AleviSesi

Alevilik, Hz. Ali (a.s)'ın yolundan gitmektir.

Haberler

Ramazana Karşı Muharrem Orucu Uyduruyorlar

Chp’nin bayan bir vekili meclis başkanlığına başvurmuş Muharrem ayı ile ilgili özel menü düzenlenmesini istemiş.

Chp’nin ezelden beri dini bilgisini biliriz kıttır ve bu nedenle anlayışla karşılamak gerekir.

Peki allı pullu sözde müslüman Akp’liler ne yapmışlar?

Talebi kabul etmişler ve meclis lokantasında muharrem boyunca yada 15 gün boyunca et yemeği olmayacakmış, aşure tatlısı olacakmış.

İlk bakışta makul bir talep gözüküyor zira bir müslüman zorunlu olan yada farz olan ramazan ayı dışındada sevap için oruç tutabilir her ay belli günlerdede tutabilir nitekim İmam Cafer Sadık muharrem ayının birinci ve üçüncü günü oruş tutmak sevaptır demiştir tabi diğer aylardada bu tip bazı günler oruç tutulmasının sevap olduğuna dair hadisler vardır.

Burada bazılarının görmediği, görmezden geldiği göremediği bazılarının ise sebatayist bektaşilere uyarak bizzat yaptığı sorun şudur:

Kendisine aleviyim diyen halkımız yüzyıllarca Ramazan ayı sünnilerin orucudur Muharrem bizimdir diye aldatılmış kandırılmıştır.

Zaten dikkat edilirse Muharrem orucu diye tutturanların hemen tamamı Ramazan ayı orucunuda inkar eden kişilerdir  ayrıca muharremdede tutmazlar tıpkı semah ibadet deyip cahillere semah döndürdükleri gibi muharremide halkı sırf ramazan ayının etkisinden uzaklaştırmak için  sahiplenmiş gözüküyorlar.

Ne yazıkki insanların çoğu HALK DALKAVUKLUĞU nedeniyle bir kısmı bu  kötülük cephesine hedef olmamak için kimisi korkudan kimisi makamlarını kaybetmemek için sessiz kalıyorlar.

UYARIYORUZ;

FARZ RAMAZAN AYI ORUCU YERİNE BU ORUCU İNKAR EDEREK MUHARREM ORUCU UYDURULUR VE BUDA TIPKI TERAVİH BİDATI GİBİ YERLEŞİRSE BUNUN MAHŞERİ VEBALİNDEN HİÇBİRİNİZ KURTULAMAZSINIZ…

29 thoughts on “Ramazana Karşı Muharrem Orucu Uyduruyorlar

  • mehmet duran

    Bu yazıyı yazarken dayanağın nedir ? sen muharrem orucunu inkar edenlerdenmisin ? dayanaksız olarak muharrem orucunu inkar edersen gerisi sana kalır . bence yukarıda yazdıkların senin ve senin gibi düşünen hurafe kafalı insanların uydurmasıdır.
    saygılar
    ( şayet site yönetimi böyle yazı yazanları sitesine ekleyebiliyorsa lütfen beni mail listenizden çıkarın sizin böyle taraflı saçmalıklarınızı mailimde görmek istemiyorum )

    Yanıtla
    • hasan

      mehmet duran efendi
      Ramazan orucunun dayanağı Bakara suresi (183-185.ayetlerdir)
      muharrem ayıo orucu diye bir oruç 12 imam yolunda yoktur İmam sadık 1 ve 3.günü tutmak sevap demiştir tutsan bile bu ramazana alternatif olamaz ramazanı yok sayıp yerine mujharremi koymak 12 imamlara ihanettir
      artık alevi halkının aldatılmasına razı olmayacağız uyduruyorsunuz diyeceğine bir iki kitap karıştır 12 imamları tanı işkembeden sallama
      biraz kafanı çalıştır
      bu site özgür sitedir seninkide yazar benimkide onunkide fikirler çarpışır doğru ortaya çıkar
      ben yönetimin yerinde olsam senin gibi 12 imam düşmanı cahillere mail bile atma zahmetine girmezdim

      Yanıtla
      • MÜRSEL

        Muharrem orucu Araf suresi 142.ayet HZ Musaya kırk gece ve otuz gece ikrarlaşmasını verdik.otuzu ON gece ile tamam ettik ve HZ Musada kardeşi haruna dedi,sen yerime vekilsin.Aşiret arasında olan işleri sulh et,bu emrimin icrasını yapmayan fesatcılara tabi olma.fecir suresi nin 1.ayeti ya Muhammet,Muharremin 10 sabahı ve akşamı hakkı için ve çift olup duranlara ve dahi 10 gecelere kasemki akıl sahipleri onlara itibar edip son maksatlarını onunla araştırır ve doğruyu icra ederler. fecir suresi 6.ayetbakmazmısınki Tanrı tealaya muti [itaat eden]kabilesi işledi.Fecir suresi 7. ayet Ozatlar direk gibi doğrudurlar.bazıları Kur“anın emrini inceleyerek HZ Musaya verilen 40 veya 30 gecenin 10 gün ve gece ile tamamlandığını HZ Peygambere bildirip Ya Muhammet bu emrimden çıkan fesatcılara tabi olma buyurmuştur.ve keza fecri suresinin dahi 10 gün ve geceye yemin eden Cenabı HAK buna oruçla itibar edenlerin ALLAH,A itaat eden bir KABİLE işlediğini buyurduğuna göre MUHARREM Orucununda tutulması Kur“anın emriyle farz buyrulmuştur.Ramazan orucuna gelince nisa suresinin 92. Ayeti Herhalde bir müslümana layık değildir haksız olarak bir müslümanı bile bile öldürmek.eğer hatayla bir ok veya bir silah kazası olsa her kim bir ehli imanın bilmeden ölümüne sebep olsa bile esir olmuş bir müslüman kul veya cariyenin azat etmesi üzerine farz olurve.birde ölünün sahiplerine diyet vermesi gerekir,ta ki ölünün sahibi,aldığı o diyeti sadaka etsin ve ya hiç almasın.eğer ölü size düşman bir kabileden olsa bile mümindir bir müslüman esiri bay olsun veya bayan olsun azat etmesi katil üzerine borç olur.o da idam olmuş boynunu zincirden kurtarıp serbest bıraktıra,isterse öldürülen aranızda senetleşmiş kabileden olsa bile mirascılarına diyet verilmesi lazım olur.şu kimselerki ya asker ya yoksul olup,kul yada cariye ya da idam azat etmesine vakti ve malı olmaya,öylesi katillerin her biri 2.şer ay veya 1 ay oruç tutması üzerlerine farz ve borç olur.bu oruç borcu ve farz emri müslümanların adam öldürmemek için Allahü Tealanın size farz kıldığı bir katillik nişanıdırki siz tövbe edip kimseyi öldürmeyesiniz.Allahü Teala her şeyi bilir.Açıklama Kur“anı Kerime göre müslümanlara Ramazan ayında inmiş olan Kur“anı Kerimle tutulmuş olan orucun Kur“anla nazil olan farzı.Bakara suresi 185.ayet Ramazan ayında eğriyi doğrudan ayıran,doğru yolu gösteren Kur“anın bazı ayetleri indi.sizlerden HER KİMEKİ Farz oldu bu aylarda oruç tutsun misafir ve hasta olanlar orucunu yediği günler kadar oruç tutacak.Allahın kolay gösterdiği budur.zorluğu istemez bu ahkamı bildirirki oruç tutasınız ve Allahı bilesinizki size yolu gösterdi şükredesiniz.HZ.Muhammede HZ Hüseyinin doğumu ile zamanında melek ile haktan vahiy olunan Muharrem orucu kureyşliler yahudi olduğundan HZ.Musanın tevrattaki nahum faslında yazılı ninova orucu tutulmaktaydı.HZ.Hüseyin şehit edildikten sonra İncil,Tevrat,Zebur ve kuranla yani 4 kitapla hak olan muharrem orucunu yezit yasak edip Kur`,,anı kerimin Nisa suresinin 92.ayetini tutturdu.kendi katilliklerini ümmete yükledi yani katil orucu tutturdu tutanlarada bi diyeceğimiz yoktur herkez bir ALLAHA ibadet eder.

