşa Hz Muhammed a.s. hadisleri
    Tamamen kuran a uygundur Allah namaz ve orucu farz kıldı ‘namaz ın tarifi için Rüku ve Secde edin dedi daha ne demeliydiki ben bu gençliği çok
    şaşırmış buluyorum pek düzelmesini maalesef mümkün görmüyorum çünkü akıllarını kullanmiyorlar

  12. 12
    Neşet kartal diyor ki:

    Kur an ve hadisler.
    ezanda aliyul veliullah yok.
    Namaz 5 vakit hadisler var.
    Abdestte ayak yıkanır hadisler var.
    Hz.muhammet peygamberimiz. Hz.Ali savaşçısı öğreticisi
    Peygamber damadidir. Ahiretimizi unutmayalım.

  13. 13
    afshin diyor ki:

    ben bir sii olarak alevileri cok farkli bilordum ama sonra bir alevi kardesimden sordum ve anladim ki onlar da benim gibi sia ya da ben onlar gibi aleviyim yani temel bir fark yok

  14. 14
    gulbeyaz diyor ki:

    Çok şükür..Böyle itirafları seviyorum işte….yani dediğiniz gibi biz Aleviler de sizin gibi Şia yız…Hem de tam anlamıyla…..

  15. 15
    nuri diyor ki:

    bu konu hakkındaki arastırmalarımda temel olarak baktıgımda ben dunyada turkıyeden başka hic bır ulkede alevı kavramı duymadım neden dıger ulkelerde alevi yok dıyordum yanı musluman ulkelerınde sadece turkıyedemıyız tabı sonra arastırm ınternetten kı allahtan bu ınternette var dıger ulkerelde şia şii diye hz alinin yolunda gıden ınsanlar var ee bende hz alının yolunda gıdyorum ve bılıyorumkı hz ali namaz kılarken ölduruldu ve bu bana çok koyuyor ee sonra etrafımdakı ınsanlara bakıyorum musluman 5 vakıt namaz kılıyor ama herseyı yapıyorlar ve ınanın bana alevılerı ezıyorlar sinsice ayrımcılık yok falan palavra gercekten ezıyorlar her fırsatta ve neden bız turkıde alevı kelımesını kullanıyoruz dıye sordum arastırdım ve sonuç olarak bızı siz şii degılsınız siz şia degılsınız alevısınız dıye yalnız bıraktıklarını anladım ve buyuklerıme gercekten yanı nedıyım nasıl yıllarca boyle yasamıslar okadar dede var alevı oadar cem evı var bu ınsanlar nıye bılgılendırmıyor kı demekkı onlarda alevılerın ezılmesınden yana hep korkutulmuş susturulmuş yav arkadaş adam orda şia şii hz alinin yolunda ehlıbeyt ten ee bızde aynı yolda gıtmıyomuyuz sonra bız hz aliyi sevıyoruz dıye bızı burda sız musluman degılsınız dıye kelime yapan sunlıler var yav bıraz delıkanlı olunda gercek düşmanlıgınızı ortaya bi koyun arkadaş sınsıce arkadan kalleşce vurmaya alişmişsiniz ve bunu buyuklere anlatamıyorum ve dusunuyorum hakedıyorlar valla ben turkıyede alevılerın bırlık içerısınde oldugunu hıç gormedım ölen ölduguyle kalıyor hıç bır alevıden dıger alevıye yardım edılmıyor sonrada adamlar bıze kalkıp gecmısınızı bılmıyosunuz dıye taşşak gecıyorlar valla kusura bakmayın ama dogru ayrımcılık yok dıyen sunlıler ınanın bana kalleşsce arkadan vurmak ıçın can atıyorlar ve sınsı sınsı alevılerı ezıyorlar ben bu yuzden cem evıne gıtmıyorum dedelerede guvenmıyorum bunca yıl kım oldugumu bana soylemeyen ınsanlara guvenım yok bunca yıl ezilmemi saglayan ınsanlara guvenım kalmadı o kadar alevi genç katledıldı bıtanesı cıkıp bı kelıme soyleyemedi ne kadar korkak bı topluluk halıne gelmişlerse ezıldıkçe hoşlarına gıder olmuş tek yaptıklarıda ağlamak ağıt yakmak adamlarda taşşak gecmeye devam edıyor ve ınanın bana ben bı alevı gencı olarak ezılmek ıstemıyorum kendımı ezdırmek ıstemıyorum ama nekadar akrabam varsa ALEVI hepsı bırbırınden korkak yaklasık 200 tane akrabam var hepside bız senın gıbı degılız dıyorlar adam 50 yasında bana bırı kafama vursa çaput baglar evıme gıderım dıyor kendı ezılmış benımde ezılmemi istiyor ve benı haksız çıkarıyorlar kendımı ezdırmedıgım için inanın bana ıster kızın ıster kızmayın farketmez çokta umrumda degıl ben gerceklerı soylemekten korkmam hiçbir zaman 30 yasındayım ve şu ana kadar hiç bir alevinin evınde silah gormedim birtek ben adamlar sılahtan korkuyor resmen eyıde o kadar genc katledıldı ya yarın benım başıma gelse benıdemı katletsınler dıyorum adamlar utanmadan sende gıtmeseydın yada gıtme benmı dedım dıyorlar eyıde ben işimde gucumdeyım suçlu degılım suç işlemem ama yarın banada bı pıslık yaparsa bu sunlıler öleyimmi dedıgımde yapacak bişey yok denılıyor valla çok şaşırtıcı bı topluluksunuz gercekten ben sizin gıbı alevi olmaktansa alevi olmam vallla yazık valla bu kadar korkak bı topluluk gormedim dışardan bırı olsam eyvallah dıycem belkı uydurmadır dıyecemde yasadım bunları zaten bizi yıllarza ezmişler kimliğimizi bile unutturmuşlar valla taşşak geçmekle çok haklılar yani 30 yaşındayım yen 1 yıldır şia ların şii lerın aslında alevı oldugunu ve bızımde şii veya şia oldugumuzu

Yorum Yaz

Yorumunuz

*

© 2010 Alevisesi.com · Tüm Hakları Saklıdır.