AleviSesi

Alevilik, Hz. Ali (a.s)'ın yolundan gitmektir.

Bektaşilik ve Hacı Bektaş

Tezler ve Tesbitler

1-ALEVİLİK, Allah’a, Peygamber’e ve Oniki İmamlara inanmak, İslamı Hz.Ali(as) gibi anlamak demektir. Bütün Aleviler Oniki İmamlara benzemeye çalışmalıdır. Oniki İmam yolu GÜZEL AHLAK YOLUDUR.

2-BEKTAŞİLİK, Osmanlı’nın Oniki İmam yolunun yayılmasını önlemek için, Anadolu’yu denetlemek ve sünnileştirmek için kurduğu bir dergahtır.BUGÜNKÜ BEKTAŞİLİK; İÇİNDE HER TÜRLÜ FİKRİN OLDUĞU BİR KÜLTÜR SENZETİDİR. ALEVİLİK İSE İLAHİ BİR YAŞAM PROGRAMIDIR.

3-ALEVİLİK ve BEKTAŞİLİK zıt ve farklı şeylerdir ve bizler ALEVİYİZ.

4-ALEVİLERİ yüzyıllardır ekonomik ve fikri yönden sömüren dedelik kurumu artık yok olmalıdır. Bektaşilik ve Dedelik SÖMÜRÜ DÜZENİDİR. Alevi seyyitliği ise bunlardan farklıdır.

5-CEM ve SEMAH birer kültür olayıdır, gelenektir, eğlencedir. Temelleri İslam öncesine dayanır. Oniki İmam yoluyla yada ibadetle hiçbir ilgileri yoktur. KIRKLAR CEMİ DEYE BİR OLAY YOKTUR. KAYNAĞI UYDURMADIR.

6- ALEVİLİK, Diyanete  yada başka bir kuruluşa bağlanamaz.Alevi-Bektaşi kurultayı ve partisi tuzaktır. Alevi olan uzuk durmalıdır.

7-Alevilik anlayışı, Caferi Mezhebi, Oniki İmamcı olmak, Ehl-i Beyt yolu, Şialık, Şiilik, Kızılbaşlık hepsi aynı anlayışın değişik ifadeleridir. Hepsi aynı yoldur. BİZ SOLCU YADA SAĞCI DEĞİLİZ. Alevi olmamız yeterlidir.

8- Diğer dinsel fikirlere sayğımız vardır, aynı saygıyı bizimde beklememiz hakkımızdır.

9- HALK OZANLARI, artık dedeleri sırtlarında taşımaktan ve yaşatmaktan vazgeçmeli ve Pir Sultan’ın yoluna girmelidirler.

10-Devlet Sünnileştirme politikasından vazgeçmelidir. TÜRK-İSLAM sentezi ÖRTÜLÜ FAŞİZMDİR.

11-Her Alevi toplumunun Diyanetten bağımsız, özerk olmak şartıyla içerisinde Oniki İmam(Caferi) mezhebine göre abdest alınan, ezan okunan, namaz kılınan İBADET edilen CAMİSİ olması gerekir. Alevilerin merkezi (işte bu tür) EHL-İ BEYT CAMİLERİDİR.

12-Hacı Bektaş kasabasından uzak duralım. Artık oraya gitmeyelim. Osmanlı’nın bu oyunu’nu bozalım. BEKTAŞİ’LİKTEN KURTULMADIKCA ONİKİ İMAM YOLUNA KAVUŞAMAYIZ. İÇİMİZDEKİ YEZİTLERİ İYİ TANIYALIM… CEMEVİNE KARŞI ÇIKALIM.

13- BEKTAŞİLİĞİ ANADOLU ALEVİLİĞİ DİYE YUTTURMAYA ÇALIŞIYORLAR. ALEVİLİK EVRENSELDİR. COGRAFİ MEKANA VEYA ZAMANA GÖRE YORUMLANAMAZ. TEMEL KAYNAK KUR’AN VE EHL-İ BEYT’DİR. ALEVİLİĞİN TEMELİ NAMAZDIR.

14-Ehl-i Beyt’in dostuna dost, düşmanına düşman olmalıyız. Dostumuzu  düşmanımızı buna göre SEÇMELİYİZ.

15-Evet BİZLER ALEVİYİZ, fakat Sünnilerde bizim KARDEŞİMİZDİR. Hacı Bektaş Sünni, tasavvufcu bir din alimidir.

16-Hiçbir parti ve parti lideri Ehl-i Beyt dostu değildir.

42 thoughts on “Tezler ve Tesbitler

  • Osmanlı Oyunu Bektaşiliği konusunda diyeceğim yok ama,dedelerin sömürgeci olduğunu söylemeniz büyük bir yanılgıdır.Alevi dedeleri ehlibeyt sevgisini yaymıştır.
    Örnek veriyorum;dedem Küçük ismail dedeliği ve alimliği ile tanılır.Şah İbrahim Veli evladı Küçük ismail Hakka yürüdüğünde bir atı vardı.O bile satılmıştı.Bide geçim sıkıntısından 64 de avrupaya geldik.Nerede bu sömürge kardeşlerim.Bu sözleri söylemek için bu hakkı nereden alıyorsunuz.

    Yanıtla
  • hatice

    Bende bir Alevi olarak Dedelerin sömürgeci olduğuna inanmıyorum ve eleştiriRkende insanları kırmadan incitmeden eleştirmeliyiz ve hatalarımızı ve eksikliklerimizi ancak bu üslupla giderebiliriz.bende dedelerimizi eleştirdiğim çok noktalar var ama dedeler olmasaydı biz Ehlibeyte gönülden bağlılığımız ve onların yasını iliklerimizde hiç hissedemeyecektik ve bugünkü sunniliği yaşıyor olacaktık büyük ihtimal…ama bugün dedelerin yapmaları geren tek şey;namaz kılmanın ve ramazan orucunu tutmamızın Allahın emri olduğunu ve bunun insanlara müslümanlara farz olduğunu anlatmaları lazım…çünkü insanlar şu an bazı gerçeklerin farkındadır aslında ama işte dedelerin etkisinde kalıyorlar kafalar karışık bana göre..Biz eğerki Kur’an okumayı becerirsek eminim çok şey değişecek,Allahın emirlerini ve yasaklarını öğrendiğimiz zaman eksikliklerimizi ozaman farkedeceğiz..yanlışlarımızı o zaman göreceğiz..ben Aleviyim ama araştırdım ve araştırmayada devam ediyorum ve şu an gerçek anlamda Alevi olmaya ve Aleviliğin içini doldurmaya gayret ediyorum Şükürler olsun…Alevilik yerine Şiilik
    kelimesini çok daha anlamlı ve manidar buluyorum…bizi bu duruma düşürenlerde mahşerde cezasız kalmaz inşallah….