        Yanıtla
  • yasemin

    Bakara suresi 183. ayeti okursa anlarsın Muharrem orucu olduğunu.senin biraz kitap okumanı tavsiye ederim

    Yanıtla
    • hasan

      Yasemin can
      Kuranı kaynak göstermen kabul etmen güzel öncelikle kutlarım fakat Bakara 183 te bahsi geçen ve öncekilerinde oruç tuttuğuna dair bilgiden muharrem orucunu nasıl çıkarıyorsun? buna kanıtın nedir? yani 12 ay var burada daha öncekilerin tuttuğu orucun muharrem ayına ait olduğunu hangi kanıtla öne sürüyorsun?
      vede Ramazan ayındaki orucu kabul ediyormusun?
      BİRDE MÜMKÜNSE FORUMDA ORUÇ BÖLÜMÜNÜN ALT BAŞLIKLARINA BİR GÖZ ATMANI ÖNERİRİM

      Yanıtla
  • yasemin

    Ben , dedelerimiz hatta ilahiyatçılar bile bunu çıkarıyor, sen nasıl inkar ediyorsun ben de bunu anlamış değilim.Bunca senedir herkes yanliş sadece sen doğru biliyosun.Anladığım kadarıyla sana ne anlatsak boş.senin yolun açık olsun benim inancım belli.

    Yanıtla
    • hasan

      Yasemin can
      biz dedelşrin ilahiyatçıların yolunda değiliz 12 imamların yolundayız bana 12 imamlardan delil getirmelisin
      hatta hangi dede hangi ilahiyatçı hangi eserinde hangi delille o ayeti böyle yorumlamış bildirirsen eleştirimizi yaparız
      önemli olan doğru gerçek ortaya çıksın halkımızı kimse kandırmasın
      bu yolda küsmek olmaz araştırmaalısın binlerce yıl yanlış gelmişse yinede yanlış olduğunu bile bile devammı edeceğiz YA ATALARIMIZ YANILMIŞSA? bunu düşünmeyecekmiyiz düşünmedenmi inanalım istiyorsun

      Yanıtla
  • hatice

    bunu yapmayın biralevi bey! siz bu toplumu bu şekilde bu yaklaşımla kazanamazsınız.bu tavrınıza çok şaşırdım açıkçası.ben ramazan orucu var diyorum ama muharrem orucu (matem orucu)da var diyorum.muharrem yası senin Alevi oluşunun simgesidir Muharrem orucu.Hüseyin(a.s.)nasıl yas tutmayız bu ihanettir 14 masumupak(a.s.)ihanettir…bende fıkımıza göre (caferi fıkıhına göre) yaşamaya gayret ediyorum ama dedelerimi hor görmüyorum eksiklikleride olsa (ki herkeste vardır mutlaka)onlar olmasaydı bugün Alevinin %100’ü sunnileşmişti Alevi diye bir kavram olmazdı…bugün toparlanma günümüzdür…

    Yanıtla
    • Biralevi

      Hatice hanım
      Önce bilinki bizim önceliğimiz toplumu kazanmak değildir birinci önceliğimiz Hakkı aşikar apaçık kılmak doğruları söylemektir,
      düşünmeniz için birdaha tekrarlıyorum istisnalara girmiyorum
      Ramazan ayı dışındaki tüm oruçlar sevaptır yani tutmak zorunluluğu yoktur helede ramazan ayı oruç borcu olanların öncelikle farz borçlarını ödemeleri gerekir
      Muharrem ayında 1. ve 3. günde orucun sevap olduğu İmam Sadık tarafındanda bildirilmiştir,

      Oruç Allah rızası için tutulur, yas için yada başka hiçkimse için oruç tutulamaz, ama orucun sevabını istediğiniz kimseye imama hediye edebilirsiniz bu başka konudur,
      Muharrem ayı ise matam ayıdır yas ayıdır bu ayın ramazana alternatif oruç ayı yapılması vebaldir günahtır
      bir uygulama binlerce yıl yanlış gelmişse biz o yanlışa dur demeliyiz ve doğru hale getirmek için çalışmalıyız
      bu yanlış dededen atadan aydından halktan kimden kaynaklanırsa kaynaklansın düzeltilmelidir,
      Asıl ihanet her konuyu 12 imam dururken sahtekar yalancılardan öğrenip piyasaya doğru diye sunmaktır buna dikkat edin yeter,

      Yanıtla
    • Azizakın

      Hatice hanım zaten saygı değer abilerimde muharrem i inkar etmiyorlar biraz daha dikkatli okuyalım lütfen . Sadece farz olanın ramazan orucu olduğunu , muharremin ise biz alevilerin yas orucu olduğunu bize anlatıyorlar. Ki gerçekte öyledir muharremin tutulmamasında bir günah bir şirk yoktur sadece yas-i mateminde burukluk olur . Daha ileri giderse edepden düşer ..

