Geri Beslemeler:Yazılar Yorumlar

Bulunduğunuz yer: Ana Sayfa » Alevilere Tavsiye Yazılar » Semah Üzerinde Otopsi

Yıllardır Alevilik adına Hz. Aliyle yada Oniki imamlar ile uzaktan yakından ilgisi olmayan fikirler savunuluyor ve Aleviyim diyen insanların kafaları karıştırılıyor.Biz bunların kasten yapıldığını,Alevilerin 12 imamların fikirleriyle tanışmalarının önlenmesi için yapıldığını biliyoruz.
Bu oyunun bazı varyantlarında kültürel olgular Alevilik diye sunuluyor.Buna en iyi örnek semah oyunudur.Eski Türk yada Kürtlerin basit bir oyununa bugün çok değişik anlamlar verilerek Aleviyim diyen insanlar zehirleniyor.İmam Sadık adına  Buyruk diye sunulan uydurma bir eserde ‘Kırklar Cemi’ adındaki  masalımsı bir  anlatımla semah oyunu insanımıza ibadet olarak takdim ediliyor.Daha önce kırklar ceminin masal olduğunu ortaya koymuştuk.Çoğunluk aktarımın masal olduğunu kabul etti ve aydınlanma bu masalı mitoloji olarak da gördü ancak bunların yanında masala yeni yorumlar uydurarak yada Batıni anlamlar yükleyerek masalımsı yola devam etme isteği oluşturulmaya da çalışıldı.
Hak ve Batıl çatışarak ilerler ve uzlaşmak mümkün değildir.Mutlaka bir tercih söz konusudur. Tercih özgür irade sorunu olduğu kadar aynı zamanda bilimsel bir sorundur.Nakil olarak gelen bilgi ,vahiy olarak gelen bilgi ile çatışıyor ve akıl analizle işin içinden sıyrılmak zorunda kalınca herkes özgür iradesinden kaynaklanan tercihinin sonucuna katlanıyor.Bizde halkımıza bu analiz ve tercihinde yardımcı olmaya çalışıyoruz.Konuyu biraz daha deşerek devam ediyoruz.  Semah üzerine bir otopsi yapıyoruz.Bakalım işin içinden neler çıkacak?
1-Biz Semahın basit bir oyun olduğunu biliyoruz onlar bunu kabul etmiyor ama kullanımda da sorun var ;Semaha durmak mı? Semah dönmek mi? Kim uydurduysa ‘durmak’ pek uymuyor ,hareketli bir oyunun bu kavramla ifade edilmesi çelişkili oluyor.Dönmek daha iyi oturuyor.Hakka dönmek güzel,batıla dönmek kötü,peki semah dönenler bunların hangisine dönmüş oluyor?
Hakka deniyorsa bunun nişanesi nedir? Kuranda semah neden yok? On iki imamlar neden hiç semah dönmemişler?
Ayetleri keyiflerine göre yorumlayanlar var tabi ama bunlar aynı yorumu On iki İmamların bilgileriyle neden kanıtlayamıyorlar?
Bunca konu hakkında sözü olan Hz.Ali’nin semahla ilgili sadece bir tane bile sözünün olmayışı ne anlama geliyor? Yoksa bu insanlar Hz.Ali dışında bir Ali daha olduğunu mu sanıyorlar? Peki kabul o Ali kim? Nerede yaşamış? annesi babası kim? Yoksa Hz.Aliyi sinsice inkarın değişik bir yöntemi mi bu ?Görüldüğü gibi temel yalandan kurulunca eninde sonunda yıkılıyor.Hz.Ali Mekke fethedildiğinde peygamberimizin omzuna çıkıp putları tek tek  yıkmıştı. Bizlerde  put kıran bir ekolden geliyoruz,bizde putları yıkmak zorundayız.
Omuzuna çıkacağımız bir güç yok bu yüzden putun neresine gelirse gelsin vurmak zorundayız,zamanla yıkılacak biliyoruz.Yeter ki ısrarla vuralım.İman sadece inanç değil aynı zamanda  inat işidir.