    Yanıtla
  • Yavuz

    Aleviklik ve İslam Anadolu’da ne Arap ne Fars marifeti ile yayılmadı. Anadolu’nun islamlaşması ve Aleviliğin yayılması Horasan erenleri olan Hacı Bektaş-ı Velii Baba Mansur, Hacı Kureyş ve onlarca eren tarafından Anadolu’ya yayıldı. Hepsinin mekanı cennet olsun. O dönemim Anadolu erenleri bugünkü modern islamın da temel taşları olmuştur. Onlar olmasaydı bugün Anadolu halkı belkide Hristiyan ya da Arapizmin etkisi altında ne olduğu belli olmayan bir coğrafya olacaktı. Bu itibarla alevi dedelerinin Anaolu’da islama katkılarını görmezden gelmek ya da fars yorumlu islamiyeti yaşamak adına saptırılması üzücü ve manidardır.

    Yavuz

    Evladı Resul
    Hacı Kureyş Ocağı evladı

    Yanıtla
    • Hasan Akça

      Adu yavuz olan ocakzadeyim diyen beyefendiyedir sözüm;
      Anadoluda yayılan sünni tasavvufu bize alevilik diye satmaya kalkmayın bize 12 imamlar ve onların müçtehitleri yeterlidir bektaşı mansuru hacı kureyşi sana bırakıyoruz
      sünni bilgileri bize alevilik diye yutturmayada kalkmayın
      12 imamların islami anlayışına fars yorumu derseniz sadece kendinizi kandırmış olursunuz bizleri değil

      Yanıtla
      • Anonim

        Hasan Kardeşim;

        Adın güzel ama sözün güzel değil. Bir kere ben on iki imamlardan İmam Musa-ı Kazım soyundanım. Soyuma ben sahip çıkmayı iyi bilen okumuş-yazmış bir insanım. Tasavvuf sünnilik değildir. Bunu böyle bilin lütfen. Alevilik ve on iki imam yolu da katı sünni ve şii yorumu falan da değildir. İslamiyeti yorum ve fırkalara bölmekte günahtır. Alevilik ise islamın özüdür. Ehli beyt yoludur. bunu bilmenizi rica ederim.

        Yanıtla
  • hüseyin

    saygı deger EHLİBEYT dostları islamda mezhep tarikat cemaat vs vs gibi farkılaşmalar yollar yöntemler yokturdur ve olmazda ilahi emirler geregi durmuş bir saat bile günde iki kez dogruyu gösterir caferi kezzabı_yalancıyı hatırladınız mı velayet yani imamet verilmedigi halde hidayetciyim imamım demiştide bu iddasından ötürü künyesi kezzap kalmıştı MEKTEBE İHANET EDEN MEKTEBİ KABUL ETMEYEN MEKTEB ADINA ASILSIZ HÜKÜMLERDE BULUNAN DEDELER büyük bir dalalet ve ihanet içindedirler selmanı farisi ne güzel özetlemiştir konuyu benim soyum boyum MUHAMMED ALİ dir demiştir şii yarumu alevi yorumu nusayri yorumu bektaşi yorumu adı altındaki farklılıklar asılsızdır ve itibar edilemez her sorunun tek dogru cevabı vardır ve dogruyu bulunca artık ünvana gerek kalmaz gerekte duymaz ALEVİSESİ adlı site yöneticilerine en içten tşk kürlerimi sunuyorum evet ALEVİYİZ ve ALEVİ FIKIH bilgilerini ögrenip ögretecegiz selametle…

    Yanıtla
  • Tolga

    Kendini Alevi diye tanıtıp; Aleviliği lekeliyorsun, aşağılıyorsun. Bektaşiler için sözüm yok onlar Kızılbaşları yok etmek amacıyla Osmanlı’nın kurduğu karanlık bir örgüttür. Ve Hacı Bektaş ile ilgisi yoktur. Biz Aleviler, Kuran’da 5 vakit namaz kılmanın ne sayısı, ne şekli, ne de yeri olmadığına inanırız. (Namazın bu biçimde ve 5 vakit kılınmasının islama Emeviler ve Abbasiler zamanında konan kurallardan biridir.)
    Kuran incelendiğinde; oruç ve ibadetten bahseder. Ama ne orucun süresi, ne de ibadetin biçimi ve sayısı Kuran’da yoktur. Ayrıca Kuran’da camiden ve camide kılınan namazdan da söz edilmiyor. Bu da gene daha sonra islama giren kurallardan birisidir. Aleviler bu düşüncelerini Kuran’daki bazı ayetlere dayanarak ileri sürerler:
    Örneğin ibadetin biçimi ile ilgili olarak Ali imran Suresi 191. ayette: “Onlar ki, ayakta iken, otururken, yatarken Allah’ı anarlar” şeklinde olduğunu anımsatarak ibadetin bazı kurallara bağlanamayacağını, bunların göstermelik ve şekilcilikten kaynaklandığını düşünürler.
    Aleviler, “Her oruç tutmayan, namaz kılmayan Müslümanları biz islamdan saymazsak bu büyük bir çoğunluk oluşturan insan toplumunu islam dini dışında saymak (kafir) anlamına gelir ki, buna kimsenin hakkı yoktur. Ayrıca bu islam’a da aykırıdır” diyorlar. Bu konuda Kuran’ın Nisa Suresi’nin 94. ayetinde: “Size Müslüman olduğuna bildiren dünya hayatının geçici menfaatlerine göz dikerek, sen mümin değilsin demeyin” diyor. O halde islama sonradan konan şartlar olan 5 şartı yerine getirmeyene islam değilsiniz denemez.

    Yanıtla
  • Tolga

    “Hz. Muhammed’den sonra halifeler özellikle Ümeyyeoğulları ve Abbasoğulları istedikleri düzeyde manevi saygınlığa sahip olamamışlardı. Hükümranlıklarını güçlendirmek için, islam toplumunun her kesimine ulaşan bir propagandaya gereksinme duyuyorlardı. Bunun o çağda en kolay ve etkili yolu topluluklara hitap etmek şekli idi. Bu amaçla Müslümanların belli saatlerde belli yerlerde toplanmaları ihtilal çevrelerincede teşvik ediliyor ve hatta zorunlu tutuluyordu. Nitekim, Emeviler zamanında camiler Ali’yi ve onun soyunu kötülemek için konuşma yerleri olmuştur.”