      Saygılarımla.

      Yanıtla
  • canpolat

    Biz kimse için gerçekleri saptıramayız. Şimdi birilerini kazanmak ya da birilerine hoş görünmek adına gerçekleri inkar mı edelim? Hayır! Hakikat budur. Biz bunu gerçek hayatta da dostlarımıza defalarca kez anlatıyoruz. Toplumdaki 12 İmam orucu algısı yanlıştır! 12 İmam orucu diye bir oruç toplumda vardır ama 12 İmamların yolunda yoktur. Kuran’da hiçbir ayette Muharrem’de 12 gün oruç tutun diye bir ifade yoktur. Ayrıca 12 İmamların hiçbiri Muharrem’de 12 gün oruç tutmamış ya da tutulmasını emretmemiştir. Buna Matem orucu diyorlar. Böyle bir tabir Ehlibeyt kaynaklarında yoktur. MAdem bu bir matemdir ve Aşura günü İmam Hüseyin şehit edildiği için tutuluyor. O halde bunu Ehlibeyt kanalıyla ispat emeniz gerekir. Vallahi Ehlibeyt as böyle bir oruç tutmamışv e tutturmamıştır. İşin aslı şu:
    Muharrem oruç yoktur, aslında matem vardır. Eskiler bu günlerde matem tutarlardı gündüzleri hiçbir şey yemez ya da az yerlerdi. Akşam vakti girmeden güneş batmadan önce de bir şeyler yerlerdi ki bu oruç olmasın. Aslında tutulan şey oruç değildi, matemdi. Ama birileri bunu kasten oruca çevirdi ve adına da 12 İmam orucu diyerek bunu çeşrulaşmasını kolaylaştırmaya çalıştı. Amaçların Alevileri 12 İmamların teorilerinden uzaklaştırmakla beraber aynı anda pratiklerinden de uzaklaştırmaktı. Oysa 12 İmamların orucu Ramaza ayı orucudur. Muharrem orucu ya da matem orucu diye 12 gün tutulan bir oruç 12 İmamların yolunda yoktur. Aksini iddia eden ispat etsin!
    Ama İmamlarımızdan (As) gelen hadislere göre Muharrem ayında bazı günlerde oruç tutmak sevaptır, Aşura günü ise mekruftur!
    Mürsel’in ayetlerden çıkardığı ve hesapladığı bilgiler Ehlibeyt yorumu değildir. Ayrıca orada 10 günden bahsediyor 12 gün değil!
    Kısaca 12 İmam adına söylenen böyle bir oruç 12 İmamların yolunda yoktur. Bu Anadolu Alevi halkının 12 İmam çizgisinden, pretiğinden uzaklaştırmak için oynanan bir oyundur, bir yozlaştırma oyunudur.
    Muharrem’de Matem vardır. Muharrem Matem ayıdır.

    Yanıtla
    • Anonim

      sevgili kardeşim belki ben yanılmış olabilirim fecir suresinin 1. ayetini okumuşsundur 10 gece ve akşamdan bahsediyo bana bunun açıklamasını yaparsan sevinirim.2.si hz hüseyin kerbelada 10 gün yezitle mücadele etmiş 10.günü şehit olmuştur oruç 10 gündür 2 gün imamlar için tutulur bundada bi mahsur yok istersen 365 gün tut sevabı sanadır.nisa suresinin 92.ayetininde kimler için farz kılındığınıda açıkla kardeşim.ramazan orucu gelmeden önce peygamber efendimiz hangi orucu tuttu diğer peygamberler hangi orucu tuttu çünkü kuranda diğer ümmetlerede farz kılındığı yazıyo şimdiden teşekkür ederim.

      Yanıtla
      • canpolat

        Mesle şu ki sizin iddia ettiğiniz ya da savunduğunuz yorumun Ehlibeyt kaynaklı olması gerekiyor. İddia sahibisiniz ve ispatla mükellef olan sizsiniz. Siz buyrun ve Ehlibeyt hadislerinden yazın. Hangi İmam nerede demiş ya da böyle bir oruç tutmuş? Mesele oruç tutulması değil, bu orucu 12 İmamlara atfetmek ve 12 İmamların farz orucu gibi sunmaktır! Karşı çıktığımız nokta budur. Evet, Sünni kaynaklarda dediğiniz gibi İSlam öncesi grupların Aşura gününde oruç tuttuğu yazar. Ama bu bizim için delildeğildir. Çünkü biz sadece Ehlibeyt kaynaklarını referans kabul ediyoruz! Kuran açıkça “Sizden öncekilere farz kılındığı gibi size de oruç farz kılındı.” diyor ve sonrasında “RAMAZAN” diyor! Başka bir şey yok. Yani ayeti makaslamakla olmuyor.