2-Semah dönenler genelde batıni tavırlar sergiliyorlar,şekle ve şekli yani zahiri ibadetlere ‘Kalbimiz temiz’ diyerek yada ‘Eline,Beline,diline’ tekerlemesiyle karşı çıkıyorlar.Örneğin İslami ibadetlerden  özellikle de ‘ namaza ‘ karşı çıkıyorlar.Ne gerek var? Allahın namaza ihtiyacı mı var? diyorlar.Biz ne kadar Allah ihtiyaçsızdır,ihtiyacı olan biziz,kulluk borcudur,teşekkür etmenin karşılığıdır,bir çok anlamı ve faydası vardır  desek de nafile anlamıyorlar,zaten anlamakta işlerine gelmiyor.
Peki namazdan çok daha zahmetli semaha karşı neden aynı soruları sormuyorlar?Semah ta şekli bir ibadet! değil mi? Üstelik çok daha fazla enerji gerektiren bir durum değil mi? Dahası Allah’ın semah dönmenize ihtiyacı mı var? Yada sizin ihtiyacınız mı var? Yada semah dönmeyen insanların durumu ne olacak? Bunca yıl bir tek semah dönmemiş insan cehenneme mi gidecek? Yada semah dönenlere diğer insanların daha çok itibar mı göstermesi gerekiyor?Semah dönmenin faydası nedir? Bu ibadeti yapamayan yaşlı insanlar ne yapacak?
Bence kalbi temiz insanların semah dönmeye ihtiyaçları yok gibime geliyor.Sizlerin de kalbi temiz olduğuna göre ne dönüp duruyorsunuz?
3-Semah ile Alevilik ayrılmaz bir parça kabul edilirse Semah dönen Sünniler alevi mi ! olmuş oluyor? Bu durumda ilk semaha benzer figürleri ilk sergileyen şamanlar ilk aleviler mi olmuş oluyorlar?Biz ilk Alevileri Ammar,Selman,Mikdat,Ebu zerr sanırken yanılıyor muyuz?
4-Bir değişik sıkıntı da şu; Her ibadetin yılda yada günde belli vakitleri var.Peki semah ibadetinin ! vakti nedir? Yani günde kaç vakit semah dönülecek? Yada yılda kaç kere hangi mevsimde semah dönülecek?Gece mi gündüz mü dönülecek?Hangi saatlerde dönülecek ve kaç dakika dönülecek?Saat yönünde mi tersine mi dönülecek? Yanlış yöne dönülürse ne olacak? Ne saçma sapan sorular değil mi? Konu uydurmaya dayanınca   böyle oluyor demek ki.Devam edelim;Kimler semah dönecek? Kaç yaşında bu ibadete başlanacak?Kaç yaşında bu ibadetten muaf olunacak? Kaç kadın kaç erkek dönülecek? Mesela birisi rekorlar kitabına geçmek istese kaç kişiyle semah dönerse rekor kırmış olacak?
5-Alevilikte semah ibadeti vardır diye nutuk atanların hiçbirisini semah dönerken göremiyoruz neden?Hatta bazıları semah günahlardan arınmaktır bile diyorlar. Herhangi bir  dedeyi semah dönerken gören oldu mu? O insanlar bu ibadetten muaf mı tutuldular?Bence katıldığınız ilk cem de dedeyi  sağında ve solunda oturanları semah ibadetine! Davet edin bakalım neler olacak?
Hz.İbrahim tüm putları yıkıp baltayı tek bıraktığı putun omzuna asıp halka putları Onun kırdığını söylemişti.
İşte size İbrahimi bir deney için fırsat,cemdeki inanç önderinizin ve sağındaki ve solundaki işbirlikçilerinin kendi ibadetlerini yapamadıklarını görme fırsatı,İnanç önderiniz! Size tavsiye ettiği ibadeti! Yapamıyor gözünüzle göreceksiniz.Böyle yol olur mu?
6-Sünni tarikatçılarının uydurduğu dört kapı tekerlemesinin ‘Şeriat,Tarikat,Marifet ve Hakikat’ kapılarının tümündeki semahlar aynımıdır?Yoksa her kapının ayrı semahı mı vardır? Diyelim ki marifet ehli nin semahı en üst düzeyde nasıl dönülecektir? O makama ulaşmış kişinin semahıda farklı olmalı değil mi?