    Yanıtla
  • Tolga

    Admin can bir kere sen namazlarda Ehli Sünnet’in namazından bahsediyorsun!

    CUMA SÜRESİ 9.AYET : Ey iman edenler! Cuma’nın günü’ndeki o salât ( ibadet ) için çağrıldığınızda, Allâh zikrine (Hakikatinizi HATIRLATMA çağrısına) koşun ve alışverişi bırakın! İşte bu sizin için daha hayırlıdır; eğer (işin gerçeğini) kavrayabilirseniz.

    ÇOĞU SÜNNİ TEFSİR DE SALAT DEĞİL NAMAZ GEÇMEKTEDİR AMA
    BU SONRADAN YAPILAN BİR TAKVİYEDİR.ÇÜNKÜ KURANIN HİÇ BİR AYETİNDE NAMAZ SÖZCÜĞÜ GEÇMEZ. SALAT GEÇER Kİ ONUN DA ANLAMI DUA ETMEK VE NİYAZ KISACASI İBADET ETMEKTİR.
    VE İBADETİN ŞEKLİ, ZAMANI ,YERİ YOKTUR… ALLAH HER YERDEDİR ,HER ZAMAN BİZİMLEDİR. DOĞU DA BATI DA KUZEY DE GÜNEY DE ONUNDUR. HER YER DE ONUN İSMİ ZİKREDİLİR…

    ŞİMDİ AYETİ İNCELERSEK; EY İMAN EDENLER DEMEKTEDİR.EY KADINLAR YA DA EY ERKEKLER DEMEMEKTEDİR.CİNSİYET FARKI GÖZETMEDEN TÜM İNSANLARA SESLENMEKTEDİR.ÖYLEYSE ALEVİLERİN YAPTIĞI CEM İBADETİ KURANA UYGUNDUR Kİ REFERANSIMIZ KURANDIR. BİR GÜN GÜNEŞ BATINCA YANİ KARANLIK ÇÖKÜNCE SONA ERER.ALEVİLİKTE CEM İBADETİ PERŞEMBE GECESİ YAPILIR YANİ CUMA GÜNÜ YAPILIR.ÇOĞU YERLERDE YAPILAN CEMLER PERŞEMBE GECESİ BASLAR CUMA SABAHINA KADAR DEVAM EDER.ÖZELLİKLE KÖY CEMLERİ İÇİN BUNU SÖYLEYEBİLİRİZ.

    NOT: NAMAZ FARSÇA BİR KELİMEDİR, ARAPÇA KARŞILIĞI SALATTIR VE TÜRKÇE ANLAMI DUA, NİYAZDIR, İBADETTİR.
    KURANDA NAMAZ DİYE BİR KAVRAM GEÇMEMEKTEDİR. SALAT GEÇMEKTEDİR Kİ BUNUN DA ANLAMI NİYAZ ETMEK, DUA ETMEK KISACASI İBADET ETMEKTİR. (SONRADAN NAMAZ DİYE DEĞİŞTİRİLMİŞTİR)

    Kuran’dan namazın temel amacının Allah’ı anmak olduğu anlaşılır.Taha Suresi 14. Ayet

    TEVBE SÜRESİ 107-108 : “ MÜMİNLERE ZARAR VERMEK VE GÖNÜLLERİNDEKİ SAKLI DURAN DÜŞMANLIĞI KUVVETLENDİRMEK İÇİN SALAT ETMEYE MESCİT MEYDANA GETİRDİLER.BUNLAR MÜSLÜMAN OLMADAN ÖNCE HZ MUHAMMETLE HARB EDEN MÜNAFIKLARDIR.MÜMİNLERİN ARASINI AÇMAYI,ONLARI BİRBİRLERİNE DÜŞÜRMEYİ AKILLARINA KOYMUŞLARDI.YA MUHAMMET ! MÜSLÜMANLAR SENİNLE BİRLİKTE SALAT ETSİN VE ZİKRETSİN DİYE BÖYLE GENİŞ MESCİT ( CAMİ ) YAPTIK DERLER.ALLAHU TEALA ŞAHİTLİK EDER Kİ ONLAR YEMİNLERİNDE YALANDIR.”

    Onun içinde asla SALAT ETME İlk günden temeli takva (Allah’a karşı gelmekten sakınmak) üzerine kurulan mescit (Kuba mescidi), içinde SALAT ETMENE elbette daha layıktır. Orada temizlenmeyi seven adamlar vardır. Allah da tertemiz onları sever.

    BU AYETLERİN İNMESİ ÜZERİNE PEYGAMBERİMİZ CAMİLERİ YANİ MİNARELİ MESCİTLERİ YIKTIRMIŞTIR.PEYGAMBER TEBLİGİNE KARŞI GELEREK ONDAN SONRA BU CAMİLERİ İLK DEFA ÖMER BİN SAD YAPTIRMIŞTIR.MUAVİYE ZAMANINDA GÖSTERİŞLENDİRİLDİ.

    İSLAMDA CAMİ OLMADIĞI KURANDAN AYETLE AÇIKLANMIŞTIR.
    BUNA RAĞMEN HALA ALEVİLERE CAMİ BASKISI YAPILMASI ALLAHA ŞİRK KOŞMAKTIR.ZİRA ALLAH TEVBE SÜRESİNDE BUNU AÇIKCA TEBLİĞ ETMİŞTİR.İBADETİN; YERİ,ZAMANI,ŞEKLİ YOKTUR.ALLAH HERYERDEDİR VE BİZE ŞAH DAMARIMIZDAN DAHA YAKINDIR.O HALDE HER DAİM ONU ZİKREDELİM…

    Yanıtla
    • halit

      nisa 102. “(Rasûlüm, korkulu bir durumdayken) onların içlerinde olup da onlara salâtı ikame ettirdiğinde, onlardan bir grup seninle beraber silahları da yanlarında olarak namaza dursun. . . Secde ettiklerinde (diğerleri) sizin arkanızda (koruyucu) olsunlar. . . (Sonra) salâtı edâ etmemiş diğer grup gelsin, seninle birlikte salâtı ikame etsin. . . (Onlar da) tedbirlerini ve silahlarını alsınlar. . . O hakikat inkârcıları arzu ederler ki, keşke siz silahlarınızdan ve eşyalarınızdan gâfil olsanız da, ani bir baskın yapsalar. Eğer size yağmurdan dolayı bir sıkıntı varsa yahut hasta olursanız, silahlarınızı bırakmanızda bir mahzur yoktur. . . (Bununla beraber) tedbirinizi alın. . . Muhakkak ki Allâh, hakikati inkâr edenler için alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.”
      sevgili kardeşim namazın şekli bu ayette var ayağa kalkıp namaza durmak ve secde etmek gibi şartlar olsada zaten efendimizin kıldığı ve kıldırdığı namaz belli kıyam,kıraat, rüku, sücut, Yani ayette bu şekilde kılınan namaza atıf var be bunu eda ederken yarınız savaşsın sonra diğer yarınız kılsın diyor, bu şekilde salat ikame oluyor, tevsir a. hulusi.