        Yanıtla
    • MÜRSEL

      kardeşim canpolat ben bir alevi olarak ilk defa duyuyorum insanların az yemek yiyip matem tuttuklarını bana kaynak göster 2.si araf suresi 142. ayet fecir suresi 1. ayetin anlamını bana açıkla 10 gece vegündüzden bahsediyo ramazan orucu ayeti inmeden önce peygamber efendimiz hangi orucu tuttu ve ondan önceki bütün peygamberler hangi orucu tuttu çünkü kuranda sizden öncekilere farz kılındığı gibi sizede oruç farz kılındı.zaten kardeşim peygamber efendimizin sözlerini zamanındaki etrafındaki insanlar tutmuş olsalardı bugün bunları tartışmış olmayacaktık,mezheplere bölünmeyecekti ayrımcılık olmayacaktı.islam alemi 73 fırkaya bölünmeyecekti peygamber efendimiz 72 si cehennemlik demeyecekti.dinde mezhepcilik yoktur 4 büyük mezhep var diyolar ama bu mezheplerin hangisi cennetlik hangisi cehennemlik rum suresi 32. ayetşunlarki gelen bir dini her ne suretle olursa olsun mezhep ve fırkalara ayırırlar,asla onlara uymayın.onlarki Allahtan gelendini parçalayıp,haktan ayrılmakta ferahlanıp zevk duydular.işte dini devletten ayıran gerçek duygu budurki devlette parti olur,ama dinde parti olmazki ayrı mezhepler olsun.bakara suresi 39. ayet.şu kimselerki birliğe delil olan Allahın kitaplarına karşı iman getirmeyip lisanları ile yalan söylediler,onlar cehennem ateşinde ebedi kaldılar. Kur“anın emrine uymayıpta mesela imamı azam kavlinde bir elif kadar kan olsa abdest bozulur imam şafi de çizmeniz kan ile dolsa abdest bozulmaz hanefide elin kadına değse bozulmaz gibi hak mezhep budur diyenler.mezheplerin birinin öbüründen ayrı inanışlarını araya sokup islam dünyasını birbirine düşürmekle menfaat temin eden yalancılar hakkında bakara 39.ayet gösterilmiş bakara 79. ayet Vay şunlaraki,böyle bozuk olan şeyleri elleri ile yazıp ,sonra derler bu Allahın Kur“an farzı ile yazılmış mezheplerdir.onunla para tedarik ederler.cehennem deresi onların olsunki elleri ile yazdıklarına ,şahsi menfaatleri için halkı inandırıp hakkın birliğini parçalarlar.[kardeşim yıllardan beri bizler böyle kandırıldık sizcede bizcede farketmez kuran ortada önemli olan doğruyu bulmada saygılarımla.

      Yanıtla
      • canpolat

        Mezhepler konusu farklı bir konudur. Bizim asıl konumuz oruç meselesidir. Ben şahsen mezheplere ya da 4 mezhebe inanmıyorum. Bizim böyle bir iddiamız yok. Ha Mezhep olarak bize Caferi diyorlar, Bundan da gurur duyarız İmam Caferin as ismiyle anılmak ne mutlu! Ama bu, İmam Caferin (as) haşa diğer sünni mezhep imamları gibi içtihat ettiği anlamına gelmiyor. Bizim imamet inancımızla Sünnilerin imamet inancı farklıdır. Onlar müçtehitlerine imam diyorlar. Bizim imam dediğimiz ise masum ve pak olan dinin sahipleri ve İslam’ın hüccetleri, gerçek açıklayıcılarıdır. Yani 12 İmamların bir mezhebi yoktur aslında. Bu İslam’ın ta kendisidir! O yüzden sadece Kuran’ı geldiği zamandan ve olaylardan soyutlayarak saf bir metin olarak ele almak doğru değildir çünkü İmam Ali as kendisinin konuşan Kuran olduğunu buyurmuşlardır. İnancımıza göre 12 İmamların hepsi birbirine denktir, birbirlerinden üstünlükleri yoktur. O halde diğer imamlar (as) da konuşan Kurandır. İşte bu yüzden bu ayetin yorumu şudur ya da budur demeden önce bunu 12 İmam kaynaklarına dayandırmak zorundayız!
        Ümmetin 73’e bölüneceği birinin kurtulacağı doğrudur. O fırka ise şüphesiz İmam Ali’nin taraftarları, takipçilerini onun velayetine inananlardır. O yüzden bu kurtulan fırkada yer almak için Kuran’ın anlamına mutlaka Ehlibeyt kanalıyla ulaşmamız gerekir.
        Oruç meselesine gelirsek: Asıl ispatımız Kuran ve Ehlibeyt kaynağıdır!
        Kuran’da Bakara Suresi’nden alıntı yaptığınız ayette “Oruç sizden öncekilere farz kılındığı gibi size de farz kılındı” diyor doğru. Ya sonrasını niye almıyorsunuz? Sonrasında bu orucun sayılı günler olduğunu ve “Ramazan” olduğunu yazıyor! Hiçbir yerde Kuran’da Muharremde oruç tutun demiyor. Ayetin sonrasında açıkça şehri RAMAZAN yazıyor! Sizin bu ayeti “MUHARREM” diye yorumlamanız bazı Sünni kaynaklarda güya Peygamberin Aşura günü oruç.tuttuğuna dair yazılan uyduruk rivayetlerdir. Oysa bizim bu Sünni kaynaklarını referans almamız mümkün değildir!
        Buyrun ayet ve devamı şöyle:
        “”183. Ey iman edenler! Sizden öncekilere farz kılındığı gibi oruç tutmak size de farz kılındı. Böylece umulur ki fenalıklardan korunursunuz.

        184. Oruç sayılı günlerdedir. Sizden her kim o günlerde hasta veya yolcu olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde oruç tutar. Oruç tutamayanlara fidye gerekir. Fidye bir fakiri doyuracak miktardır. Her kim de, kendi hayrına olarak fidye miktarını artırırsa bu, kendisi hakkında elbette daha hayırlıdır. Bununla beraber, eğer işin gerçeğini bilirseniz, oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır.

        185. O sayılı günler, RAMAZAN ayıdır. O ramazan ayı ki insanlığa bir rehber olan, onları doğru yola götüren Ve hakkı batıldan ayıran en açık ve parlak delilleri ihtiva eden Kur’ân o ayda indirildi. Artık sizden kim ramazan ayının hilâlini görürse, o gün oruca başlasın. Hasta veya yolcu olan, tutamadığı günler sayısınca, başka günlerde oruç tutar. Allah sizin hakkınızda kolaylık ister, zorluk istemez. Oruç günlerini tamamlamanızı, size doğru yolu gösterdiğinden ötürü Allah’ı tazim etmenizi ister. Şükredesiniz diye bu kolaylığı gösterir.

        186. Kullarım Ben’i senden soracak olurlarsa, bilsinler ki Ben pek yakınım. Bana dua edenin duasına icabet ederim. Öyleyse onlar da dâvetime icabet ve Bana hakkıyla inanıp tasdik etsinler ki doğru yolda yürüyerek selâmete ersinler.