Yoksa zahiren hepsi aynı figürden oluşuyor da  anlayış mı değişiyor?
En marifet ehli kişi semah dönerken ruhen uçuyordur mutlaka,o halde uçamayanların makamları düşük olmalı,her dönen kendisini test etsin uçabiliyor mu diye….
7-Diyelim ki semahın basit bir oyun olduğu anlaşıldı peki bu durumda cem ibadeti! Nasıl yapılacak? Çaresi var semah dönülmeksizin yine saz çalınır en güzel deyişler söylenir  ama bu seferde türkü bardan farkını anlatmakta zorlanmaz mıyız?
8-Semah meydanlarda dönülür mü? Bazıları meyhanede dönülmesine kızıyor? Neden kızıyorlar aksini söyleyen bir kural mı var? Adam kafayı çekmiş ve semah dönmek istiyor kim yasaklıyor bu adamın semah dönmesini?İçkiliyken namaza yaklaşmayın türünden bir kuralınız var mı? Hatta kırklar cemi masalındakiler ne zaman dönmeye başlamışlardı semaha hatırlayan var mı? Ben derim ki semah asıl kafayı çektikten sonra sarhoş olduktan sonra dönülmeli ne dersiniz? Hatta süsleyip o sırra vakıf olanların hakkıdır semah desem ne diyeceksiniz?Zaten Bektaşilere göre içkiyi sır edersen helal değil mi? En iyi sır etmekte zaten semahla mümkün çünkü hem kafan dönecek hem vücudun ruhun zaten dönüyor.
Komik mi  ? yoksa kızıyor musun bana ?
Keşke bana kızmadan önce kendi boy aynana baksan da kendini eleştirsen.Halkını nereye sürüklediklerini görsen.
9- Hani ibadet gizlidir dersiniz ya bazen söz gelimi evde tek başına semah dönsem bir eksiklik olur mu? Düşünün riya olmasın diye herkes evinde semah dönse,hani Bektaşiler namazın evde iki rekat gizli kılınmasını savunurlar ya ,semah içinde bunu savunsak,kabahatte ayıpta sevapta gizli değil mi? Semahta gizli dönülse nolur yani ? Evde tek başına semah dönmemizi engelleyen kural mı var? Varsa kim koymuş bu kuralı?
10-Defalarca okudum Kırklar semahında yada miracında yada ceminde SAZ diye bir çalgı aleti yok.Peki o halde sazı semaha kim alet etti? Mademki saz la semah oluyor o halde mızıkayla,gitarla,piyanoyla,kavallada semah dönülebilir.
Güney Afrikalılar vuvuzelayla semah dönmek isterlerse kim neden karşı çıkabilir ki?
11-Sahi davul ve zurna eşliğinde neden semah dönülmüyor?Davul ve zurnada Türk töresi değil mi? Hadi eskiden gizliydi kimse duymasın deniyordu şimdi bu yasak aşıldığına ve meydana çıkıldığına göre artık davul ve zurnayla da semah dönülmesini isteyebiliriz değil mi?
12-Bir cambaz ailesi semah dönerken aynı zamanda elleriyle havaya top yada çember atıp çevirerek semaha daha değişik bir hava ve maharet katarlarsa karşı mı çıkacağız? Hangi hakla karşı çıkacağız?
Yada semahı halay gibi dikine yapsalar ve dosdoğru giderek semah oynasalar dönmüyorsunuz diye karşı mı çıkacağız? Semah mutlaka dönülerek mi yapılır?Dönüş açısı geniş tutulursa semah batıl mı oluyor? O zaman dönüş açısını kim kaç derece belirlemiş düşünün bakalım.