      Yanıtla
      • doğan

        bu aktardığınız ayet bir savaş ayeti değildir öncelikle. Yalan söylüyorlar. Ortada savaş yok. iki topluluk var. bir topluluk peygamber ve arkadaşları diğerleri de peygambere biat etmek için gelmiş olanlar.
        1. yalan :savaş durumu yok. sadece karşıt görüşlü toplumla içiçeler. 2..namaz kılmanın şeklini burada veriyor diyenler, siz namazı abdestsiz mi kılıyorsunuz?abdestten sözediyor mu
        3.. yağmur yağarken yere secde mi edilir, siz yağmur altında çamurlu yere secde mi ediyorsunuz,
        4… salatı ikame ettirdiğinde diyor ayetin başında sonra da salatı ikameyi namaza çeviriyor. salatı ikame rtmek dayanışma, destekleşme, yardımlaşma, toplumsal işleri yerine getirmedir. peygamber bunun için bir toplumla toplanmıştır. karşıt görüşlü insanlar da vardır. bu işi yaparken silahlarınız yanınızda olsun demektedir.
        5… namazın ayakta, eğilerek secde ederek oturarak şeklindeki hareketleri geçiyor mu yağmur altında bunları yapmayı ancak deli olan ister kuran böyle saçmalıklardan bahsetmez görüldüğü gibi de geçmiyor ama hemen sokuşturuyorlar Allah yalancıları sevmez onlar zaten müslüman olmamışlardır
        6.. burada olan olay müşriklerle bir tartışma anıdır bu sırada biat edenler olmaktadır. gruplar halinde bu iş yapılmakta müslümanlar da önlem almaktadır
        cemevi yok cami var diyen
        bektaşilik alevilik yok diyen kafirler kendilerini müslüman tanıtarak
        kuranı müşiklerin bir kıtabı haline getirenler asimilasyon yaparak yezidi kutsllaştırmakta ve Ali’yi yoketmeye çalışmaktadırlar
        kuran diye yazdıkları Muhammed peygamberin Kuran’ıyla aynı değildir.. muaviye soyunun inkarcı uydurmalarıdır

        Yanıtla
    • Anonim

      namazın bir diğer manasıda arapçada duadır zaten.madem dediğin gibi ibadetin şekli yoksa o zaman herkes kendi kafasına göre bir ibadet şekli icat eder. ilk ezanı okuyan bilal ”hayya ales salah” diyerek herkesi namaza çağırmış ve peygamberde bunu namaz çağrısı olarak onaylamıştır.

      Yanıtla
  • RIDVAN ORDU

    Bu yazını şiddetle kınıyorum.Bektaşilik ve Dedeler hakkında hiç bir şey bilmiyorsun.Bektaşilik Anadoluda sünni inancıı değil Alevi inancını 12 imam inancını yaydı.Dedeleerimiz bizi doğruya götürdü.Osmanlı bizi katlederken onlar korkmadı mağaralarda dağlarda ibadetlerimizi sürdürttü.Mevleviler nasıl Allah’a ulaşmak için sema ederse Alevilerde kadıne rkek farketmeden Allah’a ulaşmak için gökyüzünde ay gün gibi dönerler.Eline beline diline sahip ol diyen bir tarikat nasıl yanlıştır nasıl sapkınlıktır.Sizler İran’da o dönemde kulaklarınızın üstünde yan gelip yatarken aleviler ibadetlerini dedeleri gerçek mürşit olanalrı tabi onlar ibadet ettirdi.Silkin ve kendine gel !!!

    Yanıtla
  • hasan

    Rıdvan can
    Bektaşilerden ve etkilerinden kurtulamazsan 12 imam yolunda ilerleyemez tıkanırsın konuyu ciddiye al ve incele

    Yanıtla
    • doğan

      oniki imam yolu nasıl ki ilerleyemezmişiz? bektaşilik nasıl bir engel yapıyor? oniki imam yolu ondan farklı mı? yolunda ne olduğunu biliyor musun öncelikle? Dört kapı kırk makam nedir? biliyor musun? onun neyini yaptın? bunlar bektaşilikte yok mu? bilmiyorsunuz ama çok büyük laflar ediyorsunuz olmaz böyle öğrenmek gerek önce hemde çok öğrenmek gerek…

      Yanıtla
  • Hüseyin

    Tolga ve Rıdvan can lar
    İslam da Tarikat varmıdır?varsa bunu bizzat Velayet İmamlarının kurmuş olması gerekmezmi?İslamda Mezhep var mı?varsa bunu bizzat Velayet im
    amlarının kurmuş olması gerekmez mi?oysaki anadolunun dışında oluşan usulu kafi Nehcül Belaga Biharül Envar gibi temel Ali ci kaynaklarda ve anadoludaki sözlü Alevi kaynaklarda böyle bir bilgiye ratlamıyoruz.Dr Ali şeriati derki,insan ogluna 3 egemen sınıf musallat olmuştur1zenginler2Din adamları 3soylular_elitler.Dede ler din adamı sınıfına girmezmi.yy lardır babadan ogula geçen bir silsile….ne kadar sakat ne kadar sakat…Görüyoruz bilgisiz ilimsiz amelsiz biri direk bu makama çıkabiliyor….Kuran okumayı bilmez bir kaç ayet ezberler bubunla bir ömür bu makamı işgal eder bununla halkı idare eder…Kuran ve Ehlibeyt birbirinden ayrılmayan iki agır emanet.emanetlerin birini terkeden ne olur???veryansın eder bizim acem arap Ali cileriyle tek ortak yanımız 14 masum başka ortak yanımız yok söze bak ne kadar komik ne kadar pervasız ne acayip.kafada karıştırır ,efendim kuran tahrip oldu biz fatıma kura nına inanıyoruz .Fatıma kuran ı hani nerde getir okuyalım dendiginde bu sırdır sussss.Acem Arap Ali cileri sünnilikten etkilenmiş derler Kuleyniye sünni derler neden miş efendim eee onlarda 30 gün oruç tutuyo camiye gidiyolar DDD.Namaz yok efendim bunuda ümeyye ogulları uydurdu Namaz olsada şeklimi var kardeşim hani nerde yazıyo göster diyen zihniyet semahı neden Namazın alternatifi yapıp şekle sokar???semahın şekli Kuran da yok ben amuda kalkarak yada tek ayak üzerinde durarak yakaracam diyene ne cevap vereceksiniz???Rıdvan bana bir tane Dede nin telofon numarasını buraya bırak ki Caferi fıkhıyla meşhur olan Muhammed Ali nin kıldıgı namazı kılıyor olsun …hadi hodri meydan magaralarda ibadeti elden bırakmayan dede ler nasıl Nasıl Namaz kılıyomuş telefon edip konuşacam buyur…