        187. (Ey kocalar), oruç tuttuğunuz günlerin gecelerinde, eşlerinize yaklaşmak size helâl kılındı. Eşleriniz sizin elbiseleriniz, siz de eşlerinizin elbiselerisiniz. Allah nefsinize güvenemeyeceğinizi bildiği için yüzünüze bakıp, size bu lütufta bulundu. Artık bundan böyle onlara yaklaşıp Allah’ın sizin için takdir buyurduğu neslin arayışı içinde olun! Şafak vaktine, günün ağarması gecenin karanlığından fark edilinceye kadar yiyin için. Sonra gece girinceye kadar orucu tamamlayın! Mescidlerde itikâfta bulunduğunuz sırada eşlerinize yaklaşmayın! Bunlar Allah’ın yasak sınırlarıdır, sakın o hudutlara yaklaşmayın! İşte böylece Allah insanlara, zararlardan sakınıp korunmaları için âyetlerini iyice açıklar.”

        ARAF suresi 142. ayet öncesi ve sonrası:
        “141- Hani sizi Firavun soyundan kurtarmıştık. Size en ağır işkenceleri yapıyorlardı, aşağılık bir hale getiriyorlardı sizi, oğullarınızı öldürüyorlar da kadınlarınızı bırakıyorlardı ve bunda da Rabbinizden büyük bir sınama vardı size.

        142- Mûsâ ile otuz gece münâcatta bulunmayı sözleşmiştik de bu vâdeyi, on gece daha katarak tamamlamıştık böylece Rabbinin tâyin ettiği müddet, kırk geceyi bulmuştu ve Mûsâ, kardeşi Hârûn’a, kavmimin içinde benim yerime geç, onları düzene koy ve bozguncuların yoluna uyma demişti.[110][12]

        143- Mûsâ, tâyin ettiğimiz vakitte gelip Rabbi onunla konuşunca Rabbim demişti, bana görün de bakayım sana. Rabbi, beni kesin olarak göremezsin sen demişti, fakat şu dağa bak, eğer yerinde duRabilirse görebilirsin beni. Derken Rabbi, dağa tecellî edince dağ, yerle bir oldu ve Mûsâ bayılıp yere yığıldı. Kendisine gelince de seni noksan sıfatlardan tenzîh ederim dedi, tövbe ettim sana ve ben, inananların ilkiyim.”
        Burada Muharrrem’de 12 gün oruç tutun diye bir ifade yok!

        Fecr Suresi:
        “1- Andolsun ağaran sabaha.[1][1]

        2- Ve on geceye.[2][2]

        3- Ve çifte ve teke.”
        Burada da Muharrem’de 12 gün oruç tutun diye bir emir yok. Yani burada da oruçla ilgili hiçbir şey yok. Dahası burada açıkça böyle bir şey yok ama biz bunu yorumla çıkarıyoruz derseniz o zaman bu yorumu Ehlibeyt kaynaklarına dayandırman gerekir. Üstelik bu ayette kastedilen 0 gün hakkında Gölpınarlı şu izahatı yapmıştır: “Zilhiccenin ilk on gecesi. Bu takdîrde sabah, arefe gününün, yahut ayın onuncu günü olan kurban bayramı gününün sabahıdır. On gece, ramazan ayının son on gecesidir denmiştir.”
        Üstelik Araf ve Fecir Surelerinden delil sunduğunuz ayetlerde 12 değil 10 gün diyor! Araf’ta bir de 30 gün var madem öyle onu niye oruçtan saymadınız! Hem orada yazan 10 sayısını 12 günlük oruca atfediyorsunuz o halde orada yazan 30 rakamını da oruca atfetmeniz lazım ve matematiksel olarak 36 gün de ayrıca oruç tutmanız lazım! Görüldüğü gibi olmadı. Böyle bir mantık yok. Kuran’da sizin iddia ettiğiniz manada yazdığınız ayetlerde 12 gün oruç tutun Muharrem’de diye bir ifade yok. Bırakın Muharrem’i oruç tuttun diye bir emir bile yok! Bakasa suresi ise açıkça RAMAZAN ayı o sayılı günlerdir buyurmasına rağmen bunu Muharrem’e atfetmek insafsızlıktır!
        Saygılarımla, Allah bizi İmam Ali’nin yolundan, velayetinden İslam’ından ayırmasın!

        Yanıtla
  • Ahmet

    Bu site acikca siilik progagandasi yapiyor. O zaman Alevilik kavramini agziniza almayin. Iranlilar biz siiyiz diyorlar. Siz Anadolu Aleviligi ile siilik arasinda dünya kadar fark var bunu görmüyormusunuz.Alevilerin deger ve kavramlarinin isimlerini alip bunun icini siilikle doldurmaya calisiyorlar. Acik konusun bir yanda Türk devleti Diyanet ile Aleviligi sindirmeye calisiyor, siz de Iran devletinin masaligini mi yapiyorsunuz Aleviligin asimilasyon projelerini uygulamak icin?

    Yanıtla
  • Hüseyni

    Güzel bir konuya deginilmiş,kaleminize kuvvet.Daha yazılacak çok konu var,mesala…
    Alim,e karşı ,dedeyi uydurdular.
    Mescide karşı cemevini uydurdular.
    Nehcül Belagaya karşı buyrugu uydurdular.
    Masum imamlarımızı ziyeret yerine h.bektaşı uydurdular.
    Humus ,a karşı hakullahı uydurdular.

    Dr Ali şeriati,nin tesbitiyle,dine karşı din uydurdular…..

    Yanıtla
  • nihat yılmaz

    her 2 oructa uydurma putpereslikten kalma islamla alakalı degildir.

    Yanıtla
  • turan gonca

    bakara 183 muharrem ayında mekkede indi islamiyetin birinci yılında. peygamber efendimiz mekkede 7 yılkaldı. sonra müşrikler kötülük yapınca hicrey etmek zorunda kaldı.ve medineye gitti orada 8yıl kaldı ve {bakara 184 ve 185 indi .yani iki ayet arasında 15 yıl var.bakara 183 de diyorki eymüminler sizden öncekilere farz kılındığı gibi sizede farz kılındı.diyor .aradan 15 yıl geçiyor bakara 184 ve 185 nazir oluyor.yani ramazan oucu inmeden önce 15 yıl önce muharrem orucu tutuluyordu.orucun adı hangi ayda indiyse o ayın adını almış.diyeceyim kuranı bilmekten maksat hangi ayetin hangi sebeble hangi senede indiyini bilmelisiniz. birde birçokkimse daha inandığı kitabı okumadan yorum yapıyorsanırım .yani ramazan orucu inmeden15 yıl önce bakara 183 de orucun farz olduğunu bildiriyor ve ozamanda başka bir oruç yoken ve ramazan orucunun inmesine daha 15yıl varken ayette de oruç farz diyorken sizhala muharrem orucu farz deyi yada uydurma diyorsanız inanınki günah işliyor sunuz.inan mayan araştırsın.allaha emanet olun.