13-Eğer uydurma bir masal kitabı olan buyruktaki olaya inanıyorsanız ,orada semah dönenler sadece bir kere döndüler ve başka hiçbir kaynakta da başkaca semah döndükleri yazmaz anlatılmaz o halde semahta tıpkı hac ibadeti gibi!  herkesin bir kere dönmesiyle yapılan bir ibadet olarak kabul edilmeli değil mi?
Hatta buyrukta miraçta dönüldüğü anlatılır o halde kim miraca çıkarsa semahı o dönebilir,onun hakkıdır diyemez miyiz?
14-Birde şu var semah dönenleri izlemek seyretmek doğru mu? Zira anlatıda herkes dönüyordu,kimse izlemiyordu,bu nedenle semah dönülmeye başlanmadan önce herkesin ya semaha katılması yada ortamı terk etmesi anlatılan masalla daha uyumlu gözüküyor.Bektaşi büyükleri!  bu soruna da çözüm bulmalılar.Hele canlı yayınla semahı milyonlara izletmek caiz midir?
15-Semahdaki hareketlere anlam verenler bu anlamı hangi kaynağa göre veriyorlar?Mesela haktan alıp halka vermek diye uydurduğunuz ellerin durumunu hangi alimden yada bilginden öğrendiniz? Uydurunca oluyor mu? Haktan alıp halka vermek için semah dönmek zorunlumudur?
16-Evren semah dönüyor diyenlere soralım  evrenin semah döndüğünü nerden biliyorsun tüm evrenin resmini mi gördün? Yada dönüyorsa bile sana ne sen evren değil insansın sana semah emredilmedi ki.
17-Semaha isimler vermişsin ‘Turnalar semahı,Hubyar semahı,Kırat semahı,gönüller semahı,hacı bektaş semahı,tahtacı semahı ,Trakya semahı  ‘ güzel isimler peki yarın aynı şekilde başkaları da  ‘Bozkurt semahı,New York semahı,sebatayist semahı,hocaefendi semahı,Lazların semahı,marangoz semahı ’diye uydurursa bölünmüş olmaz mısınız?Yoksa bu konularda uydurma hakkı sadece size mi ait? Durun hemen endişe etmeyin çaresi var;yol bir sürek bin bir deyip geçiştirirsiniz,kimsede fark etmez!
18-Biliyorsunuz Mevlevilerinde semazenleri var ve onlarda kafalarına göre dönerler.Peki tüm dönenler birleşse ve birlikte dönseler nolurdu? Buna karşı çıkan bir kural var mı?
Hatta yeni sloganımız ‘Tüm Bidatlar Birleşsin’ olsun.Dünya işçilerini birleştirmediniz bari bidatları birleştirin.
19-Sahi merak ettim ; Bektaşilerin semahı ile Mevlevilerin sema dönmesi arasında ne fark var? Kadın farkı demeyin zira birçok kadın semazen gördüm.Hatta bir işyeri açılışında semazen gösterisi vardı.Semahçılarda işyeri açılışlarına katılsalar renkli olmaz mıydı? Kimbilir belki süreç oraya doğru gidiyor.Birçok şenlikte semah ekipleri de yer aldığına göre alanların çoğalması faydalı bile olabilir.Destekleriz çünkü semah ibadet alanından çıkıp  kendi kültürel yerine oturuyor demektir.Zaten şenliklerde semah dönülmesine en çok sevinen bizler oluyoruz.Doğru yer ve doğru zamanda semah dönülse hiç itiraz etmeyiz.
20-Semahta dönenlerin birbirine dokunmasını ne hakla yasaklıyorsunuz? Masalda böyle bir kural yok bu kuralı kim uydurdu? Peki kuralı kabul edelim peki dokunulursa ne olacak burada da hukuki bir boşluk var  buna da bir şey uydurmanız gerekmiyor mu?
21-Bazı yerlerde semahta ayakların çıplak olması kuralına uyulmuyor? Bunlara karşı ne yapmak gerek? Sahi bu çıplak ayak kuralını kim koymuş ? yani kim uydurmuş? O zaman meydanda dönülen semahlar batıl yani boşa gidiyor demektir değil mi?