    Yanıtla
  • burak

    dediklerinizin bir kısmına katılmıyorum hacı bektaşi veli bir alevidir ve gerek namazını gerek cemini yapmıştır ve islamda cem vardır fakat cem evlerindeki ceme göre farklıdır en önemli farklılıkları saz gibi sonradan eklenendir fakat sizlerde alevilikten ziyade caferiliği görüyorum nerdeyse çıkıp islamın beş şartı namaz oruç hac zekat diyeceksiniz

    Yanıtla
    • canpolat

      Ehlibeyt Mektebinde, Alevi-Caerilikte, yani Şiilikte islamın imanın şartı diye sınıflandırmalar yoktur. İslamın beş şartı felan yoktur.
      usuludin ve fururudin vardır.

      Bektaş’ın kimliği konusunda sitede eleştiriler mevcuttur. Onun Alevi olduğunu söyleyebilmek için bu tezleri çürütmek gerekir. Aksi halde bizim için hep sunni bir mutazavvıf olarak kalacaktır. İslam’da semah yoktur, bugünkü anlamda cemevi ve içinde yapılan ritüeller yoktur. 12 İmamların böyle bir pratikleri de yoktur tavsiyeleri de. Bunlar tamamen kültürel unsurların dini unsurlarla karışımdan oluşturulmuş, insanların gerçek Ehlibeyt yolundan uzaklaştırılma amacı taşıyan şeylerdir.

      12 İmamlar (as) ne buyurmuşsa ona uymak lazım, gayrisi 12 İmamcılık,Alevilik yani Şiilik olmaz,

      Yanıtla
      • burak

        ben şahsen namaza karşı değilim insanlar ceminide yapabilir ama cem var diyede ayrım yapılmaz cem yapılırken secde vardır salavat vardır ehli beyt anılır.alevilerde cami olmasanın sebebi camilerin emeviyete hizmet etmesidir bu yüzden insanlar cemevi demişlerdir ve emevi camileri biçime önem verir cemevi gönüle önem verir.ŞU ACI GERÇEĞİ KABUL ETMEK GEREKİRSE ALEVİLİK İBADET OLARAK ALLAHIN GÖDERDİĞİ DİNE EN UZAK MEZHEPTİR AMA İBADET DIŞINDA HERŞEYDE ALLAHA EN YAKIN MEZHEPTİR.şiiliktenden bahsettin ama şiilik iranda resmen bir irticadır aynı şekilde türkiyede yaşayan şiilerde cumhuriyet düşmanı gerçek islamda asla yeri olmayam kara çarşaflı şeyler giyiniyorlar evet alevilikte sıkıntılar vardır ama şiiliktede vardır ama benim en büyük arzum bundan bin yıl önceki gibi alevi/şii/sunni gibi bişeyin olmadığı tebrizi şemşin mevlananın yunusun ahmet yesevinin hacı bektaşın yaşamış oldukları ne namazsız islamın nede gönlunde insanı insan yapan değerlerden uzak tutan vasıfların olmadığı gerçek islamdır ve canpolat kardeşim sana bir sorum var sen türk müsün

        Yanıtla
        • canpolat

          Bizim gönlümüzden geçen ya da bize hoş gelen önemli değil. Şu an ne olduğu nasıl olduğu da önemli değil. Emeviler önemli değil, Bektaş önemli değil, Rumi önemli değil, Ş. Tebrizi önemli değil, Atatürk önemli değil, K. Kılıçdaroğlu-Tayyip önemli değil, İran önemli değil, Irak önemli değil….
          Hiçbir şey önemli değil, ırklar da önemli değil. Önemli olan tek bir şey var: Ehlibeyt’in (as), 12 İmamların (as) ne yaptığı, nasıl yaptığı ve bize ne emrettiğidir.
          Kişisel sorunuza cevap vermeden önce sorunuzu sorma sebebinizi öğrenmek isterim.

          Yanıtla
  • burak

    aleviliği şiilikten ayıran özelliklerden biri eski türk geleneği islamla sentezler senin düşüncen doğrudan eski türk geleneğine karşı oluyor bu yüzden sordum

    Yanıtla
    • canpolat

      DEmek istediğim böyle bir sentez yetkisi kimsede yok. Bunu adı sentez değil, asimilasyondur, yozlaştırmaktır. Alevilik İmam Ali’ye tabi olmaktır, velayete inanmaktır. Eski Türk geleneğinin Alevilikle ilgisi olamaz. Tanımlamalarınızda hata var.

      Yanıtla
  • burak

    ben sana birçok örnek veririm ama ne değişecek ki..Allah okuduğun kuranı, kıldığın namazı kabul etsin dahası tüm alevilerin başına diyorum bu arada sorumun cevabını da aldım başka bir sözüm yok

    Yanıtla
    • canpolat

      Sorunuzun cevabını vermedim. Sorma nedeninizi söylerseniz size net cevap vereceğim. Bu arada benim vermediğim ama sizin anladığınız cevabı gerçekten merak ettim.

      Allah cümlemizi velayet ehlinden karar kılsın ve bizi velayetten ayırmasın.