    Yanıtla
    • canpolat

      İlgili ayetleri muharreme yormanız doğru değil. Elimizde bu yönde hiçbir rivayet yok. 12 İmamlar Muharrem’de 12 gün oruç tutun demiyor.
      Ayetlerde bir aydan bahsediyor. Oysa sizin iddia ettiğiniz oruç 12 gündür.
      Ayette açıkça Ramazan adı geliyor.Muharrem adı yok.
      Üstelik dediğiniz gibi bile olsa kendinizle çelişiyorsunuz. Zira önce Muharrem ayı farz olmuş olsa bile Müslümanlara sonradan Ramazan ayı orucunun geldiğini ifade ediyorsunuz. Size göre size sonradan farz edilen orucu neden terk ediyorsunuz? Önemli olan sonra gelmesi değil.Sonuçta size farz kıldık diyor. Ramazan ayına erişirseniz oruç tutun diyor.
      Kısaca Kuran’da da Ehlibeyt yolunda da Muharrem orucu yoktur,Ramazan orucu vardır.
      Muharrem ayı oruç ayı değil, matem ayıdır.
      Muharremde tutulması gereken şey oruç değildir, matemdir! Matemi zamanla oruç haline çevirdiler.Böylece Alevileri gerçek Alevilikten, 12 İmamlardan uzaklaştırmayı hedeflediler.
      Şimdi de çıkıp sizin Ali’niz başka bizimki başka diyecek kadar çirkefleşiyorlar.
      Masallarla, efsanelerle yol olmaz. Yol Hak,Muhammet,Ali yoludur. kaynakları vardır. 12 İmamlardan gelmeyen hiçbir yorum, anlayış Alevilik değildir.

      Yanıtla
  • turan gonca

    can polat sözkonusu benim yada başkasının orucu terk ettiyi deyil.

    “Ey iman edenler! Oruç sizden önce gelip geçmiş ümmetlere farz kılındığı gibi size de farz kılındı. Umulur ki korunursunuz. deniyor. buayet indiyinde muharrem ayıdır onun için bu adı almış.bu ayet indiyinde tutulan başka bir oruçdaha yok.sadece şükür oruçları tutuluyordu.bu duruma göre 183. ayette sizden öncekilere farz olduğu gibi sizede farz oldu deniyor.siz bu ayetten ne anlıyorsunuz.vedaha sonra ramazan ayında 184 ve 185.ci ayetler iniyor arada 15 yıl var o ayetlerdede ramazan ayında indiyi için ramazan orucundan bahsediyor ve ayrıca muharrem orucunu farz olmadan önce adem peygam berden beri bütün peygamberler tutmuştur biliyorsunuzdur.aleviler bu orucu 12 imamlar için deyil kuranda yazdığı için tutuyorlar.daha sonra kerbela olayı olunca ve oda aynı muharrem ayın da olduğun dan birbirine bağlamış olabilirler bazıları yas için bazıları farz için tutuyorlar.ramazan orucuna gelince inkar edilemez belki kerbela olayı olmadan önce tutuluyordu belki halatutanda vardır ama yok sayanlar siyasettendir bence yada kuranı hiç okomamış ve sadece kulaktan duyduklarını yapıyordur. Allaha emanet olun.

    Yanıtla
    • canpolat

      Bakınız tekrar ifade edeyim,
      dediğiniz ayetleri Muharrem yorumlamak çok zorlamadır. Sadece bazı Sünni kaynaklarında Aşura günü ile ilgili oruç rivayetleri mevcut.
      Yani 12 İmam kaynaklarında bu oruç ayetleriyle ilgili olarak Muharrem orucu vardır ve farzdır diye bir bilgi yoktur.
      Kuran’ndan da böyle bir mana çıkmaz.
      Üstelik dediğiniz gibi bile olsa…
      Kuran’dan şu anlam çıkar ki öncekilere (sizin yorumunuza göre) Muharrem orucu farz kılınmışken 15 yıl sonra gelen ayetle Müslümanlara Ramazan ayı farz kılınmıştır. Şimdi siz kimin ümmetisiniz, size emrolunan Ramazan mı Muharrem mi?
      Yapmayın Allah aşkına, hesap günü var!
      Ayetin anlamı gayet açık. Ramazan ayı diyor! 12 gün demiyor! Ayetin manasını doğru anlamak lazım.
      (Daha fazla ayrıntılı açıklamaları yukarıdaki yorumlarından okuyabilirsiniz. Benzer şeylerle, aynı şeyleri tekrarlayarak cevap yazmayınız lütfen.)
      Vesselam

      Yanıtla
  • turan gonca

    merhaba canpolat beni ne sünni kaynakları bağlar nede 12 imam kaynakları ve ayrıca ben ümmetci yada mezhepci deyilim.bazı sünni kaynaklarında bahsediliypr demişsin işimiz kaynaklara kalırsa bende sana kaynak yada hadislerden bahsederdim. ama beni mesep önderlerinin yaptığı dinyorymu çok bağlamıyor 4 ayrı mesebin çokfarklı din yorumları var namaz oruç hariç , bende ramazan orucunu yada namazı inkar etme gibi birdurum sözkonusu bile olamaz sana benim izah etmek istediyim daha ramazan orucu inmeden 15 sene önce kuranda bir oruçdan bahsediliyor buda muharem ayında ,inen muharrem orucu farz deniyor .bu orucun 12 gün olması daha ayet inmeden de arapların bu orucu tutuyor olmsaı.daha bunun üstüne hangi din aliminin yorumunu koya bilirsin, ama sen ramazan inince muharrem iptal oldu diyorsan diyecek birşey yok.Allaha emanet olun