22- Erkek erkeğe yada kadın kadına semah dönülmesi yasak mı? Masalda kırklar ceminde  kadınların olduğuna dair bir bilgi yok ?
23-Semah üç bölüm deniş artık kim demişse kimse bilmiyor.Peki dua ve ağırlama bölümleri zor değil ama şu yeldirmeyi yaşlılar nasıl yapacak?Bu bölümü kaldırsanız olmaz mı? Nasıl olsa kuralı siz koyuyorsunuz ve şekilcide değilsiniz?Kaldırın gitsin de yaşlılarda dönebilsin.
24-Bazıları ‘Bizim Semahımız İlahi bir Aşktır’ diye  yalanlarını süslüyorlar.Peki bu doğruysa sözleri yalan değilse hayatlarında hiç semah dönmeyen Ehli Beyt İlahi aşktan yoksun mu kalmış oluyorlar?
25-Semah dönenlerin topluluğu canlı ve neşeli tutma görevleri var mı? Eğer varsa neden herkes semah dönerken somurtuyor ve çok ciddi bir yüz ifadesi sergiliyor?
Semahta gülümsemek haram mı?Bunu kim belirlemiş? Bence burada da doldurulması gereken bir boşluk var.
Ayrıca ağlayarak semah dönen olursa hangi kuralı bozmuş olur?
26-Genelde semah dönerken saz aşığı türkü yada deyiş türünden bir şeyler söyler.Peki şarkı eşliğinde semah olmaz diye bir kural var mı?Pop yada caz türünden dönülmeyeceğine ilişkin kural var mı? Yok o halde şarkı,pop ve caz  eşliğinde semah denenmelidir,tutarsa devam edilebilir.Arabesk eşliğinde de denenebilir,arabeskin babalarıyla Bektaşi babaları da bu vesileyle birleşebilir.
27-Semahta giysi sorunu da var.Masalda semahçıların ne giydikleri yazılı değil.Mesela kadın semahçılar başlarını örtecekler mi? Örteceklerse bu nasıl bir örtü olacak? Mesela türbanla semah dönülür mü? Yada kasketle semah dönen erkekleri gördüm peki şapka mümkün mü?Hem şapka devrimine de katkıda bulunulmuş olmaz mı?
28- Atatürk ,İnönü,Ecevit,Baykal neden hiç semah dönmedi? Diye de sorsam kızar mısınız?
Kılıçdaroğlunun döneceğini de hiç sanmıyorum.Eeee bundan ne çıkar ki ?
29-Semah öncesi abdest alınacak mı? Bu kuralda hiçbir yerde yazmıyor.Buda yeni bir sorun.Alınmayacaksa mesele yok ama alınacak ise nasıl alınacak ayaklar Sünnilerin yaptığı gibi yıkanacak mı? Yoksa Ehli Beytin yaptığı gibi mesh mi edilecek?
30-Semaha başlamadan önce dedeye niyaz etmek hoşunuza gidiyor mu?Hani yok edin insanın insana kulluğunu diyorduk bir zamanlar.Niyaz da kulluk nişanesi olmuyor mu? Hele de okuma yazma bilmeyen ,Osmanlı belgeleriyle soysuz soyunu kutsayan ,işbirlikçi bir çok cahile böylesi abartılı bir saygı gösterisi Alevi ahlakına uygun düşüyor mu?
31-Sahi aklıma yeni geldi siz Bektaşilerde ‘Düşkün’ diuye bir kavram vardı ve cemlere düşkün giremez diye yıllardır söyleyip durdunuz.Sonra bu kuralın kalktığını gözledik.Artık cemlere herkes girebiliyor, neden bu değişiklik yapıldı? Tabi bu semahlara da yansıdı birçok semah ekibinde düşkünler(Sünni) yer alıp semah dönüyorlar.Baştaki kural mı doğruydu şimdiki mi doğru? Yoksa mecelledeki ‘Sıkışırsa genişler’ kuralı mı işliyor?