      Yanıtla
  • burak

    gecmiste eski turkler ibadeti muzikle yapardi simdide sazla dogum yapan annenin yaninda durmak gecmistede var simdide var olen insana yemek vermek gecmistede var simdide var eski turklerde kadin erkek ayrimi yoktu simdide yok sahsi gorusum sudur eski turklerin bazi inanclari islama zittir ve bende karsiyim o inanclar su an varligini surdurmuyor.ama bu saydiklarim islama zit degildir ve boylece bir sentez ortaya cikmistir peki senin ve ailenin az da olsa bunlardan bir kac tanesi varsa turksun yok hic biri yoksa ya kokenin turk degildir ve kokenine bir lafim yok yanlis anlama yada turkken islami sectin die kulturunude degistirdin baska ihtimal yok bircok alevi geleneklerin eski turklerden geldigini bilmez bu geleneklerde gokten indirilmedigine gore isin ucu islam oncesi turk gelenegine gidiyor

    Yanıtla
    • canpolat

      burak kardeşim,
      Kesinlikle haklısınız, şu anda toplumumuzun inanç diye kabul ettiği birçok şey gelenektir, din değildir. Ben de bu konuda sizinle aynı fikirdeyim. Benim karşı çıktığım nokta geleneğin 12 İmamlardan gelmiş gibi gösterilmesi, geleneğin 12 İmam inancı gibi yansıtılmasıdır. Böyle olduğu zaman yozlaştırma oluyor. Halbuki bizim inancımız şu geleneğimiz, kültürümüz de budur diye ayrım yapılsa sorun çözülür. Ancak böyle bir ayrımın pratikte uygulanabilirliği yok. Ne zaman insanoğlu kültürünü dinle karıştıdıysa o zaman dinini bozmuş oldu. İnandığı gibi yaşamayan toplumlar yaşadığı gibi inanmaya mahkumdur. Böylesi toplumlar bir müddet sonra inancını geri plana iter, kültürünü-geleneğini ön plana alır. Adeta geleneklerini inançları yerine koyar. Geleneklerin inançların yerini aldığı zaman aslında toplumun yaşadığı gibi inanmaya başladığı zamandır.
      Irk meselesine gelirsek benim için hiçbir önemi yok. Faraza Pakistanlıyım, Afgan’ım, Japon’um, Fransız’ım, Ermeni’yim, Arap’ım, Türk’üm, Kürd’üm, Zaza’yım … Gerçekten hiçbir önemi yok. Ne bu tarafta ne de buradan gittikten sonra bir önemi var. Önemsiz bir meseleyi sorgulamak da zaman kaybıdır diye düşünüyorum.

      Yanıtla
  • burak

    kuranda bir surede tam bilmiom ama yaklaşık böyle cümle vardı biz Allahı kabul etmiyoruz cünki atalarımızın gelenekleri vardır onlara inanırız Allah dioki ya sizden öncekilerde yanlış yoldalarsa.. şimdi gelenekten kasıt dinden çıkmaktır yani çok tanrılı inançtır şimdi bu yönden haklısın eski türklerin bir kısmı göktanrıya bir kısmı ise şamanlığa inanmıştır ama mutlaka bir etkileşim olmuştur inan biz alevilerin sorunu gelenekten kaynaklanmıyor çünki aleviler şamanlıktaki birçok tanrıya inancı yok etmiştir ve Allahı kabul etmiştirr. cem evindeki cem bir gelenektir semah gelenektir,süpürge gelenektir ama insanlar kabede cem yapar insanlar yüz yüze bakar ve orda insanların dostluğu artar ve cem toplanma demektir .Ve bu toplanma peygambere kadar uzanır ama buna cem demezler cünki cem diyince saz semah gelir insanın aklına bu yüzden bahsedilmez evde kuran okutulur olen için insanlar dinlemeye gelir buda bir cemdir samimi soluyorum bi hoca vardı cemi mi öğrenecen dedi bende dedim ben namazı öğrenmek istiyorum dedim öncelik farz olandır dedim peki dedi neyi hangi mezhebi istersin dedim imam cafer-i sadığı isterim ordaki arkadaşımda dediki cemi isterim ha ama cemevindeki hoca ilahiyat mezunuydu çok şey biliodu ama diyer dede die geçinenler bi halt bilmediği için adamın yükü çok oluyordu en sonunda bulandı bende namazı öğrenemeden ayrılmak mecburiyetinde kaldım bana kuranı bile öğretecekti ama nasip olmadı yani bir sorunda şudurki biz alevilerin ne namaz ne kuran bildiğimiz yok bilende az yani diğer bir mevzuda 12 imamları fazla üstün tutmamız kastettiğim Allahtan ve resulündende fazla on plana cıkarmamızdır nadirde olsa hz.ali yi nerdeyse tanrı yapan bile vardır.bazı aleviler inançsal zayıf oldukları için ve tarih boyunca ezildiklerinden sosyalistleşip terörist olan ateist olanlar var bir sorunumuzda budur ha ben sosyalizme karşı değilim ama ateistleşmelerine karşıyım bu engelleri yıkarsak ve aynı zamanda dindarlaşacağız die iranlaşmazsak ve yene Allaha aşk ile insana hoşgörü ile yaklaşırsak emin ol bir çok sunninin alevi olacağına şahit olacaksın

    Yanıtla
  • burak

    uranda bir surede tam bilmiom ama yaklaşık böyle cümle vardı biz Allahı kabul etmiyoruz cünki atalarımızın gelenekleri vardır onlara inanırız Allah dioki ya sizden öncekilerde yanlış yoldalarsa.. şimdi gelenekten kasıt dinden çıkmaktır yani çok tanrılı inançtır şimdi bu yönden haklısın eski türklerin bir kısmı göktanrıya bir kısmı ise şamanlığa inanmıştır ama mutlaka bir etkileşim olmuştur inan biz alevilerin sorunu gelenekten kaynaklanmıyor çünki aleviler şamanlıktaki birçok tanrıya inancı yok etmiştir ve Allahı kabul etmiştirr. cem evindeki cem bir gelenektir semah gelenektir,süpürge gelenektir ama insanlar kabede cem yapar insanlar yüz yüze bakar ve orda insanların dostluğu artar ve cem toplanma demektir .Ve bu toplanma peygambere kadar uzanır ama buna cem demezler cünki cem diyince saz semah gelir insanın aklına bu yüzden bahsedilmez evde kuran okutulur olen için insanlar dinlemeye gelir buda bir cemdir samimi soluyorum bi hoca vardı cemi mi öğrenecen dedi bende dedim ben namazı öğrenmek istiyorum dedim öncelik farz olandır dedim peki dedi neyi hangi mezhebi istersin dedim imam cafer-i sadığı isterim ordaki arkadaşımda dediki cemi isterim ha ama cemevindeki hoca ilahiyat mezunuydu çok şey biliodu ama diyer dede die geçinenler bi halt bilmediği için adamın yükü çok oluyordu en sonunda bulandı bende namazı öğrenemeden ayrılmak mecburiyetinde kaldım bana kuranı bile öğretecekti ama nasip olmadı yani bir sorunda şudurki biz alevilerin ne namaz ne kuran bildiğimiz yok bilende az yani diğer bir mevzuda 12 imamları fazla üstün tutmamız kastettiğim Allahtan ve resulündende fazla on plana cıkarmamızdır nadirde olsa hz.ali yi nerdeyse tanrı yapan bile vardır.bazı aleviler inançsal zayıf oldukları için ve tarih boyunca ezildiklerinden sosyalistleşip terörist olan ateist olanlar var bir sorunumuzda budur ha ben sosyalizme karşı değilim ama ateistleşmelerine karşıyım bu engelleri yıkarsak ve aynı zamanda dindarlaşacağız die iranlaşmazsak ve yene Allaha aşk ile insana hoşgörü ile yaklaşırsak emin ol bir çok sunninin alevi olacağına şahit olacaksın