    Yanıtla
    • canpolat

      Sn. Turan,
      Bakınız size aynı şeyleri tekrar etmeyin demiştim. Ama tekrar etmişsiniz. Amacımız kimseyi eleştirmek değil. İddianızın tutarsız olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Hatayı anlayıp vazgeçmek büyüklüktür.
      İlgili ayetlerin hangi ayda indikleri, hangi oruca işaret olduklarını ya da inen ayetlerin ne zaman indiklerini nereden biliyorsunuz? Bu bilginin kaynağını merak ettim doğrusu!
      Eğer bunun için bir kaynağınız varsa o zaman kaynakların sizi ilgilendirmediği sözünün boşa çıkmış olmaz mı?
      Bakınız, Kuran sadece okunarak anlaşılmaz. Onu anlamak için mutlaka doğru kaynaklara muhtacız. Biz de bu doğru kaynakların 12 İmamlar olduklarına inanıyoruz.
      Sizin iddia ettiğiniz gibi ayette geçen fark kılınmış orucun Muharrem olduğuna dair Kuran’da hiçbir ifade ya da işaret yok. Bu iddiayı ortaya atanlar Emevi uydurması bazı Sünni rivayetlerini referans gösteriyorlar. Oysa bu söz konusu rivayetler tamamen uydurmadır! Üstelik bizi bağlamaz. Çünkü biz 12 İmamları kendimize ölçüt kabul ediyoruz.
      Orucun süresi, ya da dediğiniz gibi bile olsa ayetten çıkardığınız iptal edilme anlamlarıyla ilgili eleştirilerimi tekrar etme gereği duymuyorum.
      Kısaca her şeyi bir ölçüsü vardır ve dinin ölçüsü Ehlibeyt’tir (as). Biz sadece bu ayetleri değil, Kuran’ın tamamını, İslam’ın tamamını ancak ve ancak 12 İmamları dinleyerek doğru anlayabileceğimize inanıyoruz. O yüzden her şeyi onlara götürmek zorundayız.
      Vesselam…

      Yanıtla
  • Anonim

    peygamberrimiz hicri 16 temmuz 622 de göç etti peygamberliğinin 13. yılında aynı zamanda peygamberimiz 53 yaşındaydı.Buzamana kadar hangi ayetler indi onu sen araştırmalısın.ben araştırdım.183 ve 184 .ayetlerde oruçtan bahsediyor ozamanda ramazan orucu inmediyine göre sence hangi oruçtan bahsediyordur.kabul edemediyin yer neresi açıkca yazıyor bunun için kaynağa negerekvar.ayetlerin hangitarihde indiyini araştır ve aralarında kaçar seneyle inmişler göreceksin.Fecir suresi 2. ayet ve o on geceye yemin olsun diyor.
    Diyanet İşleri.A’RAF 142. (Bana ibadet etmesi için) Musa’ya otuz gece vade verdik ve ona on gece daha ilâve ettik; böylece Rabbinin tayin ettiği vakit kırk geceyi buldu. Musa, kardeşi Harun’a dedi ki: Kavmimin içinde benim yerime geç, onları ıslah et, bozguncuların yoluna uyma.