32-Semahın  başka halk oyunlarından mesela horondan yada zeybekten farkı nedir?Ya da çiftetelli yada misketten farkı var mı? Deyişleri derseniz öbür oyunları da söylediğiniz aynı deyişlerle aynı mekanlarda  oynarlarsa itirazınız olur mu? Nasıl olsa dedelere kulluk yapan halk ozanları maharetlidir her figüre ait bir deyiş bulabilirler.
33-Semah dönerken uyum sağlayamayan çiftlere hemen müdahale etme hakkı var mı? Varsa ayıp olmaz mı? Yoksa kargaşaya razı mı olunacak?Elalem bu duruma gülerse ne diyeceğiz?
34-Sahi aklıma takıldı Hacı Bektaşa ait olduğunu iddia ettiğiniz kitapların hiçbirisinde bektaş efendiniz semah dönmekten bahsetmiyor neden acaba?Hadi Hz.Ali’yi ciddiye almıyorsunuz  yada sadece dilinizle anıyorsunuz  anladık ta bari Bektaş efendinize karşı gelmeseydiniz…
35-Semah dönerken kalp krizi nedeniyle hayatını kaybeden kişi şehit sayılır mı?
36-Sen ‘Ali Ali’ diye deyişle dönüyorsun peki  ‘Bekir Bekir’ diye ya da ‘Marks lenin’ diye dönenler de olursa itiraz edecek misin?
Ayrıca İslam öncesi semah dönenler dönerken kimlerin ismini sayıyordu biliyor musun? deyişlerde isim şart mıdır?
37-Devlet erkanı önünde semah dönüldüğünü görüyoruz peki bu durum laikliğe aykırı değil mi?
38-Semah dönerken gözler nereye bakacak? Ellere mi yoksa çevreye mi? Bu kuralı kim koymuş bilen duyan var mı?Peki gözü kapalı semah dönülür mü? Hayır diyenlere sorayım Körler bu ibadetten mahrum mu bırakılmışlar? Bu adalete sığar mı?
39-Semahı kim kiminle dönecek? Hadi evli erkek ve kadınlar eşleriyle dönecek peki bekarlar kiminle dönecek?Dullara,nişanlılara,sözlülere yönelik hükümleri yazan bir eseriniz var mı? Yoksa bu konuları da kafamıza göre çözeceğiz?
Bu nasıl ibadet ki herkesin kafasına göre takılma hakkı var,tuhaf değil mi?
40-İbadetin şekli ve biçimi olmaz deyip yıllarca insanları aldatanlara sesleniyorum eğer samimiyseniz tüm kuralları kaldırın isteyen herkes istediği gibi istediği yer ve zamanda ,istediği biçimde istediği müzik aletiyle ve kişiyle semah dönsün olur mu?
41-Sizinkilerden birisi ‘Haşa ki bizim semahımız oyuncak değildir,İlahi bir sırdır mecazi değildir,Her kim ki semahı bir oyun sayar,O cifedir namazı kılınır değil’ demiş.Şimdi bu söze göre Namazı savunan ve semaha oyun diyen benim öldüğümde namazım kılınmayacak ama namazı inkar edip semahı ibadet sayan sizlerin namazı kılınacak öyle mi? Bu işte bir tuhaflık yok mu?Ayrıca bu tavrı koyan kişinin tıpkı Mevlevilerin yaklaşımı gibi hem semahı hem namazı  kabul ettiğini fark ettiniz mi?
Arkadaşlar tıpkı Mevlevilerin yaklaşımı  gibi semahı kabullenip uyguladığınız gibi namazı da kabul etseniz de bu soruna bir ara yol,uzlaşı zemini  bulsak nasıl olur.?
Özetle; Semah sadece Cemde dönülür diyenler var her yerde dönenler var
Abdestli dönülür diyenler var,abdest almadan dönenler var
Çıplak ayakla dönenler var ayakkabıyla çorapla dönenlerde var
Gündüz dönenler var gece dönenler var
İbadet diye dönenler var oyun diye dönenlerde var
Dört kişiyle dönenler var ,stadyumda binlerce kişiyle dönenler var
Başını örtüp dönenler var,başı açık dönenlerde var