    Yanıtla
  • burak

    uranda bir surede tam bilmiom ama yaklaşık böyle cümle vardı biz Allahı kabul etmiyoruz cünki atalarımızın gelenekleri vardır onlara inanırız Allah dioki ya sizden öncekilerde yanlış yoldalarsa.. şimdi gelenekten kasıt dinden çıkmaktır yani çok tanrılı inançtır şimdi bu yönden haklısın eski türklerin bir kısmı göktanrıya bir kısmı ise şamanlığa inanmıştır ama mutlaka bir etkileşim olmuştur inan biz alevilerin sorunu gelenekten kaynaklanmıyor çünki aleviler şamanlıktaki birçok tanrıya inancı yok etmiştir ve Allahı kabul etmiştirr.

    Yanıtla
  • burak

    CAN POLAT kardeş benim yorumum çıkmio senin facen varsa ben tam ismimi solim sana görüşümü paylaşım çünki burda çıkmio sonra beni silersin

    Yanıtla
  • burak

    tamam gerek kalmadi sitede dengesizlik var yorumlarin gec cikio

    Yanıtla
  • canpolat

    burak kardeşim, yorumlar onaydan geçtikten sonra yayınlanıyor. Facebook hesabım yok. Kullanmıyorum, şu an için yararlı bulmuyorum. İsterseniz buradan devam ederiz isterseniz görüşlerimizi forumdan paylaşmaya devam edelim. Siz bilirsiniz.
    Kardeşim,
    Yazdıklarını okudukça sizin samimiyetinize olan inancım artıyor. Yazdıklarınızı içten bulduğumu ifade etmek isterim. Birçok yerine de katılıyorum. Ancak önemli olan şu ki insanlar cemi, semahı ve bilimum ritüeli 12 İmamlara atfederek burada ciddi akaidî ve amelî sorunların ortaya çıkmasına sebep olmaktadırlar. İşin açığı işin furur kısmından evvel halledilmesi gerekn usuldür. Aleviyim diyen insanların hemen hemen tamamı malesef velayet inancını bilmez ya da çok iyi bilmez. Oysa 12 İmam inancının temeli velayettir. Şimdi biz velayet inancını tanırsak o zaman 12 İmamları haşa ne Allah yerine koyarız haşa ne peygamberden üstün tutarız. O yüzden bizim Alevi toplumu olarak dini 12 İmamlardan öğrenmemiz gerekir. Kuran ve Ehlibeyt temelli bir inancımız vardır. Ama tek başına Kuran’ı anlamamız imkansızdır. Elbette Kuran’ın bize manasını verecek olan Ehlibeyt’tir(as). Biz velayeti tanıdıkça, 12 İmamları tanıdıkça zaten doğru ibadetin, emredilen ibadetin hangisi olduğunu da göreceğiz.

    Yanıtla
  • burak

    bisey sorucam sunnetle ilgili peygamberimizin yaptigi seyler sunnettir sunneti en fazla goren de hic suphesiz peyganberin ailesidir ama caferilikte sunnet yok sanirsam bu konuda bir bilgin var mi

    Yanıtla
  • burak

    bide aleviler ve siiler dioki peygamber bize kurani ve ehlibeyti emanet etti dio sunniler ise hayir kurani ve sunneti emanet etti dio hangisine inanacaz cunku sunnette onemli bir unsur yani

    Yanıtla
  • canpolat

    Ehlisunnet vel cemaat isminin emevilerce sahiplenildiği, çıkarıldığı bir hakikattir. Bu hakikatti de göz önünde bulundurarak iki emanet hadisinin emevilerce saptırıldığı aşikardır. Elbette ki Şii, Sunni birçok hadisbilimci iki emanet hadisilerinden Kuran ve Ehlibeyt’in sahih, diğerinin ise zayıf olduğunu kabul etmektedirler. Bu konuda daha fazla bilgi için karşılaştırmalı inançlar kitaplarımıza mesela Peşaver gecelerine müracaat edebilirsiniz.
    Sünnete gelince, Şii inancı sünnete karşı çıkmaz, bilakis sünnetin farz gibi dayatılıp insanlara dinin zorlaştırılmasına karşı çıkar. Sünnetin önemi konusunda ihtilaf yok. İhtilaf diğer meselelerde olduğu gibi sünnetin hangi kaynaklardan öğrenileceği üzerinedir. Bizim Şii olmayan Müslümanlara eleştirimiz bu k-noktadadır. Eğer sünnet diyorsanız sünnetin gerçeği İmam Ali’nin Ehlibeyt’in (as) yanındadır, tıpkı Kuran’ın gerçek manası onların yanında olduğu gibi. Oysa Sünniler, akaitlerini de fıkıhlarını da Ehlibeyt İmamlarından öğrenmezler, almazlar. Onlar biribiryle savaşmış, birbirini öldürmüş sahabenin tamamını hak bilip bir nevi Emevi uydurma hadislerine kanıp çoğu zamanda devlet gücünü arkasına alıp bir yol tutturmuşlardır. Ama bu yolun gerçek anlamda Kuran ve Sünnet olduğunu söylemek imkânsızdır. Çünkü Sünni uygulamaların içinde Peygamberin sünnetine muhalif birçok şey bulabilirsin. Teravih namazının camide cemaatle kılınması, ellerin namazda bağlanması, halıya secdenin caiz olması gibi birçok uygulamaları Peygamberin gerçek sünneti ile çelişkili uygulamalardır.
    Kısaca
    Peygamberimizin gerçek emanetleri Kuran ve Ehlibeyttir. Sünnet elbette önemlidir, değerlidir. Ancak iki emanetten biri değidlir. Kuran ve Ehlibeyt as İslam’ın hükümlerini, emir ve yasaklarını içerir, dolayısıyla sünneti de içinde barındırır. Ancak bu sünnet emevilerden bize gelen sünnet değil, ömerin, osmanın, bekirin sünneti değil. Peygamber ve Ehlibeyt’inin (as) sünnetidir. Sünnet Ehlibeyt’ten daha üstün değildir. O yüzden sünnetin Ehlibeyt’i kapsaması mantıksızdır. Ehlibeyt (as) içinde Peygamberimizin kendisi de vardır. Nasıl olur da Peygamberimizin sünneti yani ameli peygamberimizin kendisinden daha üstün olabilir? Bu mantıksızlıktır.
    Peygamer ne konuşursa Allah’tan konuşur. Onun nefsi Allah’ın emrinin dışına çıkmaz, onun sözü Allah’ın sözünden başka bir şey söylemez. Peygamberimiz kendi nefisinin İmam Ali (as) ile bir olduğunu buyurmuştur. Mübahale ayeti de bunu tescillemektedir. O halde “Allah’ın dini” dediğimiz ve İmam Ali’nin (as) velayetiyle kâmil olan İslâm, Ehlibeyt’in sözüdür, yaşamıdır, emridir, yasakladığıdır!
    Onlardan gelen haktır, onlara muhalif olan her kişi, eylem, fikir, felsefe, hareket vs. batıldır.