    AHZAP SURESİ 62. AYET’ te ” Allah’ ın bundan önce gelip geçenler hakkında uyguladığı yasa budur.Allah’ ın kanununda/tavrında/davranışında bir değişiklik bulamazsınız.” Denilmektedir.FETİH SÜRESİ23. AYET’ te ” Bu Allah’ın öteden beri işleyip duran yolu /yasasıdır.Allah’ ın yolunda ve yasasında hiçbir değişme bulamazsınız” denilmektedir.
    BAKARA SÜRESİ 183. AYET’ TE ” Ey iman sahipleri!
    Oruç sizden öncekiler üzerine yazıldığı gibi sizin üzerinize de yazılmıştır. Bu sayede korumanız umulmaktadır” denilmektedir.Bu ayetlerin hükmünden de anlaşılır ki diğer peygamberlere de İslam Dini’ nin kuralları tebliğ edilmiştir.Aynı kurallar Hz. Muhammet tarafından da uygulanmıştır.Adem Peygamber’ den itibaren tüm Peygamberler ibadetlerini GECE yapar.ve yaptırırdı.TÜM PEYGAMBERLER ZAMANINDA ÜÇ GÜNLÜK HIZIR ORUCU VE MUHARREM ORUCU TUTULURDU. İslam Dini’ nin oruçla ilgili kuralları bunlardan ibarettir.Bu kurallar İNCİL-TEVRAT ve ZEBUR’ da da vardır. Hz. Muhammet’ ten sonra iktidarı ele geçiren Emevi ve Abbasi çeteleri bu kurallara uymamışlar; bir sürü yalan – dolanı dinin içine sokarak yeni kurallar oluşturmuşlardır. NİSA SÜRESİ 92. AYET’ te ” Herhalde bir Müslüman’ a layık değil ki haksız olarak bir Müslüman ‘ ı bile bile öldüre . Meğer ki hataen bir ok veya silah gazası ola . Her kim bir Mümin’ in bilmeden ölümüne sebep olsa bile esir düşmüş bir Müslüman kulu veya cariyeyi azad etmek üzerine farz olur.Ayrıca ölenin ailesine diyet vermelidir.Meğer ki ölünün ailesi diyet almayalar ya da bağışlayalar.Eğer ölü sizin düşmanınız olan bir topluluktan olsa bile Mümin ‘dir.
    Katilin üzerine kadın ya da erkek bir esiri azad etmek borçtur.O da idama mahkum oluş boynunu zincirden kurtarıp serbest bıraktıra.Aranızda anlaşma olan bir topluluktan olsa bile mirasçılara diyet verilmesi gerekir.Ancak Asker ya da yoksul olup esir,cariye veya idam mahkumu azad etme gücü ve parası olmayan
    KATİLLERİN HEPSİNİN İKİŞER AY VEYA BİR AY ORUÇ TUTMALARI ÜZERİNE FARZ VE BORÇTUR.BU ORUÇ BORCU VE FARZ EMRİ İNSAN ÖLDÜRMEMELERİ İÇİN MÜSLÜMANLARIN ÜZERİNE ALLAH’ IN FARZ KILDIĞI BİR KATİLLİK NİŞANIDIR Kİ TÖVBE EDİP KİMSEYİ ÖLDÜRMEYELER. ALLAH HERŞEYİ BİLİR.” Denilmektedir.
    BAKARA SÜRESİ 185. AYET’ te
    ” Ramazan Ay’ ında eğriyi doğrudan ayırıp doğru yolu gösterici Kur’an-ı bazı ayetleri indi.SİZLERDEN HER KİME Kİ FARZ OLDU BU AYLARDA ORUÇ TUTSUN.” denilmektedir.
    İmam Hüseyin’ in Kerbela’ da şehit edilmesinden sonra 4 kitapta farz ve hak olan Muharrem Orucu YEZİT tarafından yasaklanmış otuz günlük KATİLLİK ORUCU tutturulmuştur.Abbasi’ lerde otuz günlük KATİLLİK ORUCU’ NU MİZRAKİ İLMİHAL kararı ile ve kılıç zoruyla Türkler’ e ve Acem’ lerde tutturmuşlardır.
    Yezit, kerbela katliamından kurtulan İmam Ali Zeynel Abidin’ i halkın isyan etmesinden korkarak Medine’ ye göndermiş İmam Zeynel Abidin’ in serbest bırakılması Yezit’ e isyanı durdurmuş ancak halkın kerbela katliamını yapan katillere duyduğu kin ve nefret duygularını bastıramamış.Bunun üzerine Yezit askerlerine ve kendisine bağlı bulunanlara NİSA SÜRESİ’ nin 92. Ayet’ inde emredilen Katil orucu’ nu tutmalarını emreden bir ferman dağıtmış ve bu Oruc’ u tutmayanları öldürtmüştür.Böylece hem yer yer ayaklanan halkın isyanını önlemiş hem de iktidarını sağlamlaştırmıştır.
    FECR SÜRESİ 1. AYET’ te ” Ya Muhammet o Muharrem’ in on sabahı ve akşamı hakkı için ve çift olup duranlara ve dahi on gecelere and olsun ki akıl sahipleri olanlara itibar edip son amaçlarını onunla inceleme ve araştırma yaparlar” denilmektedir.
    ARAF SÜRESİ 142. AYET’ te “Musa’ ya kırk gece ve otuz gece ikrarlanma verdik.O otuz on gece ile tamamladık.Musa kardeşi Harun’ a sen benim vekilimsin.toplumu yönet , barışçı ol ve emrimi tutmayan fesatçılara uyma.” denilmektedir.
    Bu emirlerden ongün ve geceye and içen Allah’ ın bugün ve gecelerine oruçla geçirenlerin Allah’ a itaat edenler olacağını açıklamasıda
    MUHARREM ORUCU’ NUN ALLAH’IN EMRETTİĞİ VE MÜMİNLERCE TUTULMASI GEREKEN ORUÇ OLDUĞUNUN EN AÇIK KANITIDIR.
    ŞEHİHALMÜŞLEM isimli kitapta Hz.Muhammet’ in ongün Muharrem Orucu tuttuğunu ve Hüseyin’ e matem diye Oruç tutturduğunu yazmaktadır.Gene aynı kitapta MUHARREM ORUCU’ NUN HZ MUHAMMET DÖNEMİNDE FARZ OLDUĞU , PEYGAMBER’ İN HAK’ KA YÜRÜMESİNDEN SONRA MÜMİNLERİN ORUCU OLAN MUHARREM’ İN TUTULMADIĞINI, MÜSLÜMANLARİN RAMAZAN ORUCUNU FARZ YAPTIKLARINI YAZMAKTADIR.
    Ehli sünnet kaynaklarında Ramazan Orucu’ nun Hicret’ in 2. yılında farz olduğu yazılmaktadır.
    Adem Peygamber’ den başlayarak Hicret’ in 2. yılına kadar Muharrem Orucu’ nun tutulmasına emreden Allah aniden fikir değiştirip niçin Ramazan Orucu’ nu farz kılmıştır? Yada Muharrem Orucu’ nu farz olmaktan çıkarmıştır.?
    Gönülleri İslam’ a ısınmamış öldürülme ve esir edilme korkusuyla Müslüman oldum diyen münafıkların vazgeçemedikleri cahiliye inançlarını devam ettirebilmek için çeşitli bidatlar ( uydurmalar ) icat ederek çarpıtmaya çalışmışlardır.yani muharrem orucunu farz deyildemişlerdir.ALLAHA emanetolun.

    Yanıtla
    • canpolat

      Kopyala yapıştır yaparak olmuyor. Yazdıklarına gerekli cevapları daha önce yukarıda vermiştim. Onları tekrar etmeyeceğim. Önce yazılanları okumalısın.
      Ayrıca forumlarda ve sitede ilgili bölümleri de inceleyiniz.

      Yanıtla
  • atakan

    Ramazan orucu Kur’anda hangi surededir?

    -Bakara suresindedir.

    Bakara suresi Kur’an’ın iniş sırasına göre kaçıncı suredir?

    -92’nci suredir.[15]

    kuranın tamamı kaç suredir?

    -114 suredir.

    -Kur’an kaç yılda gelmiştir?

    -23 yılda.

    -23 yılda 114 sure nüzul olduğuna göre, 92. surenin inişi kaç yıla tekabül eder?

    – 15 yıldır. (13 yıl Mekke, 2 yılda Medine) Hz.Peygambere 1.Surenin nüzulu 40 yaşında gelmeye başladıysa, bir 15 yıl daha üzerine eklersek yaşı 55 dir. Hakk’a yürüdüğü yaş ise 63’tür. 55 yıl hangi orucu tutmuştur?.

    Diğer bir deyimle de, Bakara suresi gelinceye kadar hangi oruç tutulmuştur?

    –Muharrem orucu tutulmuştur. (Bir çok kaynakta vardır.)

    Yanıtla
  • asıl mesele

    yav kardeşler neyi tartışıyosunuz:) peygamber muharrem orucunun tutulmasını isteseydi bunu hadislerinde söylerdi.

    pegamber öncesinde oruc tutuyo diyen kardeşlere söylüyorum peygamber 40 yaşının öncesinde namaz kılmiyodu o zaman namaz da kılmayalım. bu da aynı mantık değil mi? veya madem peygamberin yaptığını bu kadar dikkate alıyosunuz e o zaman ne diye mescide alternatif mekanlar icad ediyosunuz? peygamber bir çok toplantisini namazini görüşmesini mescidde yapıyordu. uyanın artık sorgulayın artık.

    Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.