Güler yüzle dönenler var asık suratla dönenler var
Çünkü hiçbirisinin elinde sabit bir kaynak yok herkes kafasına göre uyduruyor çünkü semah kültürel bir olay ve bu nedenle kişiden kişiye yöreden yöreye değişme özelliğine sahip.
Eğer ibadet olsaydı tüm ayrıntılar fıkıh içinde düzenlenmiş olurdu.
Bu kadar açık bir gerçek varken basit bir oyunu allayıp pullayıp süsleyerek insanlara ibadet diye sunan iblise ve yardımcılarına uymak nedendir?
Ey Kendisini alevi kabul eden insanlar
Ey halkım
Bakın basit bir halk bir oyununu Alevilik adına savunduğunuzda ne kadar traji-komik duruma düşüyorsunuz?
O halde bu inat niye?Körü körüne ısrar niye?
Allah aşkına Ehli Beyt aşkına NOLUR BİRAZ AKILLI OLUN ,biraz düşünün biraz analiz yapın ,biraz kaynakları ve atalarınızı sorgulayın,her duyduğunuza inanmayın.
Kültürü din edinmeyin,Semah diye basit bir oyunu kutsamayın ,kendinize insanları güldürmeyin.Gülünç acınacak duruma düşürecek fikirleri Alevilik adına savunmayın,istiyorsanız gece gündüz semah dönün ama lütfen oynadığınız bu oyuna Hz.Ali’yi, Ehli Beyti, Oniki İmamları Aleviliği bulaştırmayın,
Kültürünüzle, dininizi karıştırıp yeni bidatlar (din dışı uydurmalar) üretmeyin…….
Tepkilerden Korkmayın çünkü asıl korkunun kendisi sizden korkuyor bu nedenle sizi daha çok korkutmaya çalışıyor.
Kerbela çocukları gibi cesur olun,halkınıza doğruyu ısrarla söyleyin ,her sözünüz putlara inen darbedir,putlar yıkılmadıkça hak dini yaşayamazsınız.müjdeliyorum yıkılıyorlar sesleri duyuluyor panikleri bundandır,sizler aklettiğiniz de sizleri cem evleriyle ,bektaş masallarıyla ,madımak otelleriyle avutamayacaklarını biliyorlar  bu yüzden içinizdeki işbirlikçilerle muaviye açılımı yapıyorlar.
SAKIN KIZMAYIN ,KÜSMEYİN  EN AZINDAN ACELECİ OLUP HEMEN SALDIRMAYIN,HANİ İNCİNSENDE İNCİTME DERSİNİZ YA BUNU BİZ ALEVİLERE KARŞIDA UYGULAYIN.
AMACIM ASLA DALGA GEÇMEK DEĞİL,HAFİFE ALMAK ALAY ETMEKTE DEĞİL,SADECE SİZLERE KİNAYE YOLUYLA SEMAHIN KÜLTÜREL BİR OLAY OLDUĞUNU ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ.
BU GERÇEĞİ BULMANIZA DÜŞÜNMENİZİ SAĞLAYARAK KATKIDA BULUNMAK İSTİYORUZ .
SİZLERİ BEKTAŞİLİKTEN DÖNÜP ALEVİ OLMAYA KURTULUŞA ÇAĞIRIYORUZ.
EĞER ,ŞAYET
Kızacak küsecek saldıracak olursanız da korkmadığımızı HAK ETTİĞİNİZ cevabı vereceğimizi de bilin
Şayet korksaydık  yada başkaları gibi  sizlerin üzerinden çirkin kirli siyasetler yaparak bir şeyler elde etmeyi düşünseydik
Sadece Allah(cc)’a sığınıp bunca derin ve derin olmayan  gücü karşımıza alıp sizlere hakkı haykırmazdık.
Bizde sizlere uyar semaha başlardık vallahi sizlerden de iyi dönerdik .
Bu bir mücadeledir ve mücadelemiz Onikinci İmam  Hz.Mehdi (as) gelene dek sürecektir.
Osmanlının ve takipçisi çok yüzlü Akp’ nin ve sebatayistlerin ve  Bektaşilerin ve ateistlerin ve bunlarla işbirliği yapan tüm güçlerin muaviyevari  oyunlarını bozacağız.
Sonunda hepiniz göreceksiniz ki ;
Aleviler özgürleşecek ,özgürleştikçe güçlenecek,güçlenerek ilerleyecek ta ki yeryüzü adaletle dolana dek……
Teoman Şahin
Etiketler:, , ,

Toplam 8 yorum bulunmaktadır

  1. 1
    Dervis says:

    O zaman mevlevilerin semasini nasil acikliyorsunuz?

    • 1.1
      Biralevi says:

      Mevlevilerin seması da kültürel unsurdur farkı şu ki mevleviler namazı orucu haccı inkar etmedikleri ve semayı bunların yerine ibadettir diye sunmadıkları için sünnilik budur sünnet budur asıl ibadet budur demedikleri için onların seması sırıtmıyor dikkat çekmiyor göze batmıyor ve bu nedenle de eleştirilmiyor görmezden geliniyor tarikat işi zikirdir diye hoşgörülüyor yoksa her ikiside kültürdür din dışı bidatlardandır
      eleştirilmiyor olması semayı kurtarmaz ibadet sınıfına sokmaz

  2. 2
    birisi says:

    Bence siz insan olmadan o kimseye kaptırmak kimseyle de mukayese etmediğinz sia ıslam yani diğer bir deyişle 7milyar insanın onu olmakla mutlak kurtulusa ereceği muntazam inancınz la kendinizi ifade etmeyın.Kirli dilinizide suyla temizlemeye kalkmayn önce bi akıl ahlak saygı hoşgörü abdestı alın

  3. 3
    birisi says:

    Haşaki bizim Semahımız oyuncak değildir. O bir aşk halidir. Salıncak değildir. Her kimki semahı bir oyun sayar onun namazı kılınır değildir.
    (Hacı Bektaşi Veli)

    • 3.1
      musa says:

      birisi
      bektaşın hangi eserinde bu var? diye sorsam cevap veremeyeceksin çünkü sallıyorsun yalancı ve sahtekarsın yada CAHİL…

  4. 4
    Ahmet TÜRÜT says:

    İslâm’da ibadetin üç temel kuralı olduğu söylenebilir. 1.Yalnızca ALLAH için yapmak yani tevhid 2.İbadetin biçimi nusuktur ibadetler yaşama dönüştüklerinde ibadet olur. ( Maün Süresi ) 3.İşler niyete göredir hadisi. Namaz gibi ibadetlerin belli bir biçimi olsa da İslâm’da ibadet namazla sınırlı değildir. Yani Hz.Muhammed ve Ehlibeyt semah dönmese bile şu yukarıdaki üç temelde semah da İslâm’da ibadet olur. Semah ibadet değildir anlayışı özellikle son 300 yılda İran ve Irak’ta gelişen Ortodoks Şia anlayışı Anadolu Alevilerine de benimsetme uğraşısından ileri geliyor. Oysa İran’ı Şia-Alevi ( o zamanlar eş anlamlıydı ) Şah İsmail semahı bir zikir bir ibadet olarak görmüştür. Ayrıca hacda yapılan tavaf da semahtır. Semahın diğer adı tavaftır.Gerçek Kâbe insan olduğuna göre semah asıl aşkın tavafıdır. Aşk bir vecd hali olduğundan ALLAH’a yaklaşmada vesile arayınız hülmü gereği semah figürleri de kültürel olarak değişebilir.

  5. 5
    Ahmet TÜRÜT says:

    Ayrıca Semah vb. ibadetler Musevilik’te de vardır. Hz.Davut ( as ) ve inanları semah gibi ibadetler yaptılar. Şimdi kalkıp Musevilik tahrif olmuş bize ne bundan diyemez. Çünkü biliyoruz ki beş vakit namaz ve abdest hatta tesettür de Musevilik de vardır. Akaid konuları dışında fıkhı açısından İslâm ve Musevilik % 50’den çok benzerdir.

  6. 6
    Musa hüseyin says:

    Selam olsun cumle muminlere.
    Güney alevlerinde(fellahlarda) bunlara benzer bidatlar suruyle var malesef. Allah ıslah eylesin. Bazı fikir fukarasi ilme irz düşmanlığı yapanlar Şii tehlikesi falan filan diye davul çalıyor. İran i karaliyo. Sanki Şiilik tehlikeymis ya da sadece iranlilar Şii imiş gibi. Hz. Ali as buyurdu, insan cahili olduğu şeyin düşmanıdır. Esen kalın.

Yorum Yaz

Yorumunuz

*

© 2010 Alevisesi.com · Tüm Hakları Saklıdır.