    Yanıtla
  • alevi

    allah yardımcınız olsun

    Yanıtla
  • Emrah emrah

    BU SİTEYİ OKUYAN ALEVİ VE SUNNİ KARDESLERİM. Yazılanlar tamamen aleviliği bilmeyen öğrenmek isteyen insanlara aleviliği cok yanlış göstermek için. Aleviliği insanların öğrenmemesi için ve ancak alevilere düşman olan bir kısım insan tarafından kaleme alınmış bir sayfadir. Şiddetle sakın inanmayın. Bunu yazanlar ne aleviligi dedeligi ne bektaşiliği doğru yazmamışlar . Aleviliğin ta icinden gelen biri olarak bu yazılanlar uydurmadır kanmayalım. Cok Bilge Alevi dedelerimize başvurun Cemevlerine gidin derim.

    Yanıtla
  • Hasan Mert Özgür

    Peki siz Aleviler, dedeleri çok övüyorsunuz, eyvallah. Ama böyle yapmakla hiçbir şey kazanamazsınız. Caferiliği kabul etmiyorsunuz, sünniliği kabul etmiyorsunuz, peki sizin inancınız neyi emrediyor, bu iki mezhepten ayrı tarafları nedir? Neden tüm Alevi dernekleri tek çatı altında birleşip de bu sorunlara çözüm bulmuyor. Emevilerin uydurduğu aşura orucunu tutuyorsunuz, namaz kılana da yezid diyorsunuz, asıl yezitliği siz yapıyorsunuz. Sizin dinci yobazlardan hiç farkınız yok.
    Ben Sivas, Şarkışla, Ortaköydenim. Bizim köyün iki mahallesi de ayrı cemler yaparlardı ve birbirini bu cemlere sokmazlardı. Neden bu cem ibadetinin belirli ve standart bir tarafı yok, dernekler bunu neden çözmüyorlar. Alevilik, şimdiki haliyle bölünmeye elverişli, adamlar bizi 10 parçaya böldüler, sonra 50, sonra 100 derken parça pinçik olduk. Bunun nedenini kendinizde aramak yerine, neden doğruları söyleyenlere yezid yaftasını yapıştırdınız ey ahali sorarım sizlere.
    12 imamların Hz.Peygamberin Halifesi vasisi olduğuna inanan kişi Caferidir, bunun altı üstü ve tartışılacak bir yanı yok.
    Peki siz cemlere ibadet diyorsunuz, ibadet ne için ve neden yapılır, sizin dayanaklarınızın ve sağlam kaynaklarınızın neler olduğunu dedeler çıkıp açıklasın neden açıklamıyorlar, çünkü öyle kaynaklar yok uydurma hepsi.
    İslam dininin öğrenilebileceği en sağlam kaynak, Kur’an ve Ehlibeyt’tir. Siz bunlara bakın. Namazların vakitleri de uydurma değildir. 14 masumların yaptıkları uygulamalardır. Kur’an Ramazan ayı gelindiği zaman oruç tutulmasını emretti. Bunlar açıkça yazmaktadır. Neden Kur’an ve Ehlibeyt’in eserlerini fikirlerini okumuyorsunuz?
    Bunları uydurma olduğunu ve objektif olduğunu kabul ediyorsunuz? neden sizin dedelerinizden birisi çıkıp da bu işin gerçeğini öğrenip de sizlere anlatmıyor, çünkü bilmiyorlar veya merakları yok. Din bize birşey kazandırmaz, yatıp kalkmakla ibadet olmaz diyorlar, din size birşey kazandırmıyorsa o zaman neden cemlere ibadet diyorsunuz? İbadet size birşey ifade etmiyorsa, o zaman cemin ibadet olduğunu söylemeye de hakkınız yok.
    Sizler bu tavırlarınızda devam ettiğiniz sürece, kaybetmeye, öldürülmeye, yakılmaya, işaretlenmeye mahkumsunuz vesselam.

    Yanıtla
  • yav ne kafası var sizde

    Ulan arkadaş bektaşi dergahı osmanlı oyunu diyorsun sonra dönüp pir sultanı benimsemek gerekli diyorsun ot herif.pir sultan dergahta 7 yıl hizmet almış birisi bunudamı bilmiyorsun dedelik kurumu olmamalı diyorsun pir sultan abdal neydi a gafil herif… Cahiller okumayı bilmeyen, zahir ile batını ayıramayan sefiller. Ne demeli bu işe bilmiyorum

    Yanıtla
    • Hasan

      Haklısın cehalet çok kötü bir şey
      sahi pir sultanın 7 yıl dergahta hizmet aldığını hangi kaynak hangi yazar yazıyor ?
      vede pir sultanın dergahtaki hocası kimmiş?
      hadi bakim şu cahillere cevap verde sussunlar ))))

      Